Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 14.05.2022. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(32) Půjčeno:32x 
BK
Vyd. 1.
Praha : Filosofia, 2000
418 s.

objednat
ISBN 80-7007-134-6 (brož.)
Morální a politická filosofie ; [vol.] 8
němčina
Přeloženo z němčiny
Obsahuje rejstřík
Bibliografie na s. 371-385
Společnost občanská - filozofie - pojednání
Veřejnost - úloha - filozofie - pojednání
000105033
Obsah // Předmluva k novému vydání z roku 1990 ... 9 // Předmluva k prvnímu vydání ...51 // I. Úvod: Propedeutické vymezení typu občanské veřejnosti // 1 Výchozí otázka ...55 // 2 K typu reprezentativní veřejnosti ...59 // Exkurs: Konec reprezentativní veřejnosti, ilustrovaný na příkladu Viléma Meistera ...69 // 3 Ke vzniku občanské veřejnosti ...71 // II. Sociální struktury veřejnosti // 4 Základní nárys ...87 // 5 Instituce veřejnosti ...91 // 6 Měšťanská rodina a institucionalizace soukromí ve vztahu k publiku ...108 // 7 Literární veřejnost a její vztah k veřejnosti politické ...118 // III. Politické funkce veřejnosti // 8 Model anglického vývoje ...125 // 9 Kontinentální varianty ...136 // 10 Občanská společnost jako sféra soukromé autonomie: soukromé právo a liberalizovaný trh ...145 // 11 Rozporná institucionalizace veřejnosti v občanském právním státě ...152 // IV. Občanská veřejnost - idea a ideologie // 12 Public opinion - opinion publique - veřejné mínění: k prehistorii toposu ...165 // 13 Publicita jako princip zprostředkování politiky a morálky (Kant) ...183 // 14 K dialektice veřejnosti (Hegel a Marx)...201 // 15 Ambivalentní pojetí veřejnosti v teorii liberalismu (John Stuart Mill a Alexis de Tocqueville) ...215 // V. Sociální přeměna struktury veřejnosti // 16 Tendence prolínání veřejné sféry a soukromé oblasti ...231 // 17 Polarizace sociální sféry a sféry intimity ..244 // 18 Od publika, které kulturu posuzuje, // k publiku, které ji konzumuje ...254 // 19 Rozmazaný půdorys: vývojové linie rozpadu občanské veřejnosti ...273 // VI. Politická přeměna funkce veřejnosti // 20 Od žurnalismu soukromých pisatelů k veřejným službám masmédií - reklama jako funkce veřejnosti ...281 // 21 Princip publicity a jeho změněná funkce ...299 //
22 Vytvořená veřejnost a neveřejné mínění: volební chování obyvatelstva ...319 // 23 Politická veřejnost v procesu sociálněstátní transformace liberálního právního státu ...333 // VII. K pojmu veřejného mínění // 24 Veřejné mínění jako fikce ústavního práva - a sociálněpsychologické zrušení tohoto pojmu ...351 // 25 Pokus o sociologické vysvětlení ...361 // Odkazy na literaturu ...371 // Jmenný rejstřík ...387 // Věcný rejstřík ...397

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC