1. část: Praktické a emocionální potřeby žáka // 1. Jak se učíme? // 2. Osvojování praktických a intelektuálních dovedností // 3. Potřeby žáka // 4. Vyučování je dvousměrný proces // 5. Motivace // 6. Chvála a kritika // 7. Vztah učitel žák a rovné možnosti // 8. Jak vést třídu // 9. Kázeň a řešení problémů // 10. Jaký jste učitel? // 2. část: Učitelova dílna // Úvod // 11. Výklad // 12. Umění vysvětlovat // 13. Umění ukazovat // 14. Procvičování pod dohledem učitele // 15. Dialogická metoda // 16. Diskuse // 17. Skupinová práce žáků // 18. Hry a simulační hry: aktivní učební metody // 19. Hry pro osvojování jazykových a komunikačních dovedností // 20. Semináře // 21. Učení pro zapamatování // 22. Projekty a samostatné práce // 23. Kompozice // 24. Metoda objevování a řízeného objevování // 25. Tvořivost a vynalézavost // 26. Učení z textu a vyhledávání informací // 27. Učení ze zkušenosti // 28. Samostudium a domácí úkoly // 29. Výbavovací pomůcky // 30. Návštěvy, exkurze a jiné metody // 3. část: Učební pomůcky // 31. Úvod k vizuálním pomůckám // Rozmnožované materiály // Zpětný proj ektor // Tabule // Modely a skutečnost // Tabulky a vývěsky // Video // Diaprojektor // 32. Počítače: jejich využití při výuce a učení // 4. část: Shrnutí // 33. Cíle a úkoly // 34. Výběr činností pro vyučovací hodinu // 35. Výběr činností pro dosažení afektivních cílů // 36. Sestavování plánu hodiny // 37. Plánování kursů // 38. Hodnocení // 39. Sumativní hodnocení // 40. Vyhodnocování vyučovacích hodin učitelů a kursů // 41. Jak učit a nezbláznit se // Rejstřík