Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 18.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(33.8) Půjčeno:336x 
BK
Vyd. 1.
Ostrava : Ostravská univerzita v Ostravě, 2006
194 s. : il.

objednat
ISBN 80-7368-239-7 (brož.)
Nad názvem: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, Katedra pedagogiky primárního a alternativního vzdělávání
Obsahuje tabulky, grafy
Bibliografie na s. 167-175
Školy mateřské - učitelé - vzdělávání - studie
Učitelé - vzdělávání profesní - studie
000089401
Obsah // Úvod 7 // 1 Proměny přípravného vzdělávání učitele mateřské školy 9 // 1.1 Proměny přípravného vzdělávání předškolního pedagoga v Evropě 9 // 1.1.1 Stručný nástin historie a vývoje přípravného vzdělávání předškolních // pedagogů v Polsku 9 // 1.1.2 Stručný nástin historie a vývoje přípravného vzdělávání předškolních // pedagogů na Slovensku 13 // 1.1.3 Stručný nástin vývoje přípravného vzdělávání předškolních pedagogů // v českých zemích v historickém kontextu 17 // 2 Vzdělávání a současnost 22 // 2.1 Vzdělávání jako klíčové téma společnosti 22 // 2.1.1 Vzdělávání jako pojem 22 // 2.1.2 Pojetí vzdělávání v teoriích vzdělávání 26 // 2.2 Česká republika a vzdělávání 28 // 2.2.1 Pojetí vzdělávání v české společnosti 29 // 2.2.2 Jedinec ve vzdělávání 29 // 3 Vysokoškolské vzdělávání a jeho kontext 31 // 3.1 Terciámí, vysokoškolské vzdělávání 31 // 3.1.1 Evropa o vysokoškolském vzdělávání 31 // 3.1.2 Terciární, vysokoškolské vzdělávám v České republice 36 // 3.1.3 Vysokoškolské vzdělávání bakalářského stupně 37 // 3.2. Kvalita ve vysokoškolském vzdělávání 38 // 3.2.1 Pojem kvality 39 // 3.2.2 Hodnocení kvality vzdělávání 40 // 3.2.3 Institut akreditace 42 // 3.2.4 Úloha indikátorů evaluace 44 // 4 Komponenty, požadavky, souvislosti vysokoškolského vzdělávání 46 // 4.1 Vysoké školy a jejich úloha
ve vzdělávání 46 // 4.2 Studijní obor, program 48 // 4.3 Studijní plán 50 // 4.3.1 Funkce studijního plánu 50 // 4.3.2 Předmět jako komponenta studijního plánu 51 // 4.3.3 Zkouška ve studijním plánu 51 // 4.3.4 Systém kreditů a jeho význam 51 // 5. Komparace a evaluace studijních plánů přípravného vzdělávání // specifikovaného studijního oboru ve zvolených indikátorech 53 // 5.1. Výzkumné šetření českých studijních plánů 53 // 5.1.1 Vyhodnocování, interpretace dat, vyvození dílčích závěrů 54 // Indikátor „předmět ve studijním plánu“ 54 // Indikátor „kredit předmětu“ 56 // Indikátor „zkouška z předmětu“ 59 // Indikátor „týdenní hodinové výukové zatížení“ 61 // 5.1.2 Pedagogická praxe 63 // 5.1.3 Specifika, shodné a rozdílné znaky studijních plánů 65 // 5.2 Výzkumné šetření studijních plánů konkrétních zahraničních univerzit // a Pedagogické fakulty Ostravské univerzity v Ostravě 68 // 5.2.1 Vyhodnocování studijních plánů ve zvolených indikátorech 68 // 5.2.2 Některé charakteristiky přípravného vzdělávání Instytutu Studiów 71 // Edukacyjnych Uniwersytetu Opolskiego w Opole // 5.2.3 Některé charakteristiky přípravného vzdělávání Pedagogické fakulty 72 // Prešovské univerzity v Prešově // 5.2.4 Specifika, shodné a rozdílné znaky studijních plánů srovnávaných 73 // univerzit // 6. Otázky procesu přípravného vzdělávání učitele 75
// 6.1 Současné pojetí přípravného vzdělávání učitele v České republice 75 // v souvislostech // 6.1.1 Pohledy na učitele a učitelství 75 // 6.1.2 Společenské zadání pro koncept přípravného vzdělávání učitelů 77 // 6.1.3 Diskuse o přípravném vzdělávání učitelů 77 // 6.1.4 Teorie, model, koncepce, přístupy v učitelském přípravném 81 // vzdělávání // 6.1.5 Řešení vztahu teorie a pedagogické praxe 89 // 6.2 Přípravné vzdělávání a profesní kompetence učitele 91 // 6.2.1 Pojem klíčové kompetence ve vzdělávání 92 // 6.2.2 Pojetí kompetencí v učitelské profesi 94 // 6.2.3 Diskuse ke klasifikaci vytvářených profesních kompetencí učitelů 96 // 6.2.4 Kompetence jako cesta ? charakterizování profese učitele, učitele 98 // mateřské školy // 6.2.5 Pedagogická vědomost jako komponenta profesních kompetencí 101 // 6.2.6 Pedagogická dovednostjako komponenta profesních kompetencí 102 // 6.2.7 Pedagogická zkušenost jako komponenta profesních kompetencí 104 // 6.2.8 Osvojovám pedagogických kompetencí 105 // 6.3 Kontext přípravného vzdělávání učitele mateřské školy bakalářského // stupně v České republice 107 // 6.3.1 Profese učitele mateřské školy 108 // 6.3.2 Zřetele koncipování přípravného vzdělávání učitele mateřské školy 111 // 6.3.3 ? vytváření kompetencí v přípravném vzdělávání učitele mateřské 114 // školy // 7 Výzkumné šetření přípravného
vzdělávání ve specifikovaném studijním // oboru (vybraná problematika) 116 // 7.1 Vymezení zkoumané problematiky 116 // 7.1.1 Pojetí výzkumného šetření 116 // 7.1.2 Formulace výzkumných problémů 117 // 7.1.3 Stanovené cíle 118 // 7.1.4 F ormulace hypotéz 118 // 7.2 Metodologie výzkumu 119 // 7.2.1 Předvýzkum 119 // 7.2.2 Metoda výzkumu 120 // 7.2.3 Informační příprava výzkumu 122 // 7.2.4 Statistické metody pro ověřování platnosti hypotéz 123 // 7.3 Charakteristika vzorku respondentů 123 // 7.3.1 Charakteristika vzorku respondentů - studentů 123 // 7.3.2 Charakteristika vzorku respondentů-kooperujících učitelek 130 // 7.4 Studentovo sebehodnocení vytvořených vědomostí a dovedností 133 // 7.4.1 Statistické zpracování a vyhodnocování zjištěných dat 134 // 7.4.2 Interpretace výsledků výzkumu 135 // 7.4.3 Závěry vyhodnocování 137 // 7.5 Hodnocení vytvořených dovedností studentů kooperujícími učitelkami 138 // v komparaci se sebehodnocením studentů // 7.5.1 Zpracování zjištěných dat 138 // 7.5.2 Vyhodnocování výběru kategorií skupinami respondentů 139 // a interpretace // 7.5.3 Statistické vyhodnocení testovým kritériem %2 144 // 7.5.4 Závěry vyhodnocování 145 // 7.6 Metoda rozhovorujako doplňující metoda výzkumu 145 // 7.6.1 Charakteristika podmínek rozhovoru 145 // 7.6.2 Charakteristika rozhovoru 146 // 7.6.3 Vyhodnocení rozhovoru 146 // 8 Souhrn 151 // 8.1 Vyhodnocení splnění cílů
práce 151 // 8.1.1 Vyhodnocení splnění cílů teoretické části práce 151 // 8.1.2 Vyhodnocení splnění cílů výzkumného šetření 151 // 8.1.3 Shrnutí závěrů ? plněm cílů práce 152 // 8.2 Doporučení 156 // 8.2.1 Pro oblast studijního plánu přípravného vzdělávání 156 // 8.2.2 Pro oblast vytvořených vědomostí a dovedností studentů 156 // 8.2.3 Další doporučení 156 // 8.3 Přínos práce 158 // 9 Návrh možných metodických kroků pro souběžnou pedagogickou praxi 160 // 10 Prameny, literatura, anotace, přílohy 167 // 10.1 Seznam použitých pramenů a literatury 167 // 10.2 Thesis Annotation 176 // Příloha č. 1 - Model struktury a charakteristiky profesních kompetencí 177 // učitele mateřské školy // Příloha č. 2 - Vymezené oblasti výzkumu 179 // Příloha č. 3 - Přiřazení položky dotazníku ke zjišťované komponentě 181 // kompetence podle „Modelu“ // Příloha č. 4 - Dotazník ke zjištění dat pro charakteristiku výzkumného 183 // vzorku - kooperujících učitelek a instituce mateřské školy Příloha č. 5 - Vědomosti a dovednosti studentů - statistické zpracování dat 184 // získaných výzkumným šetřením sebehodnocení studentů Příloha č. 6 - Dovednosti studentů - statistické zpracování dat získaných // výzkumným šetřením hodnocení kooperujících učitelek 190 // a sebehodnocení studentů

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC