Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 22.06.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(12.3) Půjčeno:37x 
BK
EB
3., aktualiz., dopl. a přeprac. vyd.
Praha : Grada, 2008
277 s. : il. ; 24 cm
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 

objednat
ISBN 978-80-247-1593-3 (brož.) ISBN !80-247-1593-7 (chyb.)
ISBN 978-80-247-6976-9 (online ; pdf)
Psyché
čeština, chorvatština
Část. přeloženo z chorvatštiny
Obsahuje tabulky
Obsahuje bibliografie a bibliografické odkazy
Publikace má představovat odlišný úhel pohledu na relativně známá témata ekonomie, za nimiž stojí řada podnětných psychologických, sociologických i filozofických otázek. Měla by být určitým vodítkem k zhodnocení společensko-ekonomické situace v širších souvislostech, ale i literaturou, která pomůže při uchopení interdisciplinárních témat. Autoři se zaměřili nejen na ekonomické chování lidí, ale také na jejich prožívání v rámci mnoha ekonomicko-společenských změn. Knihu jistě ocení studenti i odborníci, kteří tak získají dokonalý přehled o řadě ekonomických témat z hlediska psychologie a sociologie..
Popsáno podle tištěné verze
000084778
1. EKONOMICKÝ VÝVOJ, TRH PRÁCE A LIDÉ // 1.1 Strukturální změny (vliv vědy a techniky) a změny v ekonomickém chování-historický nástin (od druhé světové války) // 1.2 Východiska současného vývoje společensko-ekonomické situace // 1.3 Vize moderního konkurenceschopného společensko-hospodářského celku Použitá a doporučená literatura // 2. EKONOMICKÝ RŮST A POKLES // 2.1 Náklady ekonomického růstu // 2.2 Problémy spojené s trvale udržitelným rozvojem // 2.3 Konjunktura a recese očima psychologie // 2.4 Sociálně-patologické jevy ve společnosti // Použitá a doporučená literatura // 3. GLOBALIZACE, RŮZNÉ FORMY HOSPODÁŘSKÉHO ŽIVOTA // A KULTURNÍ SPECIFIKA // 3.1 Podmínky pro vznik a rozvoj globalizace (Zuzana Hubinková, Alois Surynek) // 3.2 Společenské důsledky globalizace a psychika lidí // 3.3 Sjednocená Evropa reálný globalizační proces s mnoha vizemi // Použitá a doporučená literatura // 4. EKONOMICKÉ „PODVĚDOMÍ" SOUDOBÉ SPOLEČNOSTI // 4.1 Ekonomické chování a jeho racionalita // 4.2 Únik od reality při ztrátě ekonomicko-sociálního statusu // 4.3 Volby a ekonomická realita // 4.4 Média v každodenním životě // Použitá a doporučená literatura // 5. HODNOTY A KVALITA SOUČASNÉHO ŽIVOTA // 5.1 Jedinec, hodnoty a společnost // 5.2 Změny v hodnotových orientacích u mladých lidí // 5.3 Starší lidé a společnost // 5.4 Postoje společnosti k postiženým lidem // Použitá a doporučená literatura //
6. SPOTŘEBNÍ SPOLEČNOST // 6.1 Základní dimenze spotřební společnosti // 6.2 Společností uznávané svátky a spotřeba // Vánoce // Velikonoce // Sv. Valentýn // Den slovanských věrozvěstů Cyrila a Metoděje, Den upálení mistra Jana Husa a Den české státnosti sv. Václav. Křesťanské svátky dnes // 6.3 Spotřeba a její alternativy // 6.4 Spotřeba a spoření // Použitá a doporučená literatura // 7. VYUŽITÍ PSYCHOLOGIE A SOCIOLOGIE V OBCHODĚ // A V LIDSKÉM ROZHODOVÁNÍ // 7.1 Marketingová komunikace (Alois Surynek) // 7.2 Reklama a její vliv na potenciální zákazníky (Zuzana Hubinková, Alois Surynek) // 7.3 Osobní prodej // 7.4 Ovlivnění zákazníků na příkladu supermarketů // 7.5 Sociální reklama // Použitá a doporučená literatura // 8. VZTAH LIDÍ K DAŇOVÝM SYSTÉMŮM // 8.1 Historie daní a poplatků a počátků problémů spojených s nimi // 8.2 Stávající daně v moderním státě // 8.3 Některé typické problémy s odvodem daní // 8.4 Daňové ráje otevřeno pro všechny daňové poplatníky // Použitá a doporučená literatura // 9. SYMBOLICKÝ VÝZNAM PENĚZ A EKONOMICKÉ // CHÁPÁNÍ PENĚZ // 9.1 Z historie peněz // 9.2 Evropa, svět a euro // 9.3 Psychologické pojetí peněz // Použitá a doporučená literatura // 10. DAROVÁNÍ POZORNOST, OČEKÁVÁNÍ, RECIPROCITA // 10.1 Typy a druhy darů // 10.2 Motivace k darování // 10.3 Altruistické jednání // 10.4 Sponzorování //
11. ROLE ŽENY V SOUČASNÉ SPOLEČNOSTI // 11.1 Historie aktivního zapojení žen na trhu práce emancipace // a feministické hnutí // 11.2 Ženy v pracovním procesu // 11.3 Změny v rodinných vzorcích // 11.4 Žena jako komerční symbol krásy // Použitá a doporučená literatura // 12. MODERNÍ KOMUNIKAČNÍ PROSTŘEDKY // 12.1 Telefon obecně // 12.2 Mobilní telefony // 12.3 Počítače a internet // 12.4 Práce na dálku teleworking // Použitá a doporučená literatura // 13. SOCIÁLNÍ A PSYCHOLOGICKÁ PATOLOGIE V MEZILIDSKÝCH VZTAZÍCH // 13.1 „Přirozené" chování jako požadavek pracovního místa // 13.2 Psychické týrání nejen na pracovišti mobbing, bossing, bulling, staffing // 13.3 Sexuální harassment // Použitá a doporučená literatura // 14. EKONOMICKÉ CHOVÁNÍ POD VLIVEM PATOLOGICKÝCH ZÁVISLOSTÍ // 14.1 Sladkosti, alkohol a další návykové látky // Závislost na jídle // Závislost na alkoholu // Závislost na nikotinu // Závislosti na nelegálních drogách // Závislost na lécích // 14.2 Patologické hráčství gambling // 14.3 Sekty, kulty, graffiti // 14.4 Workoholismus a další závislosti // Použitá a doporučená literatura // 15. VÝVOJ EKONOMICKÉHO CHOVÁNÍ V ČESKÉ REPUBLICE // A V CHORVATSKU // 15.1 Transformační proces a jeho vliv na sociálně-ekonomické klima ve společnosti (Zuzana Hubinková, Ljubica Bakić-Tomić) // 15.2 Česká republika v tržním systému //
15.3 Česká republika členem Evropské unie // 15.4 Chorvatsko v procesu ekonomických a sociálně tržních změn (Ljubica Bakić-Tomić) // 15.5 Západoevropské psychologicko-sociálně tržní inspirace, otazníky i vykřičníky pro vývoj v České republice a v Chorvatsku // Použitá a doporučená literatura

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC