Z desítky statí jsou prvé dvě věnovány obecným pohledům na estetickou výchovu dětí v raném věku (všímají si historie příslušných názorů i smyslu, cíle a prostředků zkoumaného působení) a další si pak hledí speciálních vztahů dítěte k jednotlivým druhům umění a sdělovacích médií. Závěrem je rozebrán poměr dítěte a vychovatele. V dílčích studiích je analyzován vliv tance (vzhledem k podnětům Orffovy školy), hudby, písně, lidové slovesnosti, architektury, divadla, rozhlasu a televize.
Předmluva, V. MIŠURCOVÁ 8 // DAGMAR ČAPKOVÁ : Z vývoje názorů na estetickou výchovu nej menších 13 // VĚRA MIŠURCOVÁ : O smyslu, cílech a prostředcích estetické výchovy dětí v předškolním věku 33 // LIBUŠE KŮRKOVÁ : Využití podnětů Orffovy školy v předškolní hudebně pohybové výchově 55 // OTTO RÖDL : O písni a hudbě pro děti předškolního věku 71 // JAN ČERVENKA : Lidová slovesnost a estetická výchova nejmenších 80 // JARMILA LIZNEROVÁ : Dítě a architektura 88 // MARTA SMUTNÁ : Dítě a dramatické umění 95 // MILOSLAV DISMAN : Jen slovo, zvuk a tón 105 // VLADIMÍR ŠIMEK : Televize a estetická výchova nejmenších 117 // EVA OPRAVILOVÁ : Osobnost učitelky a estetická výchova 129