Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 25.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(61.5) Půjčeno:123x 
BK
Příručka
1. vyd.
Kladno : AISIS, 2005
207 s. ; 21 cm

objednat
ISBN 80-239-4514-9 (brož.)
Dokážu to?
Bibliografie na s. 204-207
Komunikace sociální - vyučování - metodiky - příručky
Výchova sociální - vyučování - metodiky - příručky
000113413
Obsah // Obsah: // Úvod 13 // 1. kapitola 17 // Komunikace jako „jev/proces" 17 // 2. kapitola 18 // Komunikace jako prostředek i téma // osobnostní a sociální výchovy 18 // 2.1. Komunikace jako základní způsob modelového chování // učitele ? žákům 18 // 2.2. Komunikace jako předmět reflexe v jakýchkoliv školních // situacích 20 // 2.3. Komunikace jako prostředek dorozumění v lekcích OSV 25 // 2.4. Komunikace jako téma OSV, prostupující současně více // či méně i dalšími tématy OSV: 26 // přehled témat OSV: // a) Spßc osobnostní (individuální) tématika : 27 // - sebepoznání a tvorba sebepojetí 27 // - zdokonalení základních kognitivních funkcí 29 // - seberegulace a sebeorganizace 30 // - psychohygiena31 // - kreativita (s akcentem na sociální a estetickou) 32 // b) Spíše sociálně orientovaná tématika : 33 // - poznávání lidí 33 // - mezilidské vztahy 35 // - kooperace a kompot ice 36 // c) Spíše hodnotová/etická tématika: 37 // - praktická etika 37 // - řešení problémů, rozhodovací dovednosti // (vztahové...) 39 // d) Specifické aplikace: 40 // - jednání v rolích ( sociálních, biologických...) 40 // - jednání v situacích 41 // 2.5. Komunikace jako samostatné téma OSV 42 // 5 // LWíme (se) Icomunilcovot // 3. kapitola 45 // Mýty kolem výuky komunikace a rizika z nich vyplývající 45 // 4. kapitola 49 // Koncepční principy výuky (v lekcích) // komunikace 49 // 5. kapitola 55
Hlavní metody výuky komunikace 55 // 5.1. cvičení ovlivňující obecněji organismus 55 // 5.2. debatní metody 55 // 5.3. extralingvistická cvičení 56 // 5.4. formuláře, pracovní listy 56 // 5.5. metody dramatické výchovy: živé obrazy 57 // pantomimy 57 // zvukově verbální hry 57 // plná hra v roli 57 // simulace 58 // 5.6. monologické techniky 58 // 5.7. natáčení/nahrávání, fotografické apod. 59 // 5.8. přednes 59 // 5.9. reálné situace v životě žáků mimo rámec učení se // komunikaci 59 // 5.10. reálné, žáky autenticky prožívané situace v rámci // učení se o komunikaci (při tréninku) 61 // 5.11. sebereflexivní a zpětnovazební techniky 62 // 5.12. simulace 62 // 5.13. slovesné hry 63 // 5.14. sociální „ experimenty" 63 // 5.15. techniky pro obecné zdokonalování vnímání // 5.16. technická cvičení pro rozvoj řeči // 5.17. vizuálně imaginativní metody // 5.18. výrazová cvičení 65 // 5.19. záměny pohybů a zvuků 65 // 6 // // Obsah // 6. kapitola 66 // Témata a příklady ? nim vhodných (typů) // technik 66 // 6.1. Úvod - A. Elementární teorie tématu a odkazy 66 // B. Cíle a techniky pro výuku tématu 67 // C. Téma v komunikaci učitele samého 67 // 6.2. Čím „mluvíme" (kódy a znaky v komunikaci)? 67 // A. Elementární teorie 67 // B. Cíle 68 // Ukázky technik : Co vím o své neverbální // komunikaci 69 // Mimické odpovědi 69 // Foto-film 69 // Němá scéna 70 // Tlumočníci 70
// Skutky 71 // Pčtilístek 71 // Němé značky 72 // C. Téma v komunikaci učitele samého 73 // 6.3. Jak přijímáme komunikační zprávy (pozorování, // naslouchánO 74 // A. Elementární teorie 74 // B. Cíle 75 // Ukázky technik : Kopírování 76 // Stereotypy 76 // Sousoší 77 // Situace na videu/ // magnetofonu 77 // Konstruktivistické naslouchání 78 // Aktivní naslouchání 79 // C. Téma v komunikaci učitele samého 80 // 7 // Učíme (se) komunikovat // 6.4. Jak tvoříme komunikaci // (Tvorba základních kódů - technika a ...) 81 // A. Elementární teorie 81 // B. Cíle 84 // Ukázky technik : Uvolnění 85 // Pocit vlastního pohybu 85 // Činnosti v různých výrazech 86 // Maska 87 // Kouzelné kalhoty 87 // Učíme se dýchat 88 // Některá technická řečová cvičení 89 // Zástupný text 90 // C. Téma v komunikaci učitele samého 90 // 6.5. Jaké specifické komunikační dovednosti je dobré znát // a umět ? 91 // 6.5.1. Parametry dobré komunikace : 91 // a/ Otevřenost: 92 // A. Elementární teorie 92 // B. Cíle - úvod 94 // Ukázky technik: Výhody a nevýhody otevřenosti // v komunikaci 94 // S kým mluvím „ na rovinku“ 95 // Moje pocity (moje vlastnosti) 96 // V tvém jednání se mi líbí 96 // C. Téma v komunikaci učitele samého 97 // b/ Přesnost : 98 // A. Elementární teorie 98 // B. Cíle 98 // Ukázky technik: Přesnost pohybů 99 // Zrcadlení výroků 99 // Pantomima fotografie 100 // Němý tlumočník 100
// 8 // Obsah // Slova 101 // Jak si nerozumíme 101 // Krájení jablka 102 // C. Téma v komunikaci učitele samého 102 // d Pozitivnost : 103 // A. Elementární teorie 103 // B. Cíle 104 // Ukázky technik: Negativní a pozitivní výroky 105 // Navazované vyprávění 105 // Mydlinka 106 // Podpůrné výroky 107 // Pozitivní zpětná vazba 108 // C. Téma v komunikaci učitele samého 108 // d/ Respektování: 109 // A. Elementární teorie 109 // B. Cíle 110 // Ukázky technik: Obrázek od moře 111 // Co mi vadí v komunikaci 111 // Formulace pravidel // fungování skupiny 112 // Diskuse na kontroverzní téma I 113 // Máš plné právo si myslet 114 // Diskuse na kontroverzní téma // II - výměnné role 114 // C. Téma v komunikaci učitele samého 115 // e/ Tvořivost : 116 // A. Elementární teorie 116 // B. Cíle ’ 117 // Ukázky technik: Sousoší 118 // Znaková řeč 118 // Překlady pohybů - překlady pohybem 119 // Fantastická slova 120 // Rychlé věty 120 // Rychlá slovní reakce 121 // Řeč v žánrech 121 // 9 // Učíme ($e) komunikovat // Barvité vyprávéní 121 // Osobní styl 122 // C. Téma v komunikaci učitele samého 124 // f/ Účelnost : 124 // A. Elementární teorie 124 // B. Cíle 126 // Ukázky technik: Důvody ke komunikaci 127 // Prošvihnutá šance 128 // Balón 129 // Kdo hovoří nejvíce 130 // Pronikání do kruhu 130 // Oč tu vlastné jde? 131 // Sponzorský dar 132 // C. Téma v komunikaci učitele samého 133 // 6.5.2. Formy
komunikace a funkční moduly 134 // A. Elementární teorie 134 // B. Cíle 136 // - a) Monolog - ukázky technik: 137 // Navazované vyprávění 137 // Příběh věci - monolog věci 138 // Jednosměrná komunikace 138 // Referát-prezentace-přednáška 139 // - b) Dialog - ukázky technik: 140 // Monodialog 140 // Pravidla dialogu 141 // Kontrolovaný dialog 141 // Přežití na Sahaře 142 // - c) Funkční moduly - ukázky technik: 144 // Když chci sdělit 144 // Kdo jsem 145 // C. Téma v komunikaci učitele samého 146 // 6.5.3. Komunikační situace 147 // A. Elementární teorie 147 // B. Cíle 150 // Ukázky technik: Orientace v situaci 150 // 10 // Obsah // Zajímavé situace 151 // Debata o čemkoliv 152 // Přemlouvání 153 // Konflikty 153 // Parkoviště 156 // Blízko skutečnosti 158 // Komunikace v různých školních situacích 159 // C. Téma v komunikaci učitele samého 161 // 6.5.4. Role 162 // A. Elementární teorie 162 // B. Cíle 164 // Ukázky technik: Role a komunikace 165 // Na úřadě 166 // Jak komunikuji v rolích 167 // Skupinové role 167 // Jednání v reálných rolích v reálných školních situacích 168 // Školní role a komunikace 168 // C. Téma v komunikaci učitele samého 170 // 6.5.5. Spontánní či záměrné strategie 171 // A. Elementární teorie 171 // B. Cíle \ 172 // Ukázky technik: Slepé uličky 172 // Popis rolí 173 // Životní postoje a komunikace 174 Manipulace 175 // Nácvik proti provokacím 177 // Asertivita 178
// - Buďte tak laskav 179 // - Ne, nechci 179 // - Horká židle 180 // - Zvládání kritiky 180 // Budu končit 181 // Empatická odpověď 182 // Komunikace 183 // 11 // Učíme (se) komunikovat // ??? pojedeme? 184 // C. Téma v komunikaci učitele samého 184 // 6.6. Pravda, lež a předstírání v komunikaci 185 // A. Elementární teorie 185 // B. Cíle 188 // Ukázky technik: O pravdě a lži 188 // Celníci a pašeráci 190 // Neutrální výraz 190 // Alter ego 191 // Citáty o lži 192 // C. Téma v komunikaci učitele samého 192 // 6.7. Komunikace se sebou samým 193 // A. Elementární teorie 193 // B. Cíle 195 // Ukázky technik: Vnitřní úsměv 195 // Sedm klíčových slov 196 // Tichý „ mono-dialog“ 196 // Hlasitý „ mono-dialog“ 197 // Jsem zdrojem svých pocitů 198 // Seberegulativní dialogy se sebou samým 200 // Sebekoučování 201 // Sebepotvrzující formulky 202 // C. Téma v komunikaci učitele samého 203 // Literatura 204 // 12
(OCoLC)85151545
cnb001500636

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC