Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 19.03.2022. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(14.3) Půjčeno:43x 
BK
Vyd. 1.
Ostrava : Ostravská univerzita v Ostravě, 2004
140 s. : il.

objednat
ISBN 80-7042-360-9 (brož.)
Obsahuje tabulky, poznámky pod čarou
Bibliografie na s. 136-140
Deviace sociální - učebnice vysokošk.
Etopedie - učebnice vysokošk.
000065666
Adam Stankowski // Nástin problematiky etopedie a sociální patologie // OBSAH // PRVNÍ ČÁST: // Slovo úvodem 5 // Úvod autora 5 // Rcsocializační pedagogika jako součást speciální pedagogiky 6 // Organizační možnosti 8 // 1. Morální a sociální vývoj - implikace do procesu výchovy 11 // 1.1. Adaptační proces a ohrožení vývoje dětí a mládeže 14 // 1.2. Přizpůsobení ve společenském dospívání doti a mládeže 17 // 2. Sociální nepřizpůsobívost 23 // 2.1 .Vybraná hlediska negativního chování dětí a mládeže 23 // 2.2. Druhy a dynamičnost poruch chování sociálně nepřizpůsobívých 24 // 2.3. Negativní chování jako projev vztahů ? nařizovatcli a normy 25 // 2.4. Struktura a dynamičnost školního negativismu sociálně nepřizpůsobivých jedinců 33 // 3. Trest a trestání - evoluce - funkce, penitcnciámí systémy 37 // 3.1 .Analýza vybraných názorů na trest a trestání (historický nástin) 37 // 3.2. Vývoj penitcnciámí péče 38 // 3.3. Novodobá strategie trestu 39 // 3.4. Trestání a trestný čin, přestupek, vina 40 // 4. Systémy rcsocializační výchovy 45 // 5. Proces resocializace 47 // 6. Metody, techniky resocializačního působení 54 // 6.1. Přesvědčování jako metody rcsocializační práce 56 // 6.2. Metoda pozitivních příkladů 57 // 6.3. Metody situační 58 // 6.4. Psychodrama jako metoda resocializačního působení 59 // 7. Učitel - vychovatel 63 // 7.1. Osobnost učitele - vychovatele
ve světle teorie a hostorie výchovy 63 // 7.2. Vychovatel jako organizátor resocializačního procesu sociálně nepřizpůsobivých // jedinců 63 // 7.3 Vychovatel na pozadí styků řízení skupiny vychovávaných jedinců 65 // 8. Útěky a záškoláctví jako signál špatného fungování školy a rodiny 67 // 8.1. Příčiny a motivy útěků 68 // 8.2. Čas, místo a okolnosti útěků 69 // 8.3. Návrh klasifikace útěků 70 // 8.4.Odmítání návratu 70 // 8.5. Souvislosti útěků s kriminální činností a asociálním jednáním dětí a mládeže 71 // 3 // 9. Profylaktické prvky DRUHÁ ČÁST // 72 // 10. Sociální patologie (uvedení do problému) 75 // 10.1. Vymezení sociálního (kulturního) chování dětí a mládeže 77 // 11. Závislosti 79 // 11.1. Toxikománie 80 // 11.2. Druhy závislostí 82 // 11.3. Úvahy o příčinách závislostí 84 // 11.4. Narkomani a jejich rodiny 85 // 11.5. Alkoholismus 88 // 12. Delikvence (aktuální tendence vývoje jevu) 94 // 12.1. Hlavní teze 94 // 12.2. Z úvah o kriminalitě nezletilých 94 // 12.3. Pokus o typologizaci jevu 96 // 13. Prostituce (Natalia Stankowska) 100 // 14. Agresivita a násilí (prameny, příčiny, projevy) 108 // 14.1. Z teorie agresivity 108 // 14.2. Formy a druhy agrese 113 // 14.3. Z výzkumu agrese u dětí a mládeže (pedagogická interpretace) 114 // 14.4. Příčiny a funkce agresivity u dětí a mládeže 115 // 14.5. Agrese a věk dítěte 117 // 14.6. Agrese a pohlaví 117
// 14.7. Vliv společenského prostředí 119 // 14.8. Agrese a hromadné sdělovací prostředky 119 // 15. Sebevraždy 120 // 15.1. Rozměr jevu 122 // 15.2. Volba prostředků a metody sebevraždy 123 // 16. Sekty 126 // 16.1. Čím je sekta? 126 // 16.2. Proč jsou sekty nebezpečné? 127 // 16.3. Informace o vybraných hnutích, náboženských společenstvích, sektách // a kultech 130 // 17. Z výzkumů nápravných programů ( Standarty pro fy 1 ak ti ckých program ů) 133 // 17.1. Pokus o syntézu 133 // 17.2. Předpoklady pro práci s rodinou 134 // 4

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC