O DISKURSECH -- Výtvarné vzdělání nemám -- Diskurs -- Další vymezení pojmu diskurs -- Moc diskursů -- Diskursivní vrstvy -- Diskursivní vlivy vědecké Diskursy umělecké a filosofické -- Když se o něčem nemluví -- Diskursivní regulace -- Příklad z praxe -- Poznámky -- IDEÁL A REALITA -- Škola včera, dnes a navždy -- Ateliér ve škole -- Nejezdit ve vyjetých stopách -- Hierarchie: Co je dole, co je nahoře Studující v terénu: Fakulta a škola -- Čí prezentace? -- Dítě jako obrázek -- Moc dítěte -- Čas: To se nedá stihnout! -- Příklad z praxe -- Poznámky -- [ VE ŠKOLE? Umění je, když, -- Být jiný , -- Rušení hierarchií -- Umění a design, jeden za všechny -- Námět -- Dílo: Mluvení o obrazu -- Empirický divák -- Cit nebo rozum? -- Jméno autora -- Viditelný a neviditelný autor -- Příklad z praxe -- Poznámky -- KULTURA : SETKÁNÍ S JINÝM -- Pohyblivé kontexty -- Chodit na kulturu -- Způsoby setkání s jiným -- Modalita Věčná exotika -- Modalita Kdo jsem? -- Modality Eko -- Subkultura, habitus ve znamení Nike a Adidas -- Holka nebo kluk? -- Gender kolem nás -- Kulturní tělo -- Cesta časem -- Folklorní svátky -- Vyslanci jiné kultury -- Svět je živé společenství -- Příklad z praxe -- Poznámky -- ZÁVĚREM -- TEORETICKÁ A METODOLOGICKÁ VÝCHODISKA -- VÝZKUMU VE VÝTVARNÉ VÝCHOVĚ -- Poznámky -- LITERATURA -- SEZNAM ZOBRAZENÍ, ZDROJE