Neurofyziologické základy učení -- Primární asociační struktura -- Základní model paměti a učení -- Vliv stresu na paměťové procesy -- Vliv asociační struktury na učební styl žáka -- Vliv motivace na konsolidaci paměťové stopy -- Terminologické vymezení -- Interview (rozhovor) -- Fenomenografické interview -- Analýza žákovských výkonů a výtvorů -- Analýza žákových textů a kreseb c -- Výzkum dětských pojetí fenoménu „život" u žáků speciální MŠ -- Základní charakteristika a výsledky výzkumné studie -- Výzkum dětských pojetí rozpadu rodiny u žáků ZŠP -- Realizace výzkumné studie -- Výsledky výzkumné studie a jejich diskuse -- Závěry výzkumné studie -- Pojmové mapování -- Výzkum dětských pojetí pomocí společných pojmových map -- Základní hypotézy výzkumné studie -- Výběr prekonceptů pro výzkumnou studii -- Charakteristika výzkumného vzorku -- Příprava výzkumné studie, předvýzkum ---
Stručná charakteristika použitých metod výzkumu -- Realizace výzkumné studie -- Vyhodnocení a interpretace výzkumných dat -- Didaktické testy -- Komparace dětských pojetí fenoménů z oblasti výtvarného vzdělávání u žáků tradiční a waldorfské základní školy -- Výzkumný problém, cíle výzkumné studie a výzkumné hypotézy -- Použité výzkumné metody -- Charakteristika výzkumného vzorku -- Vyhodnocení a diskuse získaných výsledků -- Závěry výzkumné studie -- Dotazník a škálo vání » -- Geneze dětských pojetí v oblasti dějepisného učiva na 2. st. ZS -- Formulace výzkumných hypotéz -- Popis výzkumného vzorku -- Popis výzkumného nástroje -- Využití dotazníku jako kognitivního testu -- Charakteristika předvýzkumu -- Popis zpracování a vyhodnocení dat dotazníku -- Popis zpracování a vyhodnocení dat kognitivního testu -- Analýza a interpretace dat dotazníku -- Analýza a interpretace dat kognitivního testu ---
Diskuze a doporučení -- Case study (případová studie) -- Case study vlivu sociokolturního prostředí na genezi vybraných prekonceptů z oblasti přírodovědného vzdělávání -- Popisné kategorie prekonceptů -- Výběr prekonceptů pro diagnostiku -- Nástroje pro diagnostiku jednotlivých popisných kategorií -- Experimentální studie prekonceptů u žáků ZS v Ústí n/L -- Výsledky a jejich diskuse