Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 18.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

všechno je jinak (@@20121108-10:57:25@@) -- 
2 (hodnocen2 x )
(19.2) Půjčeno:249x 
BK
Vyd. 1.
Praha : Grada, 2007
280 s. : il. ; 21 cm

objednat
ISBN 978-80-247-1168-3 (brož.)
Pedagogika
Dotisk 2. 2010
Obsahuje bibliografii na s. 267-274 a rejstřík
000099483
OBSAH // Předmluva: Adresáti, pojetí a cíle této knihy // v r // I. CAST // ČÍM SE SOCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE ZABÝVÁ A JAKÝ JE ZÁKLADNÍ PROBLÉM, KTERÝ ZKOUMÁ ... // 1. Skladba sociálních souvislostí života člověka... 15 // 1.1 Druzí lidé ... 15 // 1.1.1 Druzí lidé jako jednotlivci... 15 // 1.1.2 Sociální skupiny...21 // 1.1.3 Davy a masová hnutí...26 // 1.2 Společenské, hospodářské a politické poměry...28 // 1.3 Kultura ...30 // 1.4 Působení médií...34 // 2. Jak sociální souvislosti života působí ...37 // 2.1 Sociální realita a její psychická transformace...37 // 2.2 Vědomí a nevědomí ...38 // 2.3 Člověk jako objekt či subjekt...39 // 2.4 Kontextovost působení sociálních činitelů ...40 // 3. Šíře ovlivnění osobnosti působením sociálních souvislostí života // 3.1 Tělo a tvarování těla... // 3.2 Zdraví a nemoc ... // 3.3 Pohlaví a gender... // 3.4 Jáská dimenze osobnosti ... // 3.4.1 Sebepojetí... // 3.4.2 Pravé já a jeho aktualizace... // 45 // 45 // 48 // 51 // 55 // 56 60 // Shrnutí hlavních poznatků I. části knihy...65 // II. ČÁST // SOCIALIZACE OSOBNOSTI ...67 // 1. ? vymezování pojmu socializace a jeho psychologickému významu...69 // 1.1 Pohled na vývoj pojetí socializace osobnosti...69 // 1.2 Jak socializaci osobnosti dnes definujeme...71 // 2. Tři úrovně socializační transformace osobnosti...73 // 2.1 Socializace jako antropogeneze ...73 // 2.2 Socializace jako utváření modálni
osoby...75 // 2.3 Socializace jako osobní biografie...77 // 2.3.1 Poznámka ? vlivům vulnerability a resilience ...77 // 2.3.2 Poznámka ? vlivům zlomových životních událostí ...79 // 2.3.3 Poznámka ? vlivům populačních kohort...80 // 3. Podvojný cíl socializace osobnosti a problém její funkčnosti ...83 // 4. Součinnost socializujících prostředí ...87 // 4.1 Mikroprostředí ...88 // 4.2 Mezoprostředí ...89 // 4.3 Exoprostredí...91 // 4.4 Makroprostředí...91 // 5. Dysfunkčnost a funkčnost socializačního procesu ...93 // 5.1 Dysfunkční socializace a vznik deviací ...94 // 5.1.1 Raná deprivace...95 // 5.1.2 Nezpracované traumatické a životní krize, tíživé situace...97 // 5.1.3 Deviace na základě anomie...99 // 5.1.4 Deviace na základě osvojené subkultury ... 101 // 5.1.5 Deviace na základě stigmatizace... 102 // 5.2 Funkční socializace jako personalizace ... 104 // 6. Psychické socializační procesy... 107 // 6.1 Raná symbiotická vazba ... 107 // 6.1.1 Připoutání a jeho funkční versus dysfunkční vzorce ... 109 // 6.1.2 Překonávání symbiotického vztahu (připoutání) - procesy // separace a individuace ... 11 // 6.2 Zvnitřňování na základě identifikace ... 11 // 6.3 Učení zpevňováním ... 15 // 6.3.1 Učení emocionálně vegetativní... 15 // 6.3.2 Učení instrumentální či operantní ... 18 // 6.4 Kognitivně sociální učení ... 22 // 6.4.1 Observační učení... 23 // 6.4.2 Socializační autoregulace...
27 // Shrnutí hlavních poznatků II. části knihy DL ČÁST // SOCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE RODINY .. // 31 // :35 // 1. Současná rodina - její pojetí a aktuální problémy // 1.1 Pět znaků současné rodiny... // 137 // 37 // 1.2 Proměny současné rodiny ... 140 // 1.2.1 Rodičovství jako předmět reflexe, pochyb a rozhodování... 143 // 1.2.2 Mateřství dnes - trendy a problémy... 145 // 1.3 Česká situace v zrcadle výzkumů ... 146 // 2. Funkce rodiny vzhledem ? dítěti a jejich selhávání... 149 // 2.1 Deset základních funkcí rodiny ... 149 // 2.2 Kategorizace rodin z hlediska jejich funkčnosti ... 151 // 2.3 Charakteristiky nejčastějších typů problémově zatížených rodin... 153 // 2.3.1 Nezralá rodina... 153 // 2.3.2 Přetížená rodina... 155 // 2.3.3 Ambiciózní rodina... 156 // 2.3.4 Perfekcionistická rodina... 156 // 2.3.5 Autoritářská rodina... 157 // 2.3.6 Rozmazlující (protekcionistická) rodina... 158 // 2.3.7 Rodina nadměrně liberální a improvizující... 159 // 2.3.8 Odkládající rodina... 160 // 2.3.9 Disociovaná rodina ... 160 // 2.4 Rozvíjení pozitivního výchovného/socializačního stylu ... 163 // 3. Čím rodina ovlivňuje vývoj/socializaci a vzdělávací úspěšnost dítěte... 167 // 3.1 Socioekonomický status rodiny ... 167 // 3.2 Výchovný styl v rodině... 169 // 3.3 Vliv struktury rodiny... 170 // 3.3.1 Neúplná rodina... 170 // 3.3.2 Sourozenectví... 173 // Shrnutí hlavních poznatků III. části
knihy // IV. CAST // SOCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE ŠKOLY A VÝUKY // 179 // 181 // 1. Škola ve společenském kontextu...185 // 1.1 ? pojetí školy... 185 // 1.2 Změna školy - téma školských reforem ... 187 // 1.2.1 Činitelé působící na změnu školy ... 188 // 1.2.2 ? typologii školských reforem... 190 // 1.3 Aktuální téma: Škola ve společnosti vědění ... 193 // 1.4 Naléhavé úkoly reformy české školy - problémy, které je třeba řešit.. 196 // 2. Výuka jako řízená socializace... // 2.1 Učivo jako první činitel řízené/výukové socializace ... // 2.1.1 Znaky učiva... // 2.1.2 Podoby učiva - fáze jeho socializační aktualizace // 2.1.3 Prvky socializačně komplexní kvality učiva... // 203 // 203 // 204 // 205 207 // 2.2 Výukové cíle jako druhý činitel řízené/výukové socializace... // 2.2.1 Způsoby práce s cíli ... // 2.2.2 Druhy cílů ... // 2.2.3 Socializačně aktivační důraz v práci s cíli ... // 2.3 Metodické strategie jako třetí činitel řízené/výukové socializace . // 2.3.1 Pohyb od výuky transmisivní ? výuce jako komplexní // edukační péči (KEP) ... // 2.3.2 Pohyb od výuky diskriminačně selektující ? výuce integrující // či inkluzivní... // 2.3.3 Pohyb od výuky autoritářské ? výuce tvůrčí spoluúčasti... // 2.3.4 Pohyb od výuky uzavřené ? výuce otevřené... // 2.4 Hodnocení jako čtvrtý činitel řízené/výukové socializace... // 2.4.1 Úskalí a pochybení při hodnocení
žáků ... // 2.4.2 Zásady hodnocení ... // 2.4.3 Strategické uplatňování zřetele ke třem normám hodnocení .. // 209 // 210 212 // 214 // 215 // 215 // 217 // 219 // 220 221 221 // 223 // 224 // 3. Sociálněpsychologický pohled na výukovou komunikaci...227 // 3.1 Aktéři výukové komunikace ...227 // 3.2 Činitelé ovlivňující funkčnost výukové komunikace ...230 // 3.2.1 Percepčné postojové orientace učitele ...230 // 3.2.2 Interpretačně postojové orientace učitele...236 // 3.2.3 Posilování charakteristik žákovy osobnosti, napomáhajících // jeho školní úspěšnosti ...244 // 3.2.4 Ovlivňování klimatu školní třídy ...249 // 3.2.5 Reproduktivní tendence v učitelově komunikaci s žáky...256 // 3.2.6 Odolnost učitele vůči zátěžím/stresu...258 // Shrnutí hlavních poznatků IV. části knihy ...263 // Literatura...267 // Jmenný rejstřík...275 // Věcný rejstřík // 278
cnb001695813

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC