Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 18.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(5.9) Půjčeno:41x 
BK
2., aktualiz. vyd.
Praha : Portál, 2009
232 s. : il. ; 23 cm

objednat
ISBN 978-80-7367-397-0 (brož.)
Pedagogická praxe
Obsahuje bibliografii na s. 219-224 a rejstříky
000184723
1 Oč nám jde -- 1.1 Dvě smutné priority našeho školství -- 1.2 Proč se ekonomové učí matematiku? -- 1.3 Komunikace a jazyk -- 1.4 Bádání a věda -- 1.5 Několik příkladů -- 2 Příběhy ze školy -- 2.1 Učitel direktivně řídí žáka příběh A -- 2.2 Jak vést žáky k objevu příběh B -- 2.2.1 Objev myšlenky „V plotě, který má n latěk, je n — 1 mezer" -- 2.2.2 Objev podobnosti úloh -- 2.2.3 Dramatizace -- 2.3 Komunikační šum v interakci učitel-žák; příběh C -- 2.4 Dva podstatně různé přístupy učitelů příběh D -- 2.4.1 Dialogický přístup učitelky první jednání příběhu D -- 2.4.2 Postojový přístup učitelky druhé jednání příběhu D -- 2.4.3 Konfrontace obou uvedených přístupů-třetí jednání příběhu D -- 3 O jednom pedagogickém experimentu -- 3.1 Kterým didaktickým přístupům dává náš učitel matematiky na základní škole přednost? -- 3.2 Srovnání s učebnicemi -- 4 Dva náměty k vyzkoušení -- 4.1 Měření úseček námět A -- 4.2 Obsah mnohoúhelníku námět B -- 5 Bolzanovy-Popperovy světy -- 5.1 Základní vzdělávací rozpor -- 5.2 Idea tří světů -- 5.3 Svět školy -- 5.4 Ilustrace -- 5.5 Žákův duševní svět -- 6 Abstrakce a tvoření pojmů -- 6.1 Užití čísel v reálném světě -- 6.2 Modely přirozených čísel -- 6.3 Poznávání přirozených čísel čtyři příběhy E -- 6.4 Způsoby modelování početních operací -- 6.5 Prozradit, či neprozradit?
dva příběhy F -- 6.6 Paměť versus porozumění dva příběhy G -- 7 Žákův poznávací proces -- 7.1 Problémy tradiční školy -- 7.2 Geny a memy -- 7.3 Školní komunikace -- 7.3.1 Přijetí, uložení a uchopení informace příběh H -- 7.4 Cesta k poznatkové struktuře matematiky -- 7.5 Motivace -- 7.6 Izolované modely -- 7.7 Univerzální modely -- 7.8 Oživení vzoru na univerzální model -- 7.9 Abstraktní znalosti -- 7.10 Krystalizace -- 7.10.1 Krystalizace pojmu „minus" pokračování příběhu Ely -- 7.11 Abstrakční zdvihy -- 7.12 Tabulka jako nástroj k řešení úloh -- 7.13 Automatizace -- 8 Formální a neformální znalosti -- 8.1 Formální poznání příběh I -- 8.2 Charakteristika formální a neformální abstraktní znalosti -- 8.3 Částečně formální znalost příběh J -- 8.4 Převzatá znalost a osvojená znalost příběh K -- 8.5 Příčiny choroby formalismu a její průběh -- 8.6 Diagnostika formalismu -- 8.7 Antisignál jako účinný diagnostický nástroj příběh L -- 8.8 Naše zkušenosti s diagnostikou formalismu -- 8.9 Diagnostika formalismu v písemném sčítání -- 8.10 Diagnostika formalismu geometrických vědomostí -- 8.11 Reedukace formalismu -- 8.12 Prevence formalismu -- 9 Sociální klima třídy -- 9.1 Interakce učitel-žál -- 9.2 Dialogická a postojová strategie učitele -- 9.2.1 Dialogická strategie učitele -- 9.2.2 Postojová strategie učitele -- 9.3 Konkrétní případy chování učitelů z
příběhů A a D -- 9.4 Pedagogické přesvědčení učitele pohled na chybu -- 9.4.1 Kořeny našeho vnímání chyby -- 9.4.2 Strach z neúspěchu a úleva příběh Oldřicha -- 9.4.3 Několik poznámek o jevu chyba -- 9.5 Hierarchie pedagogických hodnot a cíle výuky -- 9.6 Porovnání hodnot „znalosti" a „schopnosti" 9.6.1 Objev s chybou příběh Patrika -- 9.7 Místo matematiky ve škole -- 9.8 Učíme matematiku správně? -- 10 Naše pedagogické přesvědčení -- 10.1 Didaktický konstruktivismus 10.1.1 Desatero konstruktivismu -- 10.2 Závěry -- 11 Konstruktivistické vyučování a realita školy -- 11.1 Pro jaký svět vzděláváme naše žáky? -- 11.2 Dětský svět -- 11.3 Připravujeme děti pro svět dospělých? -- 11.4 Konstruktivismus globální, nebo konstruktivismus lokální? -- 11.5 Učit, nebo naučit? -- 11.6 Konstrukční úlohy a tři typy konstrukce -- 11.7 Realistický konstruktivismus -- Příloha I Matematika -- Příloha II Překlady cizojazyčných citací -- Příloha III Dvacet pět úloh
(OCoLC)505913906
cnb001810391

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC