Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 13.04.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(27) Půjčeno:27x 
BK
EB
Vyd. 1.
Praha : Grada, 2010
368 s. : il. ; 24 cm
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 

objednat
ISBN 978-80-247-1707-4 (brož.)
ISBN 978-80-247-7323-0 (online ; pdf)
Obsahuje bibliografie, bibliografické odkazy a rejstříky
Anglická resumé
Popsáno podle tištěné verze
000190874
PSYCHOLOGIE: VĚDA NIKOLI PŘÍRODNÍ, PŘESTO DISCIPLINOVANÁ - Pavel Machotka // Psychologie: věda nikoli přírodní, přesto disciplinovaná // Literatura // ČÁST I: UMĚNÍ VE VĚDĚ // 1. UMĚNÍ VĚDY - Iva Štětovská, Josef Straka // 1.1 Úvod // 1.2 Ztráta kontinuity? // 1.3 Svět umění a svět vědy // 1.3.1 Vymezování vědy // 1.3.2 Problémy vymezení v kontextu vývoje vědy a vědeckosti // 1.3.3 Měřitelnost vědy // 1.4 Umění vědy // 1.4.1 Jinak vnímaný význam znalostí // 1.4.2 Rehabilitace kvalitativního přístupu // 1.5 Kvalita života (v příkladech) // 1.6 Závěrem // 1.7 Ptát se po smyslu // Literatura // 2. VŠICHNI ZA JEDNOHO, JEDEN ZA VŠECHNY? O PSANÍ PŘÍBĚHŮ Z VÝZKUMU - Barbara Lášticová, Magda Petrjánošová // Úvod // 2.1 Příběh našeho výzkumu // 2.1.1 Začátek // 2.1.2 Co j sme udělali s výzkumným materiálem? // 2.1.3 Příběh našeho výzkumu: pokračování // 2.2 Příběhy experimentálně píšících výzkumníků // 2.2.1 Tradiční psaní // 2.2.2 Experimentální psaní // 2.2.3 Od reality k fikci? // 2.2.4 Autor a žánr // 2.2.5 Naše čtení jedné dojmotvorné povídky // 2.2.6 Proč a kdy psát experimentálně Literatura // 3 BÁSEŇ VE VÝZKUMU // Aleš Neusar // 3.1 Co je to báseň a jaká může být její úloha ve výzkumu // 3.2 Vznik básně // 3.2.1 Volná tvorba z deníku pečovatele // 3.2.2 Pravidla poetického přepisu I „já báseň" z matčiných memoárů // 3.2.3 Pravidla poetického přepisu II „Jiný policista" // 3.2.4 Jak lidé mohou vnímat báseň jako výsledek výzkumu a hodnotit ji ve srovnání s „klasickým" výsledkem // 3.3 Co s sebou báseň ve výzkumu přináší // 3.4 Kritéria kvality // 3.5 Závěr // Literatura // ČÁST II: OSOBNOST A TVŮRČÍ PROCES // 1 KOLIK TVÁŘÍ NABÍZÍ BERGMANOVÁ SEDMÁ PEČEŤ? - Michal Miovský //
1.1 Úvod // 1.2 Filmový seminář // 1.3 Metody a postup práce // 1.3.1 Výzkumný plán a výzkumné otázky // 1.3.2 Soubor // 1.3.3 Zdroj e dat a metody j ej ich získávání // 1.3.4 Metody analýzy a interpretace dat // 1.3.5 Metody kontroly a zvyšování validity // 1.3.6 Etické aspekty práce // 1.4 Je dnes možné říci k Sedmé pečeti něco nového? // 1.4.1 Bergman o díle sám // 1.4.2 Domácí odborná a populárně-naučná periodika o Sedmé pečeti // 1.5 Analýza dat // 1.5.1 Analýza přepisů a poznámek ohniskových skupin // 1.5.2 Analýza scénáře filmu a studentských esejů // 1.6 „Černé versus růžové filmy": diskuse // 1.7 Závěr // Literatura // 2. OBRAZ A PŘÍBĚH: KRÁTKÁ STUDIE KONFORMNÍHO ŘÁDU - Jan Krása // Literatura // 3. JAK SE „DĚLÁ" BÁSEŇ - Martin Švanda // 3.1 Úvod // 3.1.1 Kreativní proces literární věda, básníci // 3.2 Kreativní proces jako zdroj poznání autorovy osobnosti // 3.2.1 Teorie sublimace a regrese ve službách ega // 3.2.2 Teorie disinhibice // 3.2.3 Inspiračně-elaborační proces // 3.3 Metafory kreativního procesu // 3.4 Závěr // Literatura // 4. HISTORIE ZÁJMU O UMĚNÍ V PSYCHOLOGII - Daniel Heller // 4.1 „Preludium" // 4.2 Psychologie umění a její počátky // 4.3 Psychologie umění dnes // 4.4 Hudební věda // 4.5 Hudební sociologie // 4.6 Hudební psychologie // 4.7 Soudobé aplikace hudební psychologie // 4.8 „Postludium" // Literatura // ČÁST III: DÍLO A INTERPRETACE // 1 NEUTRÁLNÍ, SÉMIOLOGICKÁ ANALÝZA JAKO NEZBYTNOST: ROZBOR ČTYŘVERŠÍ „LÁSKA" - Miloš Kučera // 1.1 Úvod // 1.2 Rozbor // 1.2.1 Dvě podobné poloviny // 1.2.2 „Realistický" chiasmus // 1.2.3 Subjektivní versus objektivní genitiv // 1.2.4 Láska = Cholera // 1.2.5 Výkon básně // 1.3 Doplněk literárně-vědní // 1.3.1 Ke stylu či slohu //
1.3.2 K žánru // 1.4 Doplněk historicko-biografický // 1.5 Diskuse // Literatura // 2. STYRONOVA VIDITELNÁ TEMNOTA PŘÍBĚH NEMOCI - Tereza Adámková // 2.1 Příběh v medicíně // 2.2 „Illness stories" příběhy nemoci // 2.3 Modely narativní analýzy (žánr, významy, zápletka, figury) // 2.4 Viditelná temnota // 2.5 Věda a umění podle Styrona // Literatura // 3. DĚTI SPISOVATELÉ: KULTURNÍ INSPIRACE DĚTSKÉ LITERÁRNÍ PRODUKCE - Ida Viktorova // 3.1 Úvod // 3.2 Počátky školy: spojení literárního a neliterárního psaní // 3.3 Literární produkce // 3.4 Literární texty dětí // 3.4.1 Jirkův „Kuba a jeho jízda na lokomotivě": intuitivní kulturní inspirace // 3.4.2 Lukášova pohádka: inspirace konkrétním literárním vzorem // 3.4.3 Povídka Helenky bez názvu: variabilní kulturní inspirace // 3.5 Závěr // Literatura // 4. KRESBA POSTAVY PÁNA JEJÍ VÝVOJ V MLADŠÍM ŠKOLNÍM VĚKU - Miroslav Klusák, Jan Slavík // 4.1 Úvod // 4.2 Uvedení do situace: Kresba postavy pána jako ukazatel mentálního vývoje // 4.3 Zápletka: Teoretická konkretizace mentálního vývoje skrze protiklad „konceptualizace" versus „vnímání, motorika a jejich koordinace"? // 4.4 Rozuzlení: Teoretická konkretizace mentálního vývoje skrze schopnost zacházet se vztahy infralogickými // 4.5 Zápletka druhá: Schopnost zacházet se vztahy „logickými versus infralogickými"? // 4.6 Rozuzlení druhé: Vývoj schopnosti výtvarné tvorby // 4.6.1 Piktogram // 4.6.2 Ikon // 4.6.3 Stylizovaný výraz // 4.6.4 Styl výrazu // 4.7 Epilog // Literatura // Příloha // 5 ARCHITEKTONICKÝ PROSTOR A KLAMÁNÍ OKA: KDO KOHO KLAME? A KLAME VŮBEC? - Michal Šimeček, Radovan Šikl // 5.1 Úvod // 5.2 Prostorová perspektiva // 5.3 Perspektiva na ploše a její prostorový efekt // 5.4 Vztah mezi figurou a pozadím //
5.5 Znalost velikosti // 5.6 Vlastnosti světla // 5.7 Závěr // Literatura // ČÁST IV: ŽENY, UMĚNÍ A SUICIDIUM // 1 PŘÍPAD SARAH KANEOVÉ A PSYCHÓZA VE 4.48: REGRESE, IRONIE A SUICIDIUM - Ivo Čermák, Vladimír Chrz // 1.1 Východiska // 1.2 Kontext // 1.3 Životní příběh Sarah Kaneové // 1.4 Styl her Sarah Kaneové // 1.5 Jazyk Psychózy ve 4.48 // 1.6 Regrese ve službě ega a regrese jako „špatný služebník" // 1.7 Regrese, deprese a agrese ve hře Psychóza ve 4.48 // 1.8 Krátké spojení mezi lyrikou a dramatem // 1.9 Sub verze symbolického řádu // 1.10 Od tyranie rozumu k tyranii šílenství // 1.11 Lyrika jako pronikavá vize // 1.12 Ironický versus romantický pohyb // 1.13 Dekonstrukce subjektu // 1.14 Ironické odhalení // 1.15 Sebevražda v kontextu „niterného příběhu duše" // 1.16 Romantická a ironická hermeneutika // 1.17 Přeťatý bludný kruh života // Literatura // 2. KREATIVITA, DESTRUKCE A MUMIFIKACE SELF NA SKLONKU ŽIVOTA SYLVIE PLATHOVÉ - Ida Kodrlová // 2.1 Úvod // 2.2 Životní příběh Sylvie Plathové v datech // 2.3 Suicidiální proces v básních Sylvie Plathové napsaných na sklonku jejího života // 2.3.1 Trauma z opuštění od role pasivní oběti po aktivní vzdor // 2.3.2 Agrese od destrukce vnitřního objektu k destrukci subjektu // 2.3.3 Lady Lazarus od destrukce subjektu k „mumifikaci Šelf // v posmrtném mýtu // 2.4 Na okraj agrese vůči nevinným dětem a snaha je uchránit // 2.5 Shrnutí a závěr // Literatura // 3. TROJÍ SMRT V PSYCHÓZE VE 4.48 - Kateřina Zábrodská // 3.1 Úvod // 3.2 Postupy a cíle interpretace // 3.3 Svět pravdivého Já a klamu rozumu // 3.4 Smrt v prvním světě // 3.5 Svět prázdného Já a vytoužených druhých // 3.6 Smrt ve druhém světě // 3.7 Čím je smrt? // 3.8 Svět vědoucího Já a smíchu nerozumu // Literatura //
ČÁST V: ŽÁNR JAKO NÁSTROJ INTERPRETACE // 1 ŽÁNR, MYSL A KULTURA - Vladimír Chrz // 1.1 Úvod // 1.2 Ilustrace první: narativní konfigurace zkušenosti nemoci a zdraví // 1.3 Předběžné vymezení žánru // 1.4 Ilustrace druhá: filmové žánry jako intencionální modely // 1.5 Pokus o obecnější vymezení žánru // 1.6 Ilustrace třetí: žánry v oblasti vzdělávání // 1.7 Závěr: žánr, kultura a intencionalita // Literatura // 2 MATEŘSKÝ EPOS: ANATOMIE JEDNOHO ŽÁNRU - Klára Šeďová // 2.1 Úvod // 2.2 Heroický epos jako literární žánr // 2.3 Mateřský epos // 2.4 Epos, mýtus a kontramýtus // 2.5 Závěrem // Literatura

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC