Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 27.04.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(12.8) Půjčeno:63x 
BK
Vyd. 1.
Praha : Triton v koedici s Masarykovou univerzitou v Brně, 2005
289 s. : il.

objednat
ISBN 80-7254-705-4 (Triton, Praha)
ISBN 80-210-3879-9 (Masarykova univerzita, Brno)
Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ; 96
České a anglické resumé
Obsahuje rejstřík
Bibliografie na s. 281-283
Pedagogika umělecká - monografie
Výchova výtvarná - didaktika - monografie
000122005
Obsah // Předmluva ...15 // 1. DÍLNA JAKO FORMA ESTETICKÉ EDUKACE ...17 // 1.1 U meni a výchova ...17 // 1.2 Tradiční dílna jako iniciace mistrovského řemesla...23 // 1.3 Novodobá výtvarná dílna...26 // A. Vypěstování schopnosti výtvarné reflexe ...27 // ’ B. Nalezení linie vlastní autentičnosti ...28 // C. Kultivace schopnosti volby techniky a kombinace technik // při formování výtvarného záměru ...29 // D. Vypěstování sebekázně a schopnosti sebekritiky v tvorbě...31 // E. Vypěstování schopnosti vnímat a přijímat umělecké dílo // jako svébytnou výpověď o světě ...32 // F. Prohloubení úrovně znalosti umění...33 // 1.4 Současné pojetí výtvarné výchovy a význam principu dílny v teorii // a praxi výchovy uměním ...35 // 1.5 Dílna jako prezentace programového záměru edukativní instituce ...40 // 1.6 Dílna jako „plenér chápání“, jako příležitost ? iniciaci i reflexi díla .41 // 1.7 Dílna jako setkání poskytující příležitost ? překročení zažitého...42 // 1.8 Dílna jako mezioborová aktivita ...44 // 1.9 Dílna jako arteterapeutický prostředek...44 // 1.10 Dílna jako projekt?...45 // 1.11 Dílna jako místo pro komunikaci (komunikace versus kontemplace?)...46 // 1.12 Role dílny v současných uměleckých a umělccko-pcdagogických Školách...47 // 1.13 Integrativní pedagogika a charakter práce v dílně ...48 // A. Role dílny v integraci disciplin s odlišným zaměřením // a s
doplňujícími obsahy ...50 // B. Dílna a integrace postižených ...50 // C. Integrace vzdělávacích programů napříč výchovně-vzdělávacími // institucemi ...51 // D. Dílna jako alternativní forma vzdělávání ...51 // 1.14 Charakteristika autoedukačního aspektu dílny...52 // 1.15 Práce v dílně jako exemplum ...53 // 1.16 Dílna zaměřená na galerijní animaci ...56 // 1.17 Specifika práce ve výtvarné dílně...59 // A. Dispozice prostoru...59 // a. Klasický ateliér, v němž tvoří sám iniciátor dílny ...60 // b. Školní ateliér...60 // c. Odborný ateliér...61 // d. Improvizovaný ateliér v interiéru ...’...62 // c. Improvizovaný ateliér v exteriéru ...62 // f. Atypický improvizovaný ateliér vyznačující se geniem loci...63 // B. Dispozice času ...69 // C. Práce ve skupine a zároveň tvůrčí svoboda...70 // D. Kontinuální propojení dílčích aktivit v dílně...71 // E. Smysl dílny...72 // a. Setkání s jinými tvůrci a navázání komunikace různého druhu...74 // b. Sblížení se s konkrétním prostorem...76 // c. Možnost konzultace vlastního tvůrčího záměru s odborníkem ...77 // d. Získání a zlepšení technologických znalostí a dovedností...78 // e. Zvýšení odborné kvalifikace...79 // f. Příležitost ? prožití volného času...81 // g. Příležitost ? experimentu ...82 // h. Koncentrace na dané téma v ničím nerušeném časovém // i věcném prostoru ...83 // , i. Příležitost pro
prezentaci vlastní tvorby...84 // j. Vzájemnost účastníků ...85 // k. Možnost průběžné konzultace...87 // l. Konfrontace sebereflexe s kritickými připomínkami // spoluzúčastněnýeh...88 // F. Prezentace výsledků práce...89 // 2. VÝZNAM DÍLNY PRO VÝTVARNOU PEDAGOGIKU...92 // 2.1 Principy práce ve výtvarné dílně ...92 // A. Otevřenost námětu ...93 // B. Zpřístupnění dostupných informací o námětu...96 // C. Zprostředkování motivující zkušenosti ...97 // D. Prostor a čas pro experiment ...98 // E. Respekt ? individuální výpovědi ...101 // F. Vzájemná konzultace ve skupině ...102 // G. Průběžná a závěrečná prezentace práce...105 // 2.2 Role výtvarného myšlení a individuálního spontánního vyjadřování // ve výtvarné dílně...107 // A. Individuální spontánní vyjadřování v dílně...108 // B. Zhořovy školy výtvarného myšlení...113 // 3. PŘÍSTUPY ? VEDENÍ VÝTVARNÉ DÍLNY ...116 // 3.1 Týpy přístupů ? vedení výtvarné dílny ...118 // A. Přístup založený na hře motivované společným námětem...118 // B. Přístup založený na respektu sebevýrazu, sebereflexe a kritiky ...121 // C. Přístup založený na vyjadřování osobního problému // a na vzájemném pochopení (arteterapeutický) ...123 // D. Přístup rozvíjející individualitu tvůrce...125 // E. Přístup rozvíjející znalosti a dovednosti technologické ... 125 // F. Prístup rozvíjející schopnost práce ve skupine
...127 // G. Prístup podporující relaxaci ...127 // H. Přístup podporující transfer multikulturní vzájemnosti ...130 // 4. PREZENTACE VÝSLEDKŮ PRÁCE VE VÝTVARNÉ DÍLNÉ... 132 // 4.1 Výstavní expozice ...132 // A. Klasická...132 // B. Invenční výstavní expozice s použitím klasické adjustace prací ...132 // C. Nekonvenční expozice s využitím místa - environmentální instalace .134 // D. Virtuální prezentace ...134 // 5. ROLE DÍLNY VE VOLNOŮASOVÝCH AKTIVITÁCH // A MODELY RŮZNÝCH TYPŮ DÍLEN ...136 // 5.1 Dílna jako součást volnočasových aktivit...136 // 5.2 Modely alternativních výtvarných a interdisciplinárních dílen ...137 // A. Dílna s artctcrapcutickým zaměřením ...137 // B. Intermediální výtvarná dílna...143 // 6. PŘÍKLADY REALIZACE VÝTVARNÝCH DÍLEN U NÁS // A V ZAHRANIČÍ ...146 // Synkretická dílna...146 // Experimentální kresba...162 // Zahrada Orfeova ...174 // Obrazy v kruhu ... 185 // Sensorium Commune ...190 // Kinderwunderkammer...197 // Hra a slavnost jako umelecké dílo ...205 // Obrazová autobiografie...219 // Viditelná neviditelnost...223 // 7. ROZHOVORY S VÝTVARNÍKY A TEORETIKY // VÝTVARNÉ PEDAGOGIKY NA TÉMA VÝTVARNÁ DÍLNA ...228 // Hana Babyrádová ...228 // Jan Slavík ...229 // Radek Horáček...236 // Richard Fajnor...239 // František Kowolowski...246 // Petr Kamenický ...252 // Libor Jaroš ...258 // Vladimír Havlík ...265 // Petr Exler ...269 // Použitá literatura ...
281 // Rejstřík ... 285

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC