Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 20.04.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(21.1) Půjčeno:190x 
BK
Příručka
Praha : Wolters Kluwer Česká republika, c2010
xxiv, 308 s. ; 24 cm

objednat
ISBN 978-80-7357-603-5 (brož.)
Meritum - výkladová řada
"Výklad je zpracován k právnímu stavu ke dni 31. 10. 2010"--Tit. list
000192760
ČÁST I Východiska pro intervenci ve školách -- KAPITOLA 1 -- Intervence základní pojmy a problémy -- KAPITOLA 2 -- Obecný model učení -- 2.1 Obecné principy učení -- KAPITOLA 3 -- Práce s jedincem individualizace přístupu -- KAPITOLA 4 -- Etická hlediska intervence -- KAPITOLA 5 -- Kvalifikační předpoklady učitele a dalších odborníků pro poskytování -- intervence -- KAPITOLA 6 -- Instituce ke spolupráci -- 6.1 Pedagogicko-psychologické poradny -- 6.2 Střediska výchovné péče -- 6.3 Speciálně pedagogická centra -- 6.4 Odbor sociálně-právní ochrany dítěte -- 6.5 Policie ČR -- 6.6 Nestátní neziskové organizace -- KAPITOLA 7 -- Hodnocení efektu intervence -- 7.1 Metody zjišťování efektivity -- KAPITOLA 8 -- Placebo efekt -- KAPITOLA 9 -- Alternativní (netradiční) intervenční postupy -- ČÁST li Legislativa -- KAPITOLA 1 -- Základní právní rámec intervence ve školách KAPITOLA 2 -- Právní odpovědnost učitele za žáky -- KAPITOLA 3 -- Informační povinnost učitele -- KAPITOLA 4 -- Ochrana soukromí žáků -- ČÁST lit Modely intervence ve školách -- DÍL 1 Učení a školní úspěšnost KAPITOLA 1 -- Adaptace žáka na podmínky a požadavky základní školy -- 1.1 Adaptace v první třídě -- 1.2 Adaptace nově příchozího žáka do třídy -- 1.3 Seznamovací kurzy -- KAPITOLA 2 -- Techniky efektivního učení -- 2.1 Pracovní návyky -- 2.2 Učební styly -- 2.3 Další postupy při učení -- KAPITOLA
3 -- Reakce na intervenci -- KAPITOLA 4 -- Využití pedagogické diagnostiky pro další práci se žáky -- 4.1 Pozorování -- 4.2 Rozhovor -- 4.3 Dotazníky -- 4.4 Testy -- 4.5 Projektivní metody -- 4.6 Žákovské portfolio -- KAPITOLA 5 -- Dynamická diagnostika -- 5.1 Diagnostická činnost učitele -- 5.2 Odlišnosti statické a dynamické diagnostiky -- 5.3 Některé základní postupy dynamické diagnostiky -- 5.4 Možnosti vzdělávání v dynamické diagnostice v ČR. KAPITOLA 6 -- Problémy s učením -- KAPITOLA 7 -- Předškolní kurzy příprava dítěte na vstup do školy -- DÍL 2 Specifické obtíže na individuální úrovni žáka KAPITOLA 1 -- Krizová intervence -- 1.1 Základní východiska uvažování o krizi -- 1.2 Škola je místem, kde krize vznikají a mohou být i vyřešeny -- 1.3 Typologie krizových situací -- 1.3.1 Situační krize -- 1.3.2 Krize pramenící z náhlého traumatizujícího podnětu -- 1.3.3 Krize tranzitorní (krize přechodu) -- 1.3.4 Vývojové krize -- 1.3.5 Krize v kontextu nemoci -- 1.5.6 Neodkladné krizové stavy -- 1.3.7 Práce se dvěma typy neodkladných krizových stavů -- 1.4 Shrnutí základních postupů v krizové intervenci -- 1.5 Typy služeb určených pro lidi v krizové situaci -- KAPITOLA 2 -- Využití funkční analýzy chování při zvládání problémů -- s chováním u žáků -- 2.1 Využití FACH -- 2.2 Účastnící hodnocení -- 2.3 Postup procesu FACH -- KAPITOLA 3 -- Pomoc učitele při řešení
běžných problémů dětí -- a prevence těchto problémů -- KAPITOLA 4 -- Problémy s chováním -- 4.1 Specifické vývojové poruchy chování -- 4.2 Nesocializovaná porucha chování -- 4.3 Socializovaná porucha chování -- 4.4 Porucha opozičního vzdoru -- 4.5 Jednotlivé projevy problémového chování -- 4.5.1 Lhaní -- 4.5.2 Krádeže -- 4.5.3 Podvody -- 4.5.4 Vandalismus -- 4.5.5 Manipulace -- 4.5.6 Agrese -- 4.5.7 Záškoláctví -- 4.5.8 Porušování společenských a dohodnutých pravidel -- 4.5.9 Drzé a provokativní chování -- KAPITOLA 5 -- Žák s narušenou komunikační schopností ve škole -- KAPITOLA 6 -- Ovlivňování edukačního procesu žáků -- s narušenou komunikační schopností -- 6.1 Aktivity v průběhu výchovně-vzdělávacího procesu -- 6.2 Vysvětlování neznámých pojmů -- 6.3 Domácí úkoly -- 6.4 Školní docházka a vzdělávací oblasti -- 6.5 Komunikace s vrstevníky -- KAPITOLA 7 -- Intervence učitele v případě dlouhodobých zdravotních -- či psychických problémů žáků -- KAPITOLA 8 -- Specifika intervence u dětí s nádorovým onemocněním -- 8.1 Propuknutí onemocnění -- 8.2 Léčba onemocnění -- 8.3 Po ukončení léčby -- DÍL 3 Rizikové chování -- KAPITOLA 1 -- Šikana a kyberšikana -- KAPITOLA 2 -- Experimentování s návykovými látkami a zneužívání návykových látek -- 2.1 Protidrogová prevence -- 2.2 Intervence při výskytu návykových látek ve škole -- 2.3 Testování přítomnosti
drog ve škole -- 2.4 Jak mluvit se žáky -- 2.5 Jak mluvit s rodiči -- 2.6 Spolupráce s dalšími subjekty -- KAPITOLA 3 -- Záškoláctví -- KAPITOLA 4 -- Vrstevnické skupiny a subkultury mládeže -- 4.1 Kdo se stává členem problematických vrstevnických skupin -- 4.2 EMO styl a gothic styl -- 4.3 Satanisté -- 4.4 Hooligans a skinheads -- DÍL 4 Školní třída KAPITOLA 1 -- Management třídy -- KAPITOLA 2 -- Rozvoj sociálních dovedností žáků -- 2.1 Rozvoj sociálních dovedností ve škole -- 2.2 Nač dbát při rozvoji sociálních dovedností -- KAPITOLA 3 -- Práce se třídou vedení třídnických hodin -- 3.1 Účel třídnické hodiny -- 3.2 Organizace třídnických hodin -- KAPITOLA 4 -- Využití spolužáků při intervenci -- 4.1 Učíme žáky spolupracovat a diskutovat -- 4.2 Náročné situace v životě žáka a pomoc spolužáků -- 4.3 Využití třídy při intervenci u žáka s výchovnými obtížemi -- KAPITOLA 5 -- Prevence školní neúspěšnosti (koncepce tzv. resilientích tříd) -- 5.1 Teorie resilientních tříd -- KAPITOLA 6 -- Přístup učitele k žákovi a rodiči z cizího kulturního prostředí -- 6.1 Dítě z odlišného kulturního prostředí -- 6.2 Adaptace a kulturní šok -- 6.3 Prevence vzniku konfliktu ve třídě -- 6.4 Problémy v komunikaci s rodičem-cizincem -- DÍL 5 Učitelé KAPITOLA 1 -- Edukační styly učitele a jejich efektivita -- 1.1 Edukační styly jako způsoby interakce učitelů a žáků --
1.2 Základní charakteristiky edukačních stylů ve školním prostředí -- 1.3 Edukační styly učitelů v reflexích žáků -- 1.4 Efektivita edukačních stylů -- KAPITOLA 2 -- Intervence pomocí videa ve škole -- 2.1 Úloha videotrenéra a význam videonahrávky -- 2.2 Způsob práce metodou VTI ve škole -- 2.3 Východiska VTI ve škole -- 2.4 Jak může VTI ovlivnit klima třídy -- KAPITOLA 3 -- Zásady psychohygieny a jejich naplňování -- KAPITOLA 4 -- Bálintovská skupina -- DÍL 6 Rodiče KAPITOLA 1 -- Zapojení rodičů do učebního procesu žáků -- 1.1 První setkání s rodiči -- 1.2 Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami -- 1.3 Rodiče nespokojení s výsledky svých dětí -- KAPITOLA 2 -- Zapojení rodičů do extrakurikulárních aktivit žáků -- realizovaných ve školách -- 2.1 Různé podoby zapojení rodičů -- KAPITOLA 3 -- Běžné poradenské problémy, se kterými se na učitele obracejí rodiče KAPITOLA 4 -- Řešení konfliktních situací mezi učiteli a rodiči -- 4.1 S čím vstupují do konfliktu učitelé a rodiče -- KAPITOLA 5 -- Řešení konfliktních situací mezi rodiči, které souvisejí se vzděláváním -- a školními povinnostmi žáků -- KAPITOLA 6 -- Rodinná problematika, která ovlivňuje školní úspěšnost žáků -- 6.1 Rozvod v rodině -- 6.2 Úmrtí v rodině -- 6.3 Přijetí nového partnera -- 6.4 Týrání, zneužívání -- Adresář -- Adresář středisek výchovné péče -- Adresář
pedagogicko-psychologických poraden -- Adresář speciálně pedagogických center -- Různorodé kontakty
(OCoLC)713794604
cnb002160999

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC