Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 14.03.2020. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(5) Půjčeno:5x 
BK
2., upravené - dotisk
České Budějovice : Jihočeská univerzita, 1997
224 s.

objednat
ISBN 80-7040-090-0 (brož.)
Obsahuje úvod
Bibliografie: s. 218-224
Hudba - dějiny - stol. 20. - učebnice vysokošk.
000103665
OBSAH // // 1. Od počátku století // K vvvoji artificiali!! hudby 20. století...—.. // 1.2. Co chce moderní hudba 20. století vyjádřit?...-..— 14 // 1.3. Osobnosti průkopníků...-...- 15 // 2. Expresionismus a II. vídeňská škola // 2.1. Arnold Schönberg ...22 // 2.2. Alban Berg...2 // 2.3. Anton von Webern...—...—...2 // 2.4. ? původu atonálního a dodekafonického // - serijního myšlení v hudbě...28 // 2.5. Žáci a pokračovatelé —...—... 51 // 2.6. Hudba mikrointervalová...52 // 3. Neofolklorismus a jeho místo v hudbě 20. století // 3.1. Úloha lidové písně v díle Leoše Janáčka a Vítězslava Nováka...36 // 3.1.1. Leoš Janáček ...56 // 3.1.2. Vítězslav Novák... 40 // 3.2. Tvůrčí neofolklorismus ve východní karpatské oblasti...—...44 // 3.2.1. Béla Bartók ...- 44 // 3.2.2. Zoltán Kodály... 47 // 3.2.3. George Enescu...-...4<) // 3.3. Radikální folklorismus Igora Stravinského...50 // 3.4. Následný neofolklorismus v evropské hudbě // 1. poloviny 20. století...53 // 3.5. Tvůrčí pohledy na lidovou píseň v české hudbě // 1. poloviny 20. století... 57 // 3.6. Folklórní principy v základech slovenské hudby 20, století...58 // 4. Renesance starých forem a jejich inovace v hudbě 20.století // - neoklasicismus - neobarok... 61 // 4.1. ? počátkům neoklasicismu v hudbě impresionistů // a pozdních romantiků ...62 // 4.2. Úloha neoklasicismu Alberta Roussela // v evropské hudbě mezi dvěma
válkami...63 // 4.3. Universální neoklasicismus Igora Stravinského...65 // 4.4. Neoklasicistní stylové znaky v díle Sergeje Prokofjeva...68 // 4.5. Meziválečná Francie a pařížská Šestka...71 // 187 // 4.5.1. Situace - velký předchůdce Eric Satie...71 // 4.5.2. Neoklasicismus v tvorbě Arthura Honeggera // ve světle vývoje pařížské Šestky...73 // 4.5.3. Odkaz Daria Milhauda a ostatních členů // Šestky, George Gershwin... 77 // 4.6. Ideály německé Nové věcnosti ve vztahu ? neoklasicismu___78 // 4 7 CarlOrff // 4.8. Neoklasicistní tendence v české hudbě mezi dvěma válkami a osobnost Bohuslava Martinů // 4.8.1. Hudební skupina Mánesa...87 // 4.9. Vyústění neoklasicismu v postmoderní // sdělovací možnosti hudby...88 // 4.9.1. Dmitrij Šostakovič...—...88 // 4.9.2. Benjamin Britten... 91 // 5. Hledání nezávislých cest ve Francii // 5.1. Arcueilská škola...93 // 5.2. Mladá Francie a Olivier Messiaen... 94 // 5.3. Nezávislí ve Francii___104 // 6. ? hudebnímu vývoji v druhé polovině století // 6.1. Generace... 109 // 6.2. Dědictví II. vídeňské školy...111 // 6.3. Hudba elektroakustická... 113 // 6.3.1. Elektronická hudba ... 113 // 6.3.2. Konkrétní hudba... 116 // 6.3.3. Music for tape...117 // 7. Nová hudba jako reakce na organizaci skladby // 7.1. Aleatorika--- 119 // 7.2. Hudba témbrů... 122 // 7.3. Hudba minimální... 123 // 7.4. Nová jednoduchost - citovost - neoromantismus___ 126 // 7.5. Technická
- počítačová hudba (computer music)___ 128 // 8. Syntézy Nové hudby // 8.1. Multimediální produkce, hudba grafická, instrumentální divadlo ... 132 // 8.2. Projektová kompozice // // .. 133 // 9. Osobnosti Nové hudby // 9.1. Výběr z dalších skladateklů___156 // 188 // 10. Česká hudba po 2. světové válce // 10. h Hudební Praha...167 // 10.2. Brněnská skladatelská škola___173 // Závěr...180 // Literatura // •••«••••••••»••••¦¦••«•••••••? // 182 // Obsah // // 187 // 189

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC