Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 17.10.2020. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(3.3) Půjčeno:33x 
BK
Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1990

objednat
ISBN 80-04-22967-0
000089443
Rekat.
OBSAH // Předmluva /8/ // 1 VŠESTRANNÝ A JEDNOSTRANNÝ VÝVOJ ČLOVĚKA, AKTUÁLNÍ PROBLEMATIKA /11/ // 1.1 Význam problému a jeho společenskohistorické aspekty /11/ // 1.2 Člověk a jeho všestranný vývoj v obecných aspektech /14/ // 1.3 Yýchozí psychologické otázky všestranného vývoje člověka /24/ // 1.4 Úkoly výzkumu a této studie /31/ // 2 PSYCHOLOGICKÉ ZÁKONY DETERMINACE A VÝVOJE ČLOVĚKA V ONTOGENEZI /33/ // 2.1 Vědecké zákony — z obecné problematiky /33/ // 2.2 K problematice zákona v psychologii /40/ // 2.3 Psychologické zákony ve vztahu k mnohostrannému — jednostrannému vývoji člověka: problém, úkol a výchozí příklad /45/ // 2.4 Zákony determinace a vývoje psychických subsystémů — předběžná formulace vybraných zákonů /48/ // 2.4.1 Psychofyziologické a obecněpsychologické zákony činnosti // * a učení /50/ * // 2.4.2 Zákony sociálního učení /52/ // 2.4.3 Vlastní zákony determinace a vývoje psychických subsystémů /55/ // 2.4.4 Zákony formování člověka společenskohistorickými činiteli /61/ // 2.5 Možnosti syntetického přístupu ? determinaci a vývoji psychických // subsystémů /62/ // 3 VÝZKUM NĚKTERÝCH PSYCHOLOGICKÝCH OTÁZEK MNOHOSTRANNÉHO — JEDNOSTRANNÉHO VÝVOJE ČLOVĚKA /67/ // 3.1 Činnosti mládeže ve volném čase a jejich vývoj /67/ // 3.1.1 Problém, úkoly a metoda výzkumu /67/ // 3.1.2 Extenzita přání a realizovaných činností. Vývoj mnohostrannosti
— jednostrannosti ve věku od 11 do 19 let /70/ // 3.1.3 Rozpor motivace a realizace činností /73/ // 3.1.4 Rozpor „aktivních“ a „receptivních“ způsobů využívání volného času mládeže /77/ // 3.1.5 ? determinaci činností mládeže a jejich vývoje. Činnosti ve volném čase u mládeže se změněnými podmínkami /79/ // 3.2 Mládež s různým způsobem využívání volného času, determinace a vývoj /84/ • // 3.2.1 Problém, úkoly a metody výzkumu /84/ // 3.2.2 Rozlišení skupin adolescentů podle způsobu využívání volného // času /86/ J r // 5 // 3.2.3 Vývojový pohled na skupiny adolescentů s různými způsoby využívání volného času /91/ // 3.2.4 Determinace způsobu využívání volného času adolescentů /97/ // 3.3 Způsob výchovy v rodině a jeho působení na mnohostranný — // jednostranný vývoj dítěte /103 / // 3.3.1 Psychologická problematika způsobu výchovy. Modely způsobu výchovy /103/ // 3.3.2 Metody výzkumu a zjišťování způsobu výchovy /114/ // 3.3.3 Výzkum působení způsobu výchovy v rodině na mnohostranný — jednostranný vývoj dítěte /117/ // 3.4 Polární rysy osobnosti a mnohostranný — jednostranný vývoj člověka /128/ // 3.4.1 Problém, úkol, metoda /128/ // 3.4.2 Introverze — extraverze, střední pásmo a krajní formy tohoto rysu ve vztahu ke způsobu výchovy v rodině /128/ // 3.4.3 Adaptivní a maladapdvní aspekty rysu. Dvourozměrný model rysu osobnosti /134/
// 3.4.4 Další rysy osobnosti ve vztahu ? mnohostrannému — jednostrannému vývoji člověka /143 / // 3.5 Aktivnost — pasívnost osobnosti ve vztahu ? mnohostrannému — j ed nestrannému vývoj i člověka /147/ // 3.5.1 Problematika, úkoly, základní pojmy /147/ // 3.5.2 Struktura aktivnosti — pasívnosti osobnosti a její vývoj /149/ // 3.5.3 Projevy a zjišťování aktivnosti — pasívnosti osobnosti /154/ // 3.5.4 Determinace a vývoj aktivnosti — pasívnosti osobnosti. Vztahy ? mnohostrannému — jednostrannému vývoji člověka /159/ // 3.6 Kombinace a interakce některých činitelů mikroprostředí v determinaci a vývoji mnohostranného — jednostranného člověka /166/ // 3.6.1 Problém, úkol, metoda /166/ // 3.6.2 Metodické postupy s užitím kombinovaných proměnných, vícerozměrných kontingenčních tabulek a rozhodovacích tabulek /172/ // 3.6.3 Výsledky výzkumu kombinací a interakcí vybraných činitelů působících na mnohostranný — jednostranný vývoj činností dětí a mládeže /177/ // 3.6.4 Závěry z výzkumu kombinací a interakd činitelů mikroprostředí /188/ // 3.7 Pracovní činnosti a profese ve vztahu ? mnohostrannému — jednostrannému vývoji člověka /192/ // 3.7.1 Problém a metoda. Metodologické a metodické otázky postupu při psychologickém zkoumání pracovních činností // a profesí /192/ // 3.7.2 Působení různých prací a profesí na mnohostranný — jednostranný vývoj člověka.
Teoretická východiska /195/ // 3.7.3 Výsledky rozboru profesiografíckých údajů a náměty pro další řešení problému /200/ // 3.8 Formy mnohostrannosti — jednostrannosti dospělých a jejich vývoj /203/ // 3.8.1 Problém a metoda /203/ // 3.8.2 Druhy činností dospělých a jejich psychologické aspekty /205/ // 6 // 3.8.3 Formy mnohostrannosti — jednostrannosti, rozvinutosti — nerozvinutosti u dospělých /209/ // 3.8.4 Změny v činnostech ve vývoji od 17 do 40 let. Divergence a konvergence větví vývoje. Varianta s opožděním začátku příznivého vývoje. Vývoj nepřetržitý a s přerušením /218/ // 3.8.5 Formativní činitele mnohostranného — jednostranného vývoje. Působení uměleckých činností, činností ve vztahu ? přírodě a v péči o děti /221/ // 3.8.6 Aktivní vyhledávání a stimulování vnějších činitelů. Autoregulace proporcionality činností a vývoje /228/ // 3.8.7 Stručné shrnutí výsledků výzkumu mnohostranného — jednostranného vývoje dospělých /234/ // 4 PSYCHOLOGICKÉ ASPEKTY MNOHOSTRANNÉHO — JEDNOSTRANNÉHO ČLOVĚKA A JEHO VÝVOJ — PŘEDBĚŽNÉ SHRNUTÍ /240/ // 4.1 Mnohostrannost — jednostrannost člověka z psychologického hlediska /240/ // 4.2 Determinace a vývoj mnohostranného — jednostranného člověka, jejich psychologické zákony /247/ // 4.3 Náměty pro psychologickou teorii a pro praxi /258/ // Přílohy 1—4 /267/ . 1 // Seznam literatury /273/ // Rejstřík věcný
/283/ // Shrnutí /286/ // Resumé —rusky /287/ * // — německy /289/ // — anglicky /291/ // 7

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC