Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 01.06.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(12.3) Půjčeno:37x 
BK
Vyd. 1.
Praha : Portál, 2005
398 s. ; 24 cm

objednat
ISBN 80-7178-993-3 (váz.)
angličtina
Bibliografie na s. 317-390, rejstřík
Psychoanalýza - pojednání
000088591
Obsah // KAPITOLA I // Předmluva k této knize a uvedení do problematiky základního psyehoanalytického modelu... 17 // 1.1 Seznámení s psychoanalýzou... 17 // 1.2 Základní předpoklady psychoanalýzy... 18 // 1.3 Předpoklad vývojové kontinuity... 21 // 1.4 Vývojový přístup k psvchopatologii... 22 // 1.5 Kritiky psychoanalytičke teorie... 23 // 1.5.1 Průkazný základ teorií... 23 // 1.5.2 Předpoklad uniformity... 26 // 1.5.3 Alternativní psychoanalytické výklady... 27 // 1.5.4 Postoj k prostředí... 27 // 1.5.5 Otázky genderu: feministická kritika... 29 // 1.5.6 Nedostatek specifičnosti... 34 // 1.5.7 Slabiny vývojového hlediska... 35 // 1.5.8 Trauma, rekonstrukce, vzpomínky a fantazie... 36 // 1.6 Přehled psychoanalytických teorií... 38 // -5- // KAPITOLA 2 // Freud... 47 // 2.1 Přehled Freudova vývojového modelu... 4? // 2.1.1 První fáze: model afektu a traumatu... 49 // 2.1.2 Druhá fáze: topografický model... 50 // 2.1.2.1 Tri systémy mysli... 50 // 2.1.2.2 Psychosexuální vývoj... 52 // 2.1.2.3 Teorie neurózy... 56 // 2.1.3 Třetí fáze: strukturální model... 57 // 2.1.3.1 Struktury mysli... 57 // 2.1.3.2 Obranné mechanismy... 59 // 2.1.3.3 Teorie neurózy... 61 // 2.1.4 Kritika a hodnocení... 63 // KAPITOLA 3 // Strukturální přístup... 67 // 3.1 Strukturální přistup k vývoji... 67 // 3.1.1 Hartmannův egopsychologický model... 67 // 3.1.2 Psychický vývoj v rámci strukturálního modelu... 71 // 3.1.2.1 Erikson...
71 // 3.1.2.2 René Spitz... 72 // 3.1.2.3 Edith Jacobson ... 73 // 3.1.2.4 Hans Loewald... 74 // 3.2 Strukturální model vývojové psychopatologie... 76 // 3.2.1 Obecné rysy modelu... 76 // 3.2.2 StrukturálnímocleI neurózy... 77 // 3.2.3 Strukturální teorie poruchy osobnosti... 77 // 3.2.4 Mode! hraniční poruchy osobnosti... 79 // 3.2.5 Strukturální teorie antisociálníporuchy osobnosti... 79 // 3.2.6 Strukturální model psychóz... 30 // 3.3 Kritika a hodnocení... 81 // KAPITOLA 4 // Modifikace a rozvinutí strukturálního modelu... 85 // 4.1 Vývojový model podle Anny Freud ... 85 // 4.1.1 Vývojové linie a další vývojové koncepty... 86 // 4.1.2 Názory Anny Freud na vývojovou psychopatologii... 91 // 4.1.2.1 Obecné rysy modelu... 91 // >6- // 4.1.2.2 Model úzkostí podle Anny Freud... 92 // 4.1.2.3 Pojetí vývojových disharmonií... 94 // 4.1.2.4 Model závažných poruch osobnosti podle Anny Freud. 96 // 4.1.3 Hodnocení... 98 // 4.2 Model Margaret Mahler...101 // 4.2.1 Vývojový model podle Margaret Mahler...101 // 4.2.2 Separace-individuace apsyehopatologie... 104 // 4.2.3 Empirické důkazy ve prospěch // mahlerovského vývojového modelu... 106 // 4.2.4 Kritika a hodnocení... 109 // 4.3 Dílo Josepha Sandlera... 110 // 4.3.1 Rozvoj vývojové teorie... 110 // 4.3.1.1 Svět reprezentací a reprezentace afektu ...110 // 4.3.1.2 Koncept citových stavů...111 // 4.3.1.3 Aktualizace, rolemi určená reaktivita a vnitřní // objektní vztahy...112
// 4.3.1.4 Tříschránkový model...113 // 4.3.2 Sandlerovy modely psychologických poruch...114 // 4.3.2.1 Neurotické poruchy: obsese, deprese a trauma 114 // 4.3.2.2 Primitivní mechanismy: projektivní identifikace 115 // 4.3.3 Kritika a hodnocení... 116 // KAPITOLA 5 // Úvod do teorie objektníeli vztahů... 119 // 5.1 Definice teorie objektních vztahů...119 // 5.2 Kompromisy mezi klasickým a objektně vztahovým přístupem...123 // 5.2.1 Francouzský-přístup k psychoanalytičke teorii: // příklad díla André Greena... 124 // 5.2.2 Kritika a hodnocení... 127 // KAPITOLA 6 // Kleinovsko-bionovský model ... 129 // 6.1 Vývojový model podle Melanie Klein...129 // 6.1.1 Obecná charakteristika modelu...129 // 6.1.2 Dvě základní pozice... 130 // 6.1.3 Koncept projektivní identifikace a další vývojové koncepty 132 // 6.1.4 Role zkušenosti v kleinovském modelu...135 // 6.1.5 Londýnští kleiniáni... 136 // 6.2 Kleiniánské modely psychopatologie... 137 // 6.2.1 Obecné modely patologie...137 // 6.2.2 Modely neurotických stavů... 138 // 6.2.3 Rosenfeldův vývojový model narcismu... 139 // 6.2.4 Modely hraničních stavů... 140 // 6.3 Důkazy ve prospěch kleiniánskýeh formulací...143 // 6.4 Kritika a hodnocení... 144 // KAPITOLA 7 // „Nezávislá“ škola britské psychoanalýzy... 147 // 7.1 Vývojový model podle britské školy...147 // 7.1.1 Stručný přehled... 147 // 7.1.2 Vývojové příspěvky Nezávislé skupiny... 148 // 7.2 Příspěvky
britské nezávislé školy k vývojové psychopatologii...155 // 7.2.1 Obecné názory na psychopatologii... 155 // 7.2.2 Schizoidnía antisociálníporucha osobnosti...156 // 7.2.3 Hraniční porucha osobnosti... 158 // 7.3 Důkazy ve prospěch a v neprospěch „winnicottovského“ modelu // vývoje a psychopatologie... 162 // 7.4 Kritika a hodnocení... 169 // KAPITOLA 8 // Severoameričtí teoretici objektních vztahů... 173 // 8.1 Kohútova selfpsychologie ...173 // 8.1.1 Vývojová teorie... 173 // 8.1.2 Kohutův model vývojové psychopatologie... 177 // 8.1.2.1 Obecný patologický model...177 // 8.1.2.2 Narcistická porucha osobnosti...179 // 8.1.2.3 Další poruchy...182 // 8.1.3 Důkazy ve prospěch konceptu vývoje self a ovládnutí... 185 // 8.1.4 Kritické hodnocení Kohútova modelu... 189 // 8.2 Kernbergovo propojení objektně-relační a strukturální školy...192 // 8.2.1 Kernbergova vývojová teorie... 192 // 8.2.2 Kernbergův model vývojové psychopatologie...195 // 8.2.2.1 Kernbergův patologický rámec...195 // 8.2.2.2 Kernbergův model narcistické poruchy osobnosti 198 // 8.2.2.3 Kernbergův model hraničních poruch osobnosti ...201 // 8.2.3 Důkazy ve prospěch Kernbergova modelu...204 // 8.2.4 Hodnocení Kernbergova modelu...208 // KAPITOLA 9 // Interpersonálně-relační přístup: od Sullivana k Mitchellovi... 211 // 9.1 Přehled vztahového přístupu...211 // 9.1.1 Sullivanův model vývoje osobnosti a interpersonaiistickýpřístup 213
// 9.1.2 Mitchelliv relační model a psychoanalytichá relační škola 218 // 9.1.3 Názory relačních teorií na psychopatologii a její léčbu...223 // 9.2 Hodnocení interpersonální/relační teorie...229 // 9.2.1 Hodnocení přístupu...229 // 9.2.2 Kritiky relačního myšlení...232 // KAPITOLA 10 // Bowlbyho model teorie přimknutí (attachment)... 235 // 10.1 Úvod do psychoanalytických přístupů založených na vývojovém výzkumu...235 // 10.2 Bowlbyho vývojový model...236 // 10.3 Další psychoanalytičke názory na Bowlbyho teorii...240 // 10.4 Empirický rozvoj teorie přimknutí...242 // 10.4.1 Vzorce přimknutí v kojeneckém věku ...242 // 10.4.2 Systém přimknutíjako determinanta interpersonálních vztahů . 243 // 10.5 Přimknutí a psychopatologie...246 // 10.5.1 Dezorganizace přimknutí...249 // 10.5.2 Od kojeneckého věku k dospělé patologii...250 // 10.6 Psychoanalytičke příspěvky k rozvoji teorie přimknutí...253 // 10.7 Hodnocení teorie a výzkumu přimknutí...257 // KAPITOLA 11 // Teorie schémat a psychoanalýza ... 259 // 11.1 Horowitzova teorie osobních schémat...260 // 11.2 Sternův přístup...262 // 11.3 Ryleova kognitivní analytická terapie: implementace procedurálního modelu patologie a terapie...270 // KAPITOLA 12 // Model mentalizace podle Petera Fonagyho a Mary Target... 273 // 12.1 Vývojové schéma podle Fonagyho a Target...273 // 12.2 Model vývojové patologie podle Fonagyho a Target...281 // 12.3 Hodnocení
modelu mentalizace...283 // KAPITOLA 13 // Psychoanalytička teorie v praxi... 285 // 13.1 Vztah teorie a praxe v psychoanalýze...285 // 13.1.1 Psychoanalytičkou klinickou praxi nelze logicky odvodit // od žádnépsychoanalytické klinické teorie...286 // 13.1.2 Ve vztahu ke klinickému materiálu se používá // spíše induktivní než deduktivní argumentace...289 // 13.1.3 Dvojznačné užití termínů...291 // 13.1.4 Možnost sdílet a testovat klinická pozorování...292 // 13.1.5 Povaha vztahu mezi teoviía praxí...292 // 13.1.6 Vytvoření teorie z psychoanalytické práce...294 // 13.2 Výzkum výsledků psychoanalýzy...295 // 13.2.1 Důkazní základ psychoanalytické léčby...297 // 13.2.2 Potřeba metodologie...300 // 13.2.3 Naděje pro budoucnost...303 // KAPITOLA 14 // Závěr}’ a další směřování...305 // 14.1 Příslib psychoanalýzy...306 // 14.1.1 Výzva genetiky...306 // 14.1.2 Nevědomá intencionalita...308 // 14.1.3 Nevědomá motivace...309 // 1-1.1.4 Raná dětská zkušenost...311 // 14.1.5 Mentální reprezentace a objektní vztahy...312 // 14.1.6 Přednosti psychodynamických modelů...313 // 14.2 Závěrečné úvahy...313 // Rejstřík...391 // «10-

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC