Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 19.03.2022. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(4) Půjčeno:16x 
BK
Vyd. 1.
Ostrava : Ostravská univerzita v Ostravě, 2003
52 s.

objednat
ISBN 80-7042-934-8 (brož.)
Systém celoživotního vzdělávání Moravskoslezska
Obsahuje úvod
Bibliografie: s. 50-51
Andragogika - didaktika - texty studijní
Technologie didaktická - andragogika - texty studijní
000106835
OBSAH // Úvod...5 // 1. Technické výukové prostředky...7 // 1.1. Historie...7 // 1.2. Technické výukové prostředky ve vyučovacím procesu...7 // 1.3. Didaktické prostředky...8 // 1.4. Materiální didaktické prostředky...8 // 2. Učební pomůcky...10 // 3. Média a multimédia...11 // 3.1. Poj em médium a multimédium...14 // 3.2. Multimédia ve vzdělávání...15 // 3.3. Jak se vytváří multimediální titul...16 // 4. Didaktická technika ... 17 // 4.1. Zařízení pro nepromítaný záznam (záznamové plochy)...17 // 4.2. Projekční (promítací) technika...17 // 4.3. Zvuková technika...18 // 4.4. Televizní technika...18 // 4.5. Vyučovací technické systémy a výukové počítače...18 // 4.6. Pomocná a doplňková zařízení...18 // 4.7. Kombinované systémy... 18 // 5. Funkce technických výukových prostředků...20 // 5.1. Funkce motivačně stimulační...21 // 5.2. Funkce informačně expoziční...22 // 5.3. Funkce procvičovací...23 // 5.4. Funkce aplikační...23 // 5.5. Funkce kontrolní...24 // 5.5.1. Vnější zpětná vazba...24 // 5.5.2. Vnitřní zpětná vazba...25 // 5.6. Funkce komunikační a řídící...25 // 5.7. Funkce racionalizační ...26 // 6. Informační a komunikační technologie (ICT)...28 // 6.1. Základní pojmy informatiky...29 // 6.1.1. Informace...29 // 6.1.2. Informační technika...29 // 6.1.3. Informační systémy...29 // 6.2. Informatika a výuka ...29 // 6.3. ICT (informační) gramotnost...30 // 6.3.1.
ICT gramotnost učitele...30 // 6.3.1.1. ICT gramotnost...30 // 6.3.1.2. Aplikace ICT v jednotlivých předmětech... 30 // 6.3.1.3. Prostoupení ICT napříč osnovami...31 // 6.3.1.4. ICT specializace...:...32 // 6.3.2. ICT gramotnost posluchače...32 // 6.3.2.1. Komunikovat a prezentovat informace...32 // 6.3.2.2. Zpracovávat informace...33 // 6.3.2.3. Používat ICT к řízení externích procesů...33 // 6.3.2.4. Monitorovat...34 // 6.3.2.5. Modelovat a simulovat... 33 // 6.4. Jak získat počítačovou gramotnost... 33 // 6.5. Vlastnosti ICT, které jsou přínosem ve výuce...346.5.1. Rychlost a automatizace práce...34 // 6.5.2. Velký potenciál v objemu, formách a aktuálnosti...34 // 6.5.3. Provizornost, pokusné kroky...34 // 6.5.4. Interaktivnost...35 // 6.5.5. Motivace...35 // 6.6. Cíle při používání ICT ve výuce...35 // 6.7. Formy používání ICT ve výuce...36 // » 6.7.1. Psaní, publikování, prezentování, předvádění...36 // 6.7.2. Rozšiřování palety učebních materiálů...36 // 6.7.3. Browsování (prohlížení zdrojů Internetu)...36 // 6.7.4. Návrh a konstrukce...37 // 6.7.5. Virtuální pobyt, aktivní účast, interakce, kooperace...37 // 6.7.6. Technologie pro speciální vzdělávání...37 // 6.7.7. Rozvoj způsobilosti pro virtuální poznávání a tvořivé myšlení...37 // 7. Tvorba výukových médií... 39 // 7.1. Základní typografická a estetická pravidla...39 // 7.1.1. Vlastnosti písma... 39 // 7.1.1.1. Sady
písma...39 // 7.1.1.2. Řezy písma (styly)...40 // 7.1.1.3. Velikosti písma...40 // 7.1.1.4. Další vlastnosti písma...40 // 7.1.2. Používání a kombinování písem...40 // 7.1.3. Vyznačovám textu...40 // 7.1.4. Vázání odstavců... 41 // 7.1.5. Předložky a spojky na konci řádku, tvrdá mezera... 41 // 7.1.6. Dělení slov...41 // 7.1.7. Umístění titulků a obrázků na stránce, členění dokumentu... 41 // 7.2. Předlohy pro zpětnou projekci... 41 // 7.2.1. Tvorba transparentů (fólií)...42 // 7.2.2. Tvorba sestavných transparentů (souborů fólií)...42 // 7.3. Předlohy pro epiprojekci...43 // 7.4. Film a video...43 // 7.5. Výukové programy... 44 // 7.6. Prezentace... 45 // 7.6.1. Praktická ukázka tvorby prezentace v programu MS PowerPoint...45 // 7.7. Internet a vzdělávání dospělých...46 // 7.8. Příprava vyučovací hodiny...47 // 8. V dnešní době nejčastěji používané TVP pro výuku...48 // Literatura...50 // V r // POUŽITÉ SYMBOLY // Průvodce studiem // Klíčová slova // И // Otázky // Korespondenční úkol // Shrnutí // Literatura a další zdroje

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC