Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 12.03.2022. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(20) Půjčeno:20x 
BK
Praha : Academia, 1992

objednat
ISBN 80-200-0447-5
000089512
Rekat.
Obsah // Předmluva... 7 // I. část: Obecné předpoklady... 11 // 1. kapitola: Antecedence problému... 11 // 1. Z historie lidského učení, myšlení, poznávání... 11 // 2. Od vzniku psychologie jako samostatné vědy ... 12 // 3. Soustavy řízeného učení opírající se o „deterministické“ modely učení... 13 // 4. Další varianty řešení vztahu psychologie — řízení učení... 16 // 5. Dva významné metodologické podněty... 18 // 2. kapitola: Učení... 20 // 1. Vymezení pojmu a procesu učení... 20 // 2. Typologie učení a jeho odlišné úrovně... 22 // 3. Předpoklad o hierarchické organizaci procesů učení ... 23 // 4. Posun od redukujících modelů a jednodušších mechanismů učení... 25 // 5. Trend k činnostné kognitivní psychologii učení... 26 // 6. Kognitivní psychologie, kognitivní nauka, teorie umělé inteligence a učení... 27 // 7. Interfunkční a intraprocesuální vázanost učení... 29 // 8. Regulativní aspekt učení — pojem a model psychické regulace... 30 // 3. kapitola: Řízení... 32 // 1. Pojem a vymezení řízení... 34 // 2. Typologie a druhy řízení... 35 // 3. Atributy a dimenze řízem ... 37 // 4. Řízené učení jako systém... 41 // 5. Závěr: Tři hlavní podmínky účinnosti systému řízení učení... 43 // Příloha I. Experimentální evidence... 44 // II. část: Systém řízeného učení... 47 // 4. kapitola: Senzitivita... 47 // 1. Obecné předpoklady ... 47 // 2. Konkrétní
vymezení... 49 // 3. Specificky lidská senzitivita... 53 // 4. Vyjádření a zpracování získávaných dat... 54 // 5. Validnost a relevance získávaných informací... 60 // 5. kapitola: Efektomost... 62 // 1. Vymezení základních otázek ... 63 // 2. Cesty řešení...,... 64 // 3. Taxonomie řízených a ovlivňovaných faktorů a parametrů subjektu a jeho učebních 67 // činností... // 4. Taxonomie efektorů... 70 // 5 // 5. Specificky lidské efektory ... 80 // 6. Další otázky... 81 // 6. kapitola: Program působení... 81 // 1. Obecné předpoklady ... 82 // 2. Tři výchozí modely... 83 // I. Model subjektu... 83 // II. Model učení ... 85 // III. Model řízení učení... 88 // 3. Specificky lidská tvorba programu a řízení ... 94 // 4. Proti mechanické interpretaci... 96 // 7. kapitola: Systém řízeného učení... 96 // 1. Kybernetický model — abstraktní automaty... 97 // A. Formální popis v aparátu teorie ... 97 // B. Psychologicko-didaktická interpretace modelu ... 98 // C. Smysl uvedení modelu ... 103 // 2. Některé dílčí konkrétní realizátory... 103 // A. Didaktický operátor jako nositel transformace ... 103 // B. Systémy znalostí a požadavky na tzv. „inteligentní tutorské systémy“... 105 // C. Subjektivní dimenze řízení, jeho míra a prostor aktivního subjektu... 108 // 3. Didakticko-funkcionální model řízeného učení — psychologická interpretace ... 111 // III. část: Experimentální evidence...
119 // 8. kapitola: Některé individuálně typologické charakteristiky činnosti v učení — jejich per- 119 // sistence a intersituační stabilita ... // 1. Teoretická východiska... 119 // 2. Projekt výzkumu... . 120 // 3. Hlavní výsledky... 123 // 4. Diskuse a zhodnocení... 130 // 5. Závěr... 132 // 9. kapitola: Řízení jako determinanta učení v automatizovaném labyrintu... 133 // 1. Hypotéza výzkumu... 136 // 2. Popis a organizace projektu... 136 // 3. Významnější výsledky experimentu ... 139 // 4. Interpretace a diskuse výsledků... 147 // 5. Závěr... 149 // 10. kapitola: Model adaptivní diagnózy a regulace učení // 150... // 1. Teoretické předpoklady... 150 // 2. Projekt výzkumu... 152 // 3. Model adaptivní diagnózy a regulace učení (MoADRU)... 153 // 4. Některé výsledky předběžného ověřování modelu ... 157 // 5. Shrnutí ... 159 // Závěr: Od vnějšího řízení ? psychické autoregulaci... // The Psychology of Regulated Learning (Summary) ... 166 // Literatura... // Jmenný rejstřík... 1 // Věcný rejstřík ... 1 3 // Seznam tabulek ... 1 6 // Seznam obrázků... • • // 6

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC