1 Vznik školního kurikula -- 1.1 Úvod -- 1.2 Zásadní napětí mezi křesťanstvím a antikou -- 1.3 Vznik synoptické literatury -- 1.4 Gramatika a literatura -- 1.5 Obnovení impéria a reforma školství za Karla Velikého -- 1.6 Vývoj po smrti Karla Velikého -- 1.7 Ottonská renesance -- 1.8 Jedenácté století začátek renesance -- 1.9 Konrád z Hirsau a systematizace kurikula ve 12. století -- 1.10 Vývoj školního kurikula po 12. století -- 2 Komentování klasických autorů ve 12. století -- 2.1 Úvod -- 2.2 Způsoby vyučování textů -- 2.2.1 Lectio -- 2.2.2 Disputatio -- 2.2.3 Questio -- 2.3 Typy komentářů -- 2.4 Písemný vzhled komentářů -- 2.5 Členění komentářů -- 2.5.1 Accessus -- 2.5.2 Glos(s)ae -- 2.5.3 Commentum -- 2.5.4 Integumentum -- 2.6 Komentáře j ako literární kritika -- 3 Orléanská škola a její učitelé -- 3.1 Úvod -- 3.2 Univerzita a její předchůdce -- 3.3 Hilarius Aurelianensis -- 3.4 Fulco Aurelianensis -- 3.5 Arnulřus ,Rufus’ Aurelianensis -- 3.6 Willelmus Aurelianensis -- 3.7 PseudoBernard Silvestris -- 3.8 Orleans a nauka -- 4 Antika jako literární vzor -- 4.1 Úvod -- 4.2 Opozice proti pohanské literatuře -- 4.3.1 Alexander de Villa Dei -- 4.3.2 Eberhardus Bethunensis -- 4.3.3 Alanus ab Insulis -- 4.3 Didaktická literatura na základě antických vzorů -- 4.3.1 Matthaeus Vindocinensis -- 4.3.2 Galfredus de Vinosalvo -- 4.3.3 Johannes de Garlandia -- 4.3.4 Eberhardus Alemannus -- 4.4 Antika jako vzor
pro zábavnou literaturu -- 4.4.1 Baldricus Burgulianus -- 4.4.2 Hugo Primas Aurelianensis -- 4.4.3 Andreas Canellanus