Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 17.09.2022. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(3) Půjčeno:9x 
BK
Vyd. 1.
Praha : Grada, 1998
397 s. : il.

objednat
ISBN 80-7169-506-8 (váz.)
Psyché
Děti - poruchy duševní - farmakoterapie - příručky
Poruchy duševní - děti a mládež - farmakoterapie - pojednání
000089503
ÚVOD 15 // 1 ČÁST OBECNÁ 19 // 1.1 LÉČBA PSYCHICKÝCH PORUCH U DĚTÍ A ADOLESCENTŮ 20 // 1.1.1 Úvod 20 // 1.1.2 Terapeutické přístupy u vybraných duševních // poruch v dětském věku 21 // 1.2 PRAKTICKÁ APLIKACE FARMAK A ETICKÉ ASPEKTY LÉČBY PSYCHOFARMAKY U DĚTÍ A DOSPÍVAJÍCÍCH 26 // 1.3 VÝVOJOVÉ ZVLÁŠTNOSTI PEDIATRICKÉ PSYCHOFARMAKOLOGIE 29 // 1.3.1 Věkem dané rozdíly klinických účinků psychotropních látek 29 // 1.3.2 Prenatální a perinatální období 32 // 1.3.3 Závěr 33 // 1.4 ÚČINKY LÉKŮ NA KOGNITIVNÍ FUNKCE A TESTY 37 // 1.4.1 Pozornost 37 // 1.4.2 Verbální učení 37 // 1.4.3 Kognitivní styl 38 // 1.4.4 Krátkodobá paměť 38 // 1, 4, 5 Inteligence 38 // 1.4.6 Vjemové funkce (různé testy) 39 // 1.4.7 Závěr 40 // 1.5 DROGOVÉ ZÁVISLOSTI SE ZVLÁŠTNÍM ZŘETELEM К DĚTSKÉMU A ADOLESCENTNÍMU VĚKU (J.Heller) 42 // 1.5.1 Základní látky našeho trhu s drogami 43 // 1.5.2 Osobnostní struktura 46 // 1.5.3 Prostředí 47 // 1.5.4 Péče o závislé 49 // 1.5.5 Signály zneužívání návykových látek pro dětského a dorostového lékaře a dětského psychiatra 50 // 2 ČÁST SPECIÁLNÍ 56 // 2.1 NEUROLEPTIKA V DĚTSKÉ A DOROSTOVÉ PSYCHIATRII 58 // 2. 1.1 Farmakologické charakteristiky podávání neuroleptik v dětském a dorostovém věku 58 // 2.1.2 Absence a distribuce 58 // 2.1.3 Nežádoucí účinky neuroleptik u dětí a adolescentů 59 // .2.1.4 Dlohodobé podávání - pozdní nežádoucí účinky 62 // 1.5 Neuroleptika užívaná v dětské a dorostové psychiatrii 64 // 2.2 STIMULANCIA 67 // 2.2.1 Úvod 67 // 2.2.2 Struktura 67 // 2.2.3 Farmakologie 68 // 2.2.4 Klinické účinky 68 // 2.2.5 Centrální nervová soustava 69 // 2.2.6 Kardiovaskulární systém 69 // 2.2.7 Svalový a kosterní systém 69 // 2.2.8 Hladké svalstvo 69 // 2.2.9 Renální systém 69 // 2.2.10 Žaludek 70 // 2.2.11 Metabolický systém 70 //
2.2.12 Aktivita 70 // 2.2.13 Psycho- a elektrofyziologické účinky 70 // 2.2.14 Kognitivní funkce a výkon 70 // 2.2, 15 Inteligenční kvocient 71 // 2.2.16 Specifické kognitivní funkce 71 // 2.2.17 Souhrn 71 // 2.2.18 Akademická výkonnost 71 // 2.2.19 Chování 72 // 2.2.20 Osobnost 72 // 2.2.21 Nálada 72 // 2.2.22 Predikce klinické reakce 72 // 2.2.23 Vedlejší účinky 72 // 2.2.24 Krátkodobé účinky 73 // 2.2.25 Dlouhodobé účinky 73 // 2.2.26 Interakce stimulancií s jinými léky 73 // 2.2.27 Interakce s jinými typy terapií 73 // 2.2.28 Klinické indikace a kontraindikace použití stimulancií 74 // 2.3 FARMAKOLOGICKÉ CHARAKTERISTIKY PODÁVÁNÍ TRICYKLICKÝCH ANTIDEPRESIV V DĚTSKÉM A ADOLESCENTNÍM VĚKU 78 // 2.3.1 Absorpce 78 // 2.3.2 Maximální koncentrace v plazmě 78 // 2.3.3 Distribuce 78 // 2.3.4 EEG 78 // 2.3.5 Autonomní systém 78 // 2.3.6 Kardiovaskulární systém 79 // 2.3.7 Kognitivní funkce a centrální nervový systém 79 // 2.3.8 Nežádoucí účinky 79 // 2.3.9 Dlouhodobé podávání antidepresiv 79 // 2.3.10 Jednotlivá antidepresiva užívaná v dětském a adolescentním věku a jejich indikace a dávkování 80 // 2.4 INHIBITORY RE-UPTAKU SEROTONINU (SSRI) A INHIBITORY MONOAMINOOXIDÁZY (МАО) V DĚTSKÉ A DOROSTOVÉ PSYCHIATRII 85 // 2.4.1 Inhibitory re-uptaku serotoninu (SSRI) 85 // 2.4.2 Deprese 85 // 2.4.3 Obsedantně-kompulzivní porucha 85 // 2.4.4 Tourettův syndrom 86 // 2.4.5 Anorexia nervosa (mentální anorexie) 86 // 2.4.6 Bulimia nervosa 86 // 2.4.7 Hyperkinetický syndrom (ADHD) 86 // 2.4.8 Sociální fóbie 86 // 2.4.9 Kazuistická sdělení u syndromu Praderova-Williho 86 // 2.4.10 Rizika lékových reakcí 86 // 2.4.11 Nežádoucí účinky SSRI 88 // 2.4.12 Inhibitory monoaminooxidázy 88 // 2.4.13 Klinické studie inhibitorů МАО v dětství a v adolescenci 89 //
2.4.14 Poznámky ke klinickému užívání inhibitorů МАО v dětském a adolescentním věku 90 // 2.4.15 Lékové interakce 90 // 2.5 ANXIOLYTIKA V DĚTSKÉ A DOROSTOVÉ PSYCHIATRII 92 // 2.5.1 Nežádoucí účinky 95 // 2.6 LITHIUM V DĚTSKÉ A DOROSTOVÉ PSYCHIATRII 101 // 2.6.1 Indikace 101 // 2.6.2 Mechanismus účinku 101 // 2.6.3 Farmakokinetika 101 // 2.6.4 Kontraindikace podávání lithia u dětí 102 // 2.6.5 Lithiová intoxikace 102 // 2.6.6 Nežádoucí účinky 102 // 2.6.7 Nejdůležitější lékové interakce lithia 102 // 2.6.8 Pravidla pro klinické použití lithia 103 // 2.7 KARBAMAZEPIN 105 // 2.7.1 Mechanismus účinku 105 // 2.7.2 Antiepileptická účinnost 105 // 2.7.3 Užití v dětské a dorostové psychiatrii 106 // 2.8 OSTATNÍ PSYCHOFARMAKA UŽÍVANÁ V DÉTSKÉ A DOROSTOVÉ PSYCHIATRII 109 // 2.8.1 Kyselina valproová 109 // 2.8.2 Opioví antagonisté - naltrexon 109 // 2.8.3 Beta-adrenergní blokátory 109 // 3 ČÁST KLINICKÁ 112 // 3.1 DEFICIT POZORNOSTI U HYPERAKTIVNÍCH DĚTÍ 114 // 3.1.1 Primární charakteristika: deficit pozornosti 114 // 3.1.2 Impulzivnost 115 // 3.1.3 Nadměrná aktivita 116 // 3.1.4 Diagnostická kritéria pro ADHD 117 // 3.1.5 Inteligence, akademický výkon a vývoj řeči 119 // 3.1.6 Zdravotní problémy 120 // 3.1.7 Emoční poruchy a poruchy chování 120 // 3.1.8 Sociální vztahy a přisuzované vlastnosti 121 // 3.1.9 Etiologie 121 // 3.1.10 Souhrn 124 // 3.1.11 Doporučená léčba ADHD 124 // 3.1.12 Poradenství pro rodiče a učitele 124 // 3.1.13 Psychofarmakologie 125 // 3.1.14 Modifikace chování 125 // 3.1.15 Závěr 126 // 3.2 PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY SE ZAMĚŘENÍM NA DĚTSKÝ A ADOLESCENTNÍ VĚK 129 // 3.2, 1 Historické poznámky 129 // 3.2.2 Diagnóza 130 // 3.2.3 Dysregulace somatického stavu a poruch příjmu potravy 131 // 3.2.4 Psychofarmakologie poruch příjmu potravy 132 // 3.2.5 Poruchy monoaminových neurotransmiterů 133 //
3.2.6 Antibulimické účinky antidepresiv 134 // 3.2.7 Praktické aspekty podávání psychofarmak u poruch příjmu potravy u dětí a adolescentů 134 // 3.3 NADMĚRNÁ ÚZKOSTNOST U DĚTÍ 136 // 3.3.1 Dysfunkční anxieta 136 // 3.3.2 Diagnóza a léčba úzkostné poruchy u adolescentů 137 // 3.3.3 Vývojové aspekty úzkostné poruchy 138 // 3.3.4 Komorbidita 138 // 3.3.5 Rizikové faktory 139 // 3.3.6 Léčba 140 // 3.3.7 Benzodiazepiny 141 // 3.3.8 Klinické zvládání úzkosti 142 // 3.4 INFANTILNÍ AUTISMUS 145 // 3.4.1 Výzkum chování u dětského autismu 147 // 3.4.2 Vývojové aspekty infantilního autismu 148 // 3.4.3 Předpokládané směry dalšího výzkumu 149 // 3.4.4 Škálování 150 // 3.4.5 Psychofarmakoterapie infantilního autismu 153 // 3.5 SCHIZOFRENIE DĚTSKÉHO A DOROSTOVÉHO VĚKU 159 // 3.5.1 Schizofrenie dětského a dorostového věku a schizofrenie dospělých 160 // 3.5.2 Vývojové aspekty schizofrenního onemocnění 161 // 3.5.3 Farmakoterapie schizofrenie 163 // 3.6 TOURETTŮV SYNDROM 168 // 3.6.1 Historie 168 // 3.6.2 Klinický obraz 168 // 3, 6.3 Vývojová charakteristika tikových projevů (tranzitorní a chronické tiky) 168 // 3.6.4 Epidemiologie 169 // 3.6.5 Etiologie 169 // 3.6.6 Perinatální faktory v etiologii 169 // 3.6.7 Postnatální faktory v etiopafogenezi onemocnění 170 // 3.6.8 Farmakoterapie 171 // 3.6.9 Závěr 173 // 3.7 OBSEDANTNĚ-KOMPULZIVNÍ PORUCHA V DĚTSTVÍ A ADOLESCENCI 175 // 3.7.1 Epidemiologie a diferenciální diagnóza 175 // 3.7.2 Historické poznámky 175 // 3.7.3 Příčiny podcenění výskytu 177 // 3.7.4 Komorbidita v dospělosti 178 // 3.7.5 Hlavní rysy 178 // 3.7.6 Diferenciální diagnóza 179 // 3.7.7 Dětská obsedantně-kompulzivní porucha 180 // 3.7.8 Epidemiologie 181 // 3.7.9 Fenomenologie a klinické projevy 181 // 3.7.10 Anamnestické údaje a průběh onemocnění 183 // 3.7.11 Komorbidita 183 //
3.7.12 Diferenciální diagnóza a koncepce spektra OCD 184 // 3.7.13 Koncepce obsedantně-kompulzivního spektra 185 // 3.7.14 Asociace s poruchami bazálních ganglií 186 // 3.7.15 Etologický náhled na OCD 187 // 3.7.16 Farmakoterapie OCD u dětí a dorostu 188 // 3.8 DEPRESE V DĚTSKÉM A ADOLESCENTNÍM VĚKU (DIAGNOSTIKA A LÉČBA) 192 // 3.8.1 Úvod a historické poznámky 192 // 3.8.2 Vývoj emoční regulace u depresivních dětí 192 // 3.8.3 Genetické aspekty juvenilních afektivních poruch 194 // 3.8.4 Epidemiologie deprese u dětí a adolescentů 195 // 3.8.5 Neuroendokrinologické aspekty deprese u adolescentů 196 // 3.8.6 Dětská deprese: klinická fenomenologie a klasifikace 198 // 3.8.7 Suicidální chování dětí a mladistvých 200 // 3.8.8 Vývojové aspekty podávání antidepresiv u dětí 200 // 3.8.9 Praktický průvodce léčbou antidepresivy v dětském a adolescentním věku 202 // 3.8.10 Úloha pedopsychiatra v léčbě depresí dětského a adolescentního věku 205 // 3.8.11 Závěr 207 // 3.9 KLINICKÉ PERSPEKTIVY LÉČBY SUICIDÁLNÍHO CHOVÁNÍ U DĚTÍ A ADOLESCENTŮ 216 // 3.9.1 Psychoterapeutický kognitivní přístup 216 // 3.9.2 Intervence, stabilizující prostředí, v němž mladistvý žije 217 // 3.9, 3 Psychofarmakoterapie 218 // 3.9.4 Závěr 218 // 3.10 PORUCHY CHOVÁNÍ 221 // 3.10.1 Definice 221 // 3.10.2 Longitudinální studie 221 // 3.10.3 Sociální faktory 222 // 3.10.4 Další etiologické charakteristiky 222 // 3.10.5 Genetická výbava a antisociální chování u problémových dětí 222 // 3.10.6 Předpovědi poruch chování podle raného temperamentu 223 // 3.10.7 Kontinuita a přetrvávání asociálních vzorců chování 223 // 3.10.8 Genetické aspekty asociálního chování u adolescentů a dospělých 224 // 3.10.9 Závěry a směrnice pro budoucnost 225 // 3.10.10 Farmakoterapie poruch chování 226 // 3.10.llZávěr 228 //
3.11 ENURESIS NOCTURNA (NOČNÍ POMOČOVÁNÍ) 230 // 3.11.1 Farmakoterapie enurézy (enuresis nocturna et diurna) 231 // 3.11.2 Závěr 232 // 3.12 MENTÁLNÍ RETARDACE (DUŠEVNÍ OPOŽDĚNÍ) 234 // 3.12.1 Behaviorální přístupy k podnícení pozitivního chování mentálně // retardovaných dětí 235 // 3.12.2 Adaptace rodiny na mentálně retardované dítě, vztahy mezi // lékařskými profesionály a rodinou dítěte postiženého mentální // retardací 236 // 3.12.3 Farmakopterapie mentální retardace 238 // 3.12.4 Závěr 240 // 4 STRUKTUROVANÁ VYŠETŘENÍ A ŠKÁLOVACÍ POSTUPY (MANUÁL POSUZOVACÍCH STUPNIC UŽÍVANÝCH V DĚTSKÉ PSYCHIATRII) 244 // 4.1 STRUKTUROVANÉ PSYCHIATRICKÉ VYŠETŘENÍ B. FISHOVÉ 246 // 4.2 BELLEVUESKÝ DOTAZNÍK DEPRESE (THE BELLEVUE INDEX OF DEPRESSION, BID) 259 // 4.2.1 Instrukce pro vyšetřujícího 259 // 4.2.2 Vyšetření dítěte 259 // 4.2.3 BID 259 // 4.2.4 Instrukce pro rodiče 261 // 4.2.5 Bellevueský dotazník deprese - otázky pro děti 261 // 4.2.6 Bellevueský dotazník deprese - otázky pro rodiče 263 // 4.3 REVIDOVANÁ ŠKÁLA POZNAŇSKÉ A KOL. (1984) 270 // 4.3.1 Úvod 270 // 4.3, 2 Jednotlivé položky 270 // 4.3.3 Revidovaná škála Poznaňské (Children’s Depression Rating Scale, Revised. CDRS-R) 276 // 4.4 DOTAZNÍK DĚTSKÝCH DEPRESÍ (CDI, CHILDREN’S DEPRESSION INVENTORY) 284 // 4.4.1 Instrukce a text testu 284 // 4.4.2 Instrukce k vyhodnocení testu 287 // 4.5 DOTAZNÍK PRO RODIČE (CPQ - CONNERS INSTRUKCE) 296 // 4.5.1 Dotazník pro rodiče (CPQ - Connners test) 296 // 4.6 TEST CONNERSOVÉ: DOTAZNÍK PRO UČITELE 301 // 4.6.1 Dotazník pro učitele 301 // 4.7 MANUÁL PRO NEUROLOGICKÉ VYŠETŘENÍ SUBTILNÍCH PŘÍZNAKŮ (PANESS, PHYSICAL AND NEUROLOGICAL EXAMINATION FOR SUBTLE SIGNS) 304 // 4.7.1 Úvod 304 // 4.7.2 Materiály a potřebné vybavení 305 // 4.7.3 Zadání a vyhodnocení 305 //
4.7.4 Obecné instrukce pro položky s přesným časovým měřením 310 // 4.7.5 Instrukce pro skórování (přepis poznámek do standardního záznamového archu) 314 // 4.8 LEYTONSKÝ DOTAZNÍK OBSEDANTNĚ-KOMPULZIVNÍCH PORUCH - DĚTSKÁ VERZE 319 // 4.8.1 Úvod 319 // 4.8.2 Část 1: Skóre „Ano” 319 // 4.8.3 Část 2: Skóre „odporu" 320 // 4.8.4 Část 3: „Interferenční" skóre 320 // 4.8.5 Leytonský dotazník obsedantně-kompulzivních poruch - dětská verze 321 // 4, 9 DOTAZNÍK DĚTSKÉ MANIFESTOVANÉ ÚZKOSTNOSTI 324 // 4.9.1 Úvod 324 // 4.9.2 Dotazník dětské manifestované úzkostnosti (verze pro rodiče) 325 // 4.3 Dotazník dětské manifestované úzkostnosti (verze pro děti) 328 // 4.10 MENTÁLNÍ ANOREXIE 333 // 4.10.1 Test postoje k jídlu (Eating Attitudes Test) 333 // 4.11 DOTAZNÍK STRAVOVACÍCH PORUCH 336 // 4.11.1 Dotazník stravovacích poruch (Eating disorder inventory, EDI) 336 // 5 OBRAZOVÁ PŘÍLOHA A JEJÍ INTERPRETACE 342 // REJSTŘÍK 393
(OCoLC)42029696
cnb000485601

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC