ÚVOD // 5 // KOMPLEX UČEBNÍCH POMŮCEK...6 // ČÍTANKA 8 A PROBLÉM INTEGROVANÉ VÝUKY...7 // Témata a motivy čítankových textů, jejichž významy lze didakticky zúročit v mezipředmětových vztazích...9 // ČÍTANKOVÝ KOMPLEX...11 // Druhy textů...11 // Čtenářská náročnost textů ve vztahu k učivu základní školy a víceletého gymnázia...12 // Uspořádání textů ...12 // Dominantní literárněvýchovné cíle ...13 // Grafické řešení stránky...13 // Znaková řeč loga ...15 // Řešení otázek a úkolů na liště...17 // Texty na internetových stránkách...22 // Slovníček autorů...23 // Audionahrávka...23 // Hlavní strana Čítanky 8 ...24 // Oddíl Hledání souvislostí...24 // Řešení úkolů v oddílech Hledání souvislostí...24 // TEMATICKÉ A ČASOVÉ ROZVRŽENÍ UČIVA...35 // Návrh časově-tematického plánu učiva...36 // NÁVRHY DIDAKTICKÉ INTERPRETACE TEXTŮ ...42 // Metodická část... 42 // Návrhy didaktické interpretace textu v Čítance 8...43 // Můj domov a svět ...43 // Mozart a Praha...43 // Dvořák v Americe...46 // Cesty a návraty...46 // 0 bozích a lidech...48 // Ve službě bohu, králi a dámě...53 // Vyšla hvězda nad Betlémem...61 // Sen, láska a smrt...70 // Šoa ...85 // Čtu, čteš, čteme...90 // Příloha: Časté otázky o holocaustu ...93 // Poznámky...1 01