Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 04.06.2022. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(14.7) Půjčeno:44x 
BK
Vyd. 1.
Praha : Argo, 1998
239 s.

objednat
ISBN 80-7203-098-1 (váz.)
Historické myšlení ; 7
italština
Obsahuje úvod, poznámky, rejstřík
Bibliografie: s. 217-234
Estetika - středověk - pojednání
Středověk - estetika - pojednání
000114162
1. ÚVOD 11 // 2. STŘEDOVĚKÉ ESTETICKÉ CÍTĚNÍ 17 // 2.1 Estetické zájmy středověkých lidí 17 // 2.2 Mystikové 19 // 2.3 Sběratelství 28 // 2.4 Užitečnost a krása 33 // 3. KRÁSNO JAKO TRANSCENDENTÁL1E 35 // 3.1 Estetické nazírání vesmíru 35 // 3.2 Transcendentálie. Filip Kancléř 38 // 3.3 Komentáře k Pseudo-Dionysiovi 40 // 3.4 Vilém z Auvergne a Robert Grosseteste 41 // 3.5 „Summa fratris Alexandri“ a Bonaventura 43 // 3.6 Albert Veliký 45 // 4. PROPORČNÍ ESTETICKÉ TEORIE 49 // 4.1 Antická tradice 49 // 4.2 Hudební estetika 50 // 4.3 Chartreská škola 54 // 4.4 „Homo quadratus“ 56 // 4.5 Proporce jako umělecká norma 59 // 5. SVĚTELNÉ ESTETICKÉ TEORIE 65 // 5.1 Záliba v barvě a světle 65 // 5.2 Optika a perspektiva 70 // 5.3 Světelná metafyzika: Grosseteste 71 // 5.4 Bonaventura 73 // 6. SYMBOL A ALEGORIE 76 // 6.1 Symbolický vesmír 76 // 6.2 Nerozlišenost symbolismu a alegorismu 81 // 6.3 Metafyzická pansemióza 84 // 6.4 Biblický alegorismus 88 // 6.5 Encyklopedický alegorismus 93 // 6.6 Univerzální alegorismus 976.7 Umělecký alegorismus 99 // 6.8 Tomáš Akvinský a zánik alegorického vesmíru 104 // 7. PSYCHOLOGIE A GNOZEOLOGIE ESTETICKÉHO NAZÍRÁNÍ 111 // 7.1 Subjekt a objekt 111 // 7.2 Estetický cit 112 // 7.3 Psychologie nazírání 115 // 7.4 Estetické nazírání u Tomáše Akvinského 117 // 8. TOMÁŠ AKVINSKÝ A ESTETIKA ORGANISMU 122 // 8.1 Forma a substance 122 // 8.2 „Proportio“ a „integritas“ 124 // 8.3 „Claritas“ 131 // 9. ROZVOJ A KRIZE ESTETIKY ORGANISMU 133 // 9.1 Ulrich ze Štrasburku, Bonaventura a Raimund Lullus 133 // 9.2 Jan Duns Scotus, Vilém Ockham a lidské individuum 135 // 9.3 Němečtí mystikové 140 // 10. RŮZNÉ TEORIE UMĚNÍ 142 // 10.1 „Ars“ jako teorie 142 // 10.2 Ontologie umělecké formy 145 // 10.3 Svobodná a služebná umění 147 //
10.4 Krásná umění 149 // 10.5 Druhy poetiky 153 // 11. UMĚLECKÁ INVENCE A DŮSTOJNOST UMĚLCE 156 // 11.1 „Infima doctrina“ 156 // 11.2 Básník „theologus“ 157 // 11.3 Exemplární idea 159 // 11.4 Intuice a cit 163 // 11.5 Nová důstojnost umělce 166 // 11.6 Dante a nové pojetí básníka 168 // 12. PO SCHOLASTICE 176 // 12.1 Praktický středověký dualismus 176 // 12.2 Struktury středověkého myšlení 178 // 12.3 Estetika Mikuláše Kusánského 18312.4 Novoplatonský hermetismus 188 // 12.5 Astrologie versus prozřetelnost 194 // 12.6 Sympatetičnost versus „proportio“ 196 // 12.7 Talisman versus modlitba 199 // 12.8 Estetika jako životní norma 201 // 12.9 Umělec a nový výklad textů a světa 204 // 12.10 Závěry 206 // POZNÁMKY 210 // PRAMENY A LITERATURA 217

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC