Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 18.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(6.6) Půjčeno:152x 
BK
2. vyd.
Ostrava : Pedagogická fakulta, 1990
241 s. ; 21 cm

objednat
ISBN 80-7042-024-3 (brož.)
Obsahuje bibliografii
000132831
Předmluva ...3 // I. Kapitola. Předmět a metody didaktiky matematiky ...5 // 1. Předmět didaktiky matematiky ...5 // 2. Problémy obsahu vyučování a vyučovacích metod ...9 // 3. Vztah didaktiky matematiky k jiným vědám ...11 // A. Metody didaktiky matematiky ...15 // II. Kapitola. Matematika jako věda a jako učební předmět ...19 // 1. Rozvoj matematiky jako vědy ...19 // 2. Definice matematiky ...24 // 3. Cíle vyučování matematice ...24 // 3.1. Výchovný vliv obsahu a uspořádání matematického učiva ...26 // 3.2. Výchovný význam metod a forem vyučování // matematice ...27 // 3.3. Specifikace cílů vyučování matematice na jednotlivých typech škol ...32 // 4. Matematika jako učební předmět ...45 // III. Kapitola. Vývoj vyučování matematice ...50 // 1. Celosvětová hnutí za reformu vyučování matematice ...50 // 2. Mezinárodní hodnocení výsledků modernizačního hnutí ...56 // 2.1. Mezinárodní hodnocení z roku 1972 ...56 // 2.2. Vývoj modernizace v letech 1972-80 ...64 // 2.3. Mezinárodní hodnocení 20 let modernizace v období 1960-80 ...70- 240 - // 3. Vývoj vyučování matematice na našich školách ...73 // 3.1. Modernizace vyučování matematice na našich školách ...81 // 4. Aktuální problémy vyučování matematice a didaktiky matematiky v osmdesátých letech ...86 // 5. Význam matematiky pro 21. století (stanovisko americké NCSM) ...94 // IV. Kapitola. Vyučování matematické činnosti ...100 // 1. Úvodní poznámky ...100 // 2. Analýza matematické činnosti ...102 // 3. Vyučování různým stadiím matematické činnosti ...106 // 4. Úlohy jako prostředek vyučování matematické činnosti ...111 // V. Kapitola. Matematická organizace empirického materiálu ...114 // 1. Pozorování a pokus ...115 // 2. Srovnání ve vyučování matematice ...123 // 3. Indukce ...126 //
4. Analogie ...132 // 5. Zobecnění a abstrakce ...137 // VI. Kapitola. Logická organizace matematické látky ...144 // 1. Pojem ...144 // 2. Třídění (klasifikace) matematických pojmů ...147 // 3. Definice ...150 // 3.1. Pomocí specializace jiného pojmu ...151 // 3.2. Jiné způsoby definování pojmů ......154 // 3.3. Chyby vznikající při definování nových pojmů ...159 // 4. Systém pojmů ...164 // 5. Matematické věty ...166 // 5.1. Nutné a postačující podmínky ...172 // 5.2. Kvantifikace ...175 // 6. Indukce a dedukce ...177 // 7. Důkazy matematických vět ...181 // 7.1. Konstrukce důkazů ...186 // 7.2. Důkaz matematickou indukcí ...191 // 7.3. Vyučování důkazům ...196 // 8. Lokální logická organizace ...202 // VII. Kapitola. Aplikace teorie ...206 // 1. Způsoby aplikace teorie ...206 // 2. Úlohy a jejich řeěení ...:...208 // 3. Matematické úlohy ...212 // 3.1. Řešení některých matematických úloh ...215 // 3.2. Postavení úloh ve vyučování matematice ...222 // 3.3. Vyučování řešení úloh ...230 // Literatura ...1...234 // Obsah ...239
(OCoLC)39430196
cnb000056950

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC