Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 18.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(9) Půjčeno:9x 
BK
1. vyd.
Praha : Státní hudební vydavatelství, 1961
291 s. : noty

objednat
Obsahuje bibliografii a jmenný a věcný rejstřík
Výklad základních jevů v oblasti hudebních forem, určený především studujícím konzervatoří a hudebních škol, ale přístupný i jiným zájemcům o hudební teorii. Při výkladu je soustavně přihlíženo i khistorickému vývoji a napomáhají mu četné notové příklady, ponejvíce ze známějších děl klasiků a českých autorů, dále přehledné rozbory skladeb jednotlivých hudebních forem a konečně doporučení vhodných skladeb k vlastnímu rozboru.
000069351
Předmluva 11 // Úvod 15 // I. Prvky hudebních forem 20 // 1. Motiv 20 // 2. Téma 23 // 3. Motivická a tematická práce 28 // 4. Figura 40 // 5. Pasáž 45 // Příkladová část k I. kapitole 48 // II. Hudební věta a perioda 52 // 6. Věta 52 // 7. Perioda . 62 // 8. Dvojperioda 70 // Příkladová část k II. kapitole 74 // III. Malé formy písňové 75 // 9. Pojem hudební forma 75 // 10. Malá jednodílná forma písňová 76 // 11. Malá dvoudílná forma písňová 77 // 12. Malá třídílná forma písňová 82 // 13. Malá písňová forma rozšířená a zúžená 85 // Příkladová část ? III. kapitole 88 // IV. Velké formy písňové 90 // 14. Obecné znaky velkých písňových forem 90 // 15. Velká dvoudílná forma písňová 95 // 16. Velká třídílná forma písňová s díly navzájem spojenými 96 // 17. Velká třídílná písňová forma složená 97 // Příkladová část ke IV. kapitole 99 // V. Variace 102 // 18. Variace formální a charakteristické 102 // VI. Formy kontrapunktické 114 // 19. Homofonie, polyfonie a kontrapunkt. Imitace. Kánon 114 // 20. Invence, preludium, chorální předehra 121 // 21. Passacaglia a ciaccona 122 // 22. Fuga 125 // VII. Forma sonátová 130 // 23. Historie a charakter sonátové formy 130 // 24. Klasická forma sonátová 133 // 25. Expozice 134 // 26. Provedení 140 // 27. Repríza 143 // 28. Odchylky od klasické sonátové formy 147 // Příkladová část k VII. kapitole 150 // Vili. Užití sonátové formy v cyklech a formách jednovětých 159 // 29. Uplatnění sonátové formy v sonátě, symfonii, komorní hudbě a suitě 159 // 30. Uplatnění sonátové formy v koncertu 161 // 31. Uplatnění sonátové formy v ouvertuře a symfonické básni 163 // IX. Forma rondová 166 // 32. Obecné znaky a rozdělení rondových forem 166 // 33. Malé rondo (couperinovské rondeau) 171 //
34. Velké rondo 173 // 35. Ronda sonátová 178 // Příkladová část k IX. kapitole 181 // X. Cyklické formy 183 // 36. Pojem cyklu. Rozdělení cyklických forem. Řada. Cykly samostatných jednovětých skladeb 183 // 37. Svita a její obecné znaky. Druhy svit 186 // 38. Stará barokní svita 186 // 39. Serenáda. Divertimento. Kasace 190 // 40. Moderní svita 191 // 41. Z historie sonátového cyklu 193 // 42. Klasický sonátový cyklus a jeho vnitřní řád 195 // 43. Odchylky v uspořádání sonátového cyklu 199 // 44. Nástrojová obsazení a rozsah sonátového cyklu 201 // XI. Volné formy 204 // 45. Kombinované formy 204 // 46. Volné formy 206 // 47. Fantazie a volné formy improvizačního založení 207 // 48. Programní hudba. Symfonická báseň 209 // XII. Uplatnění základních forem v instrumentální hudbě 213 // 49. Charakteristické a funkční typy skladeb 213 // 50. Nástrojová obsazení instrumentální hudby a její druhy 215 // 51. Tance staré barokní svity 217 // 52. Lidové a společenské tance novější 221 // 53. Tance moderní 229 // 54. Pochod. Scherzo 240 // XIII. Hudba vokální 246 // 55. Druhy vokální hudby 246 // 56. Historické formy jednohlasého a vícehlasého zpěvu 248 // 57. Píseň. Melodram 258 // 58. Velké formy scénické. Árie, recitativ 261 // 59. Kantáta. Oratorium. Pašije. Mše 270 // 60. Několik poznámek k rozboru skladeb 272 // Hesla k opakování 274 // Věcný rejstřík 278 // Jmenný rejstřík 287 // Použitá literatura 291
(OCoLC)85200223
cnb000141784

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC