Úvod - Jiří SEMRÁD 3 // Možnosti vzájemného ovlivňování technických a společenských věd s důrazem na průnik společenských aspektů do technického myšlení -Miroslav SEDLÁČEK 11 // Pokus o významovou analýzu inženýrského a inženýrsko-pedagogického studia - Jaromír JANOUŠEK 26 // K otázkam profesní a vysokoškolské přípravy techniků - Jana ŠAFRÁNKOVÁ 36 // Pedagogická příprava techniků na učitelské profese v Německu a komparace s praxí v ČR - Jarmila VOBOŘILOVÁ 53 // Od aktivizačních metod k aktivizačním02koncepcím v přípravě učitelů odborných předmětů v zahraničí (zkušenosti ze SRN, Švédska a Francie) - Jiří SEMRÁD, Milan ŠKRABAL 71 // Komparace učitelského vzdělávání na vybraných zemědělských univerzitách - Dana LINHARTOVÁ, Pavel MÁCHAL 85 // K analýze hodnotových orientací a kompetencí studentů a absolventů ČVUT v Praze - Eduard ENTLER, Tomáš MAČINA 124 // Riadené sebavzdelávanie v príprave učiteľov-inžinierov - Jan KOSTELNÍK 135 // Pojetí oborové didaktiky ve výuce DPS na pedagogických fakultách - Věra RAUDENSKÁ 146 // Inovace v přípravě učitelů technických oborů z hlediska zavádění nových kurikulárních dokumentů pro gymnázia a pro střední odborné školství - Jana RYMEŠOVÁ 165 // Specifická úloha didaktiky odborných předmětů v přípravě techniků na vzdělávání a řízení lidí v podmínkách integrující se Evropy - Ladislav CHMELA 182 // Vědomostní základ pedagogické kompetence techniků (studentů učitelství odborných předmětů) - Jiří SEMRÁD, Milan ŠKRABAL 204 // Psychologické aspekty elektronického učení - Dana DOBROVSKÁ 218 // Analýza současného stavu elektronického vzdělávání na ČVUT v kontextu s nejnovějšími poznatky a prosazujícími se trendy integrující se Evropy - Pavel ANDRES 231 // Role ICT ve vzdělávání a ve společnosti Moderní trendy - David VANĚČEK 244