Obsah // OBSAH // ÚVOD // ]. SROVNÁVACÍ PEDAGOGIKA, JEJÍ PŘEDMĚT A FUNKCE...8 // 1.1. Struktura srovnávací pedagogiky...12 // 1.1.1. Studium vzdělávání v cizině...13 // 1.1.2. Pedagogika rozvojových zemí...14 // 1.1.3. Internacionální pedagogika...15 // 1.1.4. Instituce zabývající se srovnávací pedagogikou...17 // 1.1.5. Specializované časopisy, bulletiny a ročenky...25 // 2. HISTORICKÝ VÝVOJ SROVNÁVACÍ PEDAGOGIKY...28 // 2.1. Prekonstitutivní období...30 // 2.2. Konstitutivní období...30 // 2.3. Období historicko-filozofické analýzy...38 // 2.3.1. Počátky mezinárodní spolupráce...44 // 2.4. Srovnávací pedagogika po druhé světové válce...45 // 2.4.1. Internacionalizace vzdělávání. Vliv mezinárodních // institucí, zvláště OECD, na školství rozvinutých zemí...45 // 2.4.2. Vznik a rozvoj profesních organizací srovnávací pedagogiky // v podmínkách mezinárodní a interdisciplinární spolupráce...53 // 3. METODOLOGICKÉ PROBLÉMY SROVNÁVACÍ PEDAGOGIKY...57 // 3.1. Srovnávací pedagogika, jedna z komparativních věd...57 // 3.2. Srovnávání a srovnatelnost...58 // 3.3. Komparace ve světle pozitivistické a kulturně // relativistické tradice...61 // 3.4. Přístupy, metody a teorie ve srovnávací pedagogice...63 // 3.5. Trendy v komparativně pedagogických výzkumech...81 // 4. ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ...83 // BIBLIOGRAFIE...86