Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 13.04.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(55.6) Půjčeno:777x 
BK
Vyd. 1.
Ostrava : Ostravská univerzita v Ostravě, 2003
181 s. : il.

objednat
ISBN 80-7042-266-1 (brož.)
Studijní opora pro kombinovaná studia. Učitelství odborných předmětů
Nad názvem: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta
Obsahuje ilustrace, tabulky, bibliografické odkazy, úvod
Bibliografie na s. 180-181
Didaktika - texty učební
000124033
1. PROCES VYUČOVÁNÍ - UČENÍ SE JAKO SYSTÉM 7 // 1.1 Proces vyučování - učení se jako systém a jeho model 10 // 1.2 Proces vyučování - učení se jako plánovaný a řízený proces 13 // 1.3 Základy procesu vyučování - učení se 16 // 1.4 Teorie vzdělávání 18 // 1.5 Etapy procesu vyučování - učení se 20 // 2. ZÁSADY PROCESU VYUČOVÁNÍ - UČENÍ SE 22 // 2.1 Pojetí zásad procesu vyučování - učení se 25 // 2.2 Zásada uvědomělosti a aktivity 26 // 2.3 Zásada komplexního rozvoje žáka 27 // 2.4 Zásada vědeckosti 27 // 2.5 Zásada spojení teorie s praxi 28 // 2.6 Zásada přiměřenosti 29 // 2.7 Zásada individuálního přístupu 31 // 2.8 Zásada emocionálnosti 33 // 2.9 Zásada trvalosti 34 // 2.10 Zásada názornosti 34 // 2.11 Zásada soustavnosti/systematičnosti 36 // 2.12 Zásada zpětné vazby 36 // 3. UČITEL - ŘÍDÍCÍ SUBJEKT PROCESU VYUČOVÁNÍ - UČENÍ SE 39 // 3.1 Učitel a jeho funkce v procesu vyučování - učení se 41 // 3.2 Struktura učitelovy osobnosti 44 // 3.3 Profesní profil učitele 45 // 3.3.1 Organizační kompetence 45 // 3.3.2 Komunikační kompetence 45 // 3.3.3 Motivační kompetence 50 // 3.3.4 Prezentační kompetence 50 // 3.3.5 Diagnostické kompetence 50 // 3.4 Typologie učitele, řídící styly učitelů 50 // 4. ŽÁK - ŘÍZENÝ I SEBEŘÍD1CÍ SUBJEKT PROCESU VYUČOVÁNÍ - UČENÍ SE 53 // 4.1 Žák a jeho funkce v procesu vyučování - učení se 55 // 4.2 Osobnost žáka a vzdělávací potřeby 55 // 4.3 Styly učení žáků 56 // 4.4 Talentovaný žák, nadaný žák 60 // 4.5 Žáci s poruchami komplikujícími vzdělávání, se specifickými vzděl. potřebami..63 // 5.1 Definice pojmu cíl a požadavky na cíl 70 // 5.2 Funkce cíle 72 // 5.3 Hierarchie cílů procesu vyučování - učení se a formulace cílů 73 // 5.4 Oblasti/domény cílů 75 //
5.5 Taxonomie cílů v jednotlivých doménách 77 // 5.6 Vzdělávací standardy 78 // 5.7 Učební úlohy jako výsledek operacionalizace cílů 79 // 6. OBSAH ROZVOJE ŽÁKA // 6.1 Obsah procesu vyučování - učení se a jeho funkce, kurikulum 85 // 6.2 Stanovení obsahu procesu vyučování - učeni se 89 // 6.3 Pedagogické dokumenty vymezující obsah procesu vyučování - učení se 91 // 6.3.1 Vzdělávací standardy/rámcové učební osnovy 91 // 6.3.2 Vzdělávací programy a jejich učební plány a osnovy 92 // 6.3.3 Tematické plány, učivo 94 // 6.3.4 Učebnice a učební materiály 95 // 7. METODY VYUČOVÁNÍ - UČENÍ SE 98 // 7.1 Místo a funkce metod výuky v procesu vyučování - učení se 100 // 7.2 Kritéria pro třídění (klasifikaci) metod 101 // 7.3 Metody v základních etapách procesu vyučování - učení se 103 // 7.3.1 Metody motivační 103 // 7.3.2 Metody expoziční 104 // 7.3.3 Metody fixační 104 // 7.3.4 Metody aplikační 104 // 7.3.5 Metody hodnocení a klasifikace - metody diagnostické 105 // 7.4 Přehled vybraných metod výuky a jejich silné a slabé stránky 105 // 7.5 Výběr metod výuky 119 // 8. ORGANIZACE VYUČOVÁNÍ - UČENÍ SE 122 // 8.1 Pojem a funkce organizačních forem vyučování 124 // 8.2 Kritéria třídění organizačních forem vyučování 125 // 8.3 Hromadné vyučování 126 // 8.4 Vyučování ve skupinách 126 // 8.5 Individuální a individualizované vyučování 129 // 8.6 Autodidakce a domácí úkoly 132 // 8.7 Diferenciace a její uplatnění v českém školství 133 // 8.8 Vyučovací hodina 134 // 8.9 Organizace školního roku 136 // 9. MATERIÁLNÍ DIDAK. PROSTŘEDKY V PROCESU VYUČOVÁNÍ - UČENÍ SE 139 // 9.1 Pojem a charakteristika MDP a jejich místo v didaktickém systému 141 // 9.2 Funkce MDP v heterodidakci a autodidakci 141 // 9.3 MDP a didaktické zásady 144 //
9.4 Klasifikace MDP a jejich didaktické možnosti 145 // 9.5 Učební pomůcky 147 // 9.6 Technické výukové prostředky 149 // 9.7 Výukové prostory a jejich vybavení 155 // 9.8 Vybavení učitele a žáka 156 // 9.9 Příprava učitele na práci s MDP 156 // 10. DIAGNOSTIKA V PROCESU VYUČOVÁNÍ - UČENÍ SE 159 // 10.1 Funkce didaktické diagnostiky 161 // 10.2 Zásady didaktické diagnostiky 163 // 10.3 Chyby při diagnostikovám 165 // 10.4 Etapizace diagnostických procedur 165 // 10.5 Typy diagnostických procedur 166 // 10.6 Metody didaktické diagnostiky 168 // 10.7 Didaktické testy 171 // 10.8 Normativy pro hodnocení a klasifikaci 175 // LITERATURA 180

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC