PEDAGOGICKÉ SOUVISLOSTI -- Lekce jako jednotka dynamická -- Umělecké aspekty při přípravě a realizaci lekce -- Exprese a reflexe -- Lekce jako jednotka uzavřená i otevřená, kontext -- Význam a smysl -- Proces a cíl -- PRÁCE S TEXTEM -- Narativní text východiska -- Dramatická výchova a umělecký narativ -- Etapy práce s textem uměleckým narativem -- Cíl , -- Volba textu -- Hledání v textu a za textem -- Hledání v rovině vyprávění a v rovině prezentace vyprávění textu -- Hledání v rovině příběhu -- Hledání v rovině dění -- Náměty pro hledání v rovině příběhu a dění -- Čas před, čas po -- Změna perspektivy -- Mezery -- Kdyby -- Proč? -- Hledání mimo narativ -- Doba vzniku textu, doba, k níž se příběh textu vztahuje -- Začlenění textu do souvislosti s jinými literárními texty -- stejného žánru, tématu, doby či autora -- Tematická spřízněnost mimoliterární -- Autor -- Tvorba příběhu pro lekci -- Komponování lekce, tvorba scénáře -- Hledání tématu -- Vyprávění pro lekci -- Strategie -- Metody a techniky -- Lekce jako celek -- Další témata spojená s komponováním lekce -- Zahájení hodiny a první činnosti -- Průběh lekce zaujetí a výzvy -- Reflexe -- Závěrečná aktivita, propojení lekcí -- Skupinová práce -- Posouzení a příprava variantních činností -- Role pro hráče -- Učitelova hra v roli -- Proces lekce -- SCÉNÁŘE LEKCÍ -- 1. typ lekcí -- Perníková
chaloupka -- 2. typ lekcí -- Malá lombardská hlídka -- 3. typ lekcí -- Útěk -- Ovčák Jíra -- 4. typ lekcí -- V vašima -- Celé léto v jediném dni -- Antigoné -- Závěr: Návod, nebo inspirace? -- Prameny -- Seznam literatury