Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 18.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(27) Půjčeno:54x 
BK
Vyd. 1.
Praha : Karolinum, 2005
289 s.

objednat
ISBN 80-246-1008-6 (brož.)
Bibliografie na s. 279-289
Filozofie výchovy - stol. 20., pol. 2. - studie
Pedagogika - studie
000107494
Obsah // Předmluva... // 1.0 Škola, společnost a tradice... 13 // 2.0 Škola a společnost v tradici... 23 // 2.1 Durkheimovská tradice ... 23 // 2.1.1 Společenský řád... 28 // 2.1.2 Škola a společnost... 29 // 2.1.3 interakce učitel - žák ... 33 // 2.1.4 Durkheimúv přínos... 36 // 2.2 Parsonsovská tradice... 38 // 2.2.1 Talcott Parsons... 39 // 2.2.2 Sociologie edukace ve strukturálně-funkcionalistické perspektivě ... 45 // 2.2.3 Kritika a význam funkcionální interpretace edukace... 48 // 2.3 Marxistická tradice ... 52 // 2.3.1 Marxistická teorie... 52 // 2.3.2 Dilema konfliktu a konsensu v edukaci ... 55 // 2.3.3 Marxismus, neomarxismus a edukace... 58 // 3.0 Kritické teorie 2. pol. 20. století... 71 // 3.1 Svobodná škola A. S. Neilla... 75 // 3.1.1 Neill nebyl první... 76 // 3.1.2 Život A. S. Neilla a historie Summerhillu ... 78 // 3.1.3 Organizace Summerhillu ... 83 // 3.1.4 Principy Neillova pedagogického myšlení... 85 // 3.1.5 Neillovy postoje k rodinné výchově ... 87 // 3.1.6 Princip štěstí a svobody... 92 // 3.1.7 Princip samosprávy... 95 // 3.1.8 Pedagogické výsledky Summerhillu ... 100 // 3.1.9 Závěr ... 103 // 3.2 Paulo Freire a pedagogika osvobození... 105 // 3.2.1 Životní a profesní osudy před emigrací ... 110 // 3.2.2 Frcircho pedagogické myšlení ... 116 // 5 // 3.2.3 Emigrace a návrat do Brazílie ... 123 // 3.2.4 Shrnutí... 128 // 3.3 Ivan Illich a odškolnění společnosti ... 131 // 3.3.1 Kulturní revoluce...
136 // 3.3.2 Kritika společenských institucí... 141 // 3.3.3 Od kritiky školy k odškolnční společnosti... 148 // 3.3.4 Alternativy konviviálního spolužití a škola ... 155 // 3.3.5 Proměny Illichových názorů... 159 // 3.4 Teorie reprodukce Pierra Bourdieu ... 167 // 3.4.1 Život a dílo... 172 // 3.4.2 Kapitál, habitus a sociální pole ... 175 // 3.4.2.1 Kulturní kapitál ... 175 // 3.4.2.2 Habitus... 180 // 3.4.2.3 Sociální pole... 185 // 3.4.2.4 Symbolická moc a její vztah k sociálnímu poli či kapitálu ... 187 // 3.4.3 Škola a její symbolická nadvláda... 188 // 3.4.4 Závěr ... 195 // 3.5 Deprivační teorie Basila Bernsteina ... 200 // 3.5.1 Život Basila Bernsteina ... 203 // 3.5.2 Bernsteinův pohled na školní kurikulum ... 206 // 3.5.3 Školní programy - kódy edukačního vědomí ... 209 // 3.5.4 Edukační změny v Bemsteinově pojetí... 211 // 3.5.5 Deprivačně-kompenzační model školství... 215 // 3.5.6 Od jazykového deficitu k teorii kulturní transmise... 220 // 3.6 Antipedagogické teorie... 234 // 3.6.1 Černá antipedagogika... 234 // 3.6.1.1 Heinrich Kupffer ... 236 // 3.6.1.2 Eckerhard von Braunmiihl... 237 // 3.6.1.3 Alice Millerová ... 242 // 3.6.2 Schoenebeckova postpedagogika ... 246 // 3.6.3 Práva dětí z pohledu antipedagogiky ... 261 // 4.0 Závěr - Mezi reprodukcí a meritokracií... 275 // Literatura ... 279 // 6

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC