Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 20.04.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(1) Půjčeno:4x 
BK
Praha : Portál, 1996
474 s. : tab.

objednat
ISBN 80-7178-107-X (brož.)
Vydáno z podkladů Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR
Školy občanské - osnovy učební - Česká republika - návrhy
000121956
OBSAH // pojetí občanské školy // I. Charakteristika pedagogického záměru ... 5 // 1.1 Idea občanské školy ... 5 // 1.2 Učivo ...6 // II. Škola - žák, učitel, ředitel ... 12 // 2.1 Zřetel ? žákovi ... 12 // 2.2 Učitel a učitelský sbor ... 20 // 2.3 ? postavení a úloze ředitele občanské školy... 27 // III. Vnější rámec školy ... 29 // 3.1 Rodina ... 29 // 3.2 Stát - společnost - obec ... 31 // IV. Pedagogický záměr... 33 // 4.1 Obecné cíle a důrazy (Rekapitulace) ... 33 // 4.2 Podání učiva (k metodám vyučování na občanské škole) ... 34 // V. Život školy ... 37 // UČEBNÍ OSNOVY OBČANSKÉ ŠKOLY // Předmluva ...45 // Charakteristika předmětů ... 55 // Charakteristika povinných předmětů ... 55 // Charakteristika volitelných předmětů ... 61 // Učební osnovy povinných předmětů ... 67 // Český jazyk a literární výchova ... 68 // Úvod ...68 // Komunikační výchova ... 70 // Jazyková výchova: poznatky o českém jazyce a dovednosti jeho analýzy // i syntézy ... 85 // Literární výchova ...94 // Cizí jazyk ... 100 // Cíle vyučovacího předmětu ... 100 // Základní charakteristika obsahu a etap výuky ... 101 // Výstupní požadavky... 102 // Rámcové pojetí výuky ... 109 // Náležitosti ... 113 // Rozpis jazykových prostředků pro jednotlivé jazyky ... 115 // 471 // Dějepis ... 136 // Zeměpis ... 152 // Pojetí zeměpisu v občanské škole ... 152 // Obsah učiva ... 155 // Zdatnosti
(žáků na konci výuky)... 160 // Náležitosti ... 162 // Speciální problémy ... 163 // Přírodopis ... 164 // Cíle a úkoly ... 164 // Metody a formy práce ... 165 // Architektura stavby předmětu ... 168 // Zdatnosti ... 173 // Náležitosti ... 174 // Speciální problémy ... 175 // Chemie ... 183 // Pojetí chemie na občanské škole ... 183 // Obsah učiva ... 188 // Zdatnosti (žáků v závěru výuky) ... 193 // Fyzika ... 195 // Pojetí fyziky v občanské škole ... 195 // Architektura stavby předmětu ... 198 // Zdatnosti ... 204 // Speciální problémy ... 208 // Matematika ... 209 // Pojetí matematiky ... 209 // Stavba předmětu matematika ... 211 // Matematická kultura ... 215 // Náležitosti ... 217 // Speciální problémy ... 218 // Občanská výchova ... 234 // Úvod ... 234 // Systematické uspořádání materiálu občanské výchovy... 265 // Rodinná výchova ... 278 // Pojetí a cíle předmětu ... 278 // Tělesná výchova ... 287 // Vstupní část ... 287 // Cíle a pojetí předmětu tělesná výchova ... 290 // Didaktické inovace ... 294 // Formy a obsah tělesné výchovy ... 297 // Metodické poznámky ? realizaci tělesné výchovy v projektu // občanské školy ... 316 // Podíl tělesné výchovy na profilu absolventa občanské školy ... 318 // 472 // Hudební výchova ... 319 // Pojetí hudební výchovy v občanské škole ... 320 // Rozvržení učiva ... 321 // Schopnosti, dovednosti a poznatky ... 322 // Náležitosti
... 323 // Doporučený hudební materiál ... 325 // Doporučená literatura ... 329 // Doporučená diskografie ... 329 // Výtvarná výchova ... 334 // Úvodem ...334 // Obsah předmětu ... 341 // Náležitosti výchovně-vzdělávacího procesu ... 348 // Zdravotní tělesná výchova... 352 // Cíle, pojetí a obsah zdravotní tělesné výchovy ... 352 // UČEBNÍ OSNOVY VOLITELNÝCH PŘEDMĚTŮ // Dramatická výchova ... 356 // Charakteristika předmětu ... 356 // Metody a postupy ... 357 // Struktura osnov ... 357 // Dovednosti a schopnosti rozvíjené v dramatické výchově ... 360 // Hodnocení a sebehodnocení ... 362 // Osnovy ... 363 // Předpoklady zařazení dramatické výchovy do učebního plánu školy ... 369 // Dějepisné a zeměpisné praktikum ... 372 // Informační výchova ... 379 // Pojetí a cíle předmětu ... 379 // Rámcové vymezení rozsahu předmětu ... 380 // Tematické okruhy ... 380 // Metody a formy práce ... 381 // Příprava učitele ... 383 // Materiální zabezpečení výuky ... 383 // Vazby s ostatními vyučovacími předměty ... 383 // Výstupy (předpokládané znalosti a dovednosti) ... 383 // Matematické praktikum ... 384 // Pěstitelská výchova ... 385 // Cíle ...386 // Metody ...386 // Organizační formy ... 386 // Esteticko-ekologické prvky ve výuce... 386 // Závěr ... 387 // Rámcové učební osnovy ... 387 // 473 // Práce s textilem...393 // Učebni osnova ...393 // Přírodovědné praktikum ... 394
- se zaměřením na fyziku ... 395 // - se zaměřením na přírodopis ... 396 // Psaní strojem ... 397 // Literární výchova ... 399 // Výtvarné projekty ...401 // Umělecko řemeslná výchova ... 403 // Rýsování a technické kreslení... 408 // Sport a pohybové aktivity ... 410 // Cíle, pojetí a obsah ...410 // Vedení domácnosti a příprava pokrmů ... 421 // Učební osnova ...421 // Základy managementu a účetnictví ... 422 // Základy práce s počítačem ... 425 // UČEBNÍ OSNOVY NEPOVINNÝCH PŘEDMĚTŮ DOPLŇUJÍCÍCH ZÁKLADNÍ VZDĚLÁNÍ // Náboženská výchova ... 428 // Náboženství římsko-katolické ... 428 // Základní didaktické principy... 428 // Konstrukce vlastního učebního plánu ... 431 // Náboženství československé husitské ... 461 // Alternativní osnovy ... 466 // Evangelické náboženství ... 468 // 474

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC