Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 08.06.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(9.3) Půjčeno:28x 
BK
1. vyd.
Brno : Masarykova univerzita, 1990
108 s. ; 30 cm

objednat
ISBN 80-210-0223-9
Dotisky v letech 1992 a 1994
Obsahuje bibliografii
Určeno pro posluchače pedagogické fakulty
000088734
/ 0. Úvod ... 5 // 1. Pojem imaginace a funkce imaginativní výchovy ... 7 (Vymezení a vztah imaginace k souvisejícím psychologickým kategoriím. Současné i historické přístupy. Funkce imaginace v adaptačním procesu, její podíl na prožívání. reality. Hominizace jako kreativní akt osobnosti. Východiska, cíle a principy humanistické psychologie.) // 2. Imaginace mýtů, snů a pohádek ... 15 // 2.1 Mýty ... 1? (Bertalanffyho teorie symbolismu. Podstata mytického myšlení a funkce mýtů.) // 2.2 Sny ...13 // (Fyziologická a psychologická podstata snů. Mechanismy snové imaginace. Funkce a teorie snů.) // 2.3 Pohádky ... 23 (Struktura a funkce pohádky. Podmínky tvůrčího úplatnění pohádek ve školní práci.) // 3. Hry a dramata jako imaginativní aktivity ...32 // 3.1 Teorie her ...32 (Vymezení hry a jejího smyslu pro děti i dospělé, příbuznost s magickou a estetickou činností. Teorie her. Znaky a podněty. Kongnitivistické a emotivní výklady funkce hry.) // 3.2 Význam hry ...37 (Přínos a střetání imaginativně-emotivních a myšlenkových procesů v rámci kongnitivních, emočních a volních procesů. Hra jako diagnostický prostředek. Mezipohlavní aj. diference forem hry a jejich podmíněnost.) // 3.3 Výchova dramatem ...48 (Psychologické aspekty hry, scénických útvarů a dramatu. Sémiotika’ divadelní komunikace. Charakteristické znaky metakomunikace. Faktory kolektivní povahy vnímání. Sugestibilita, sugesce a její aspekty v pedagogické práci. Možnosti uplatnění dramatu ve výuce a výchově) //
4. Výtvarný projev jako forma imaginatívni komunikace ...61 // 4.1 Výtvarné umění ...61 (Specifičnost vnímání uměleckého díla. Vývoj přístupu k umění v ontogenezi. Proměny pojetí uměleckého díla v historii. Psychologie a estetika. Funkce umění v životě. Výchovné aspekty uměleckého vnímání. Formy a možnosti přiblížení uměleckého díla učitelem.) // 4.2 Architektura a životní prostředí ... 80 (Předmět ekologické psychologie. Metodologická východiska výzkumů. Psychologické přístupy. Podmiňující faktory vkusu a kýče. Móda a sloh. Nároky na životní prostředí. Symbolifikace. Faktory prožívání prostředí. Význam harmonizace člověka s životním prostředím a imaginatívni výchova.) // 5. Závěr ...99
(OCoLC)39571977
(OCoLC)85653618
(OCoLC)39574051
cnb000060415

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC