Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 02.12.2023. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(17.7) Půjčeno:53x 
BK
EB
Vyd. 1.
Praha : Grada, 2011
384 s. : il. ; 24 cm
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 

objednat
ISBN 978-80-247-3030-1 (brož.)
ISBN 978-80-247-7307-0 (online ; pdf)
Pedagogika
Obsahuje bibliografie
Popsáno podle tištěné verze
000193079
Část I. Pojem dyslexie, její teorie a problémy // 1. Pojem dyslexie // 1.1 Diagnostický a statistický manuál DSM-IV-TR // 1.2 Mezinárodní klasifikace nemocí ICD-10 // 1.3 Výhrady k diskrepanci IQ čtení // 2. Markery // 2.1 Deskriptivní markery ’ // 2.2 Substantivní markery // 2.3 Topické markery // 2.4 Doplňkové markery // 2.5 Korelace // 3. Obraz dyslexie a její typy // 3.1 Typologie podle Z. Matějčka // 3.2 Inverzní tendence // 3.3 Typologie podle D. Bakkera // 4. Fonologická teorie // 4.1 Podstata fonologické teorie // 4.2 Včasné vyhledávání a pomoc rizikovým dětem // 4.3 Skladba fonologických schopností // 4.4 Vztah mezi složkami fonologické schopnosti a jejich vývoj // 4.5 Vztah fonologických schopností ke čtení // 4.6 Dekódování fonologické versus ortografické // 4.7 Soulad ortograficko-fonologický ve vztahu ke čtení a dyslexii // 5. Hypotéza dvojího deficitu a teorie rychlého zpracování podnětů // 5.1 Historie // 5.2 Test rychlého pojmenování // 5.3 Vztah časového deficitu a fonémového uvědomění // 5.4 Diagnostická schopnost testu rychlého pojmenování // 5.5 Teorie rychlého zpracování podnětů // 6 // Teorie vizuálního deficitu // 7. Magnocelulární teorie // 7.1 Magnocelulární a parvocelulární systém // 7.2 Sustentativní a tranzitorní systém // 7.3 Testy užívané při vyšetřování magnocelulární funkce // 8. Cerebelární (mozečková) teorie // 9. Neurobiologický přístup // 9.1 Analýza post-mortem // 9.2 Aplikace zobrazovacích metod // 9.3 Evokované potenciály // 10. Úrovně, na kterých dyslexie existuje // 11. Je výklad jednotlivých teorií vyčerpávající? // 12. Pracovní paměť // 12.1 Model pracovní paměti // 12.2 Pracovní paměť a čtení // 12.3 Pracovní paměť a dyslexie // 13. Prostředí, dědičnost a vývoj čtení //
13.1 Úvod a základní pojmosloví // 13.2 Metodologie // 13.3 Vlivy dědičnosti a prostředí na čtenářské vlastnosti // 13.4 Vliv rodinného prostředí na pozdější čtení // 13.5 Působení rodičů-dyslektiků na dítě // 14. Dlouhodobé účinky dyslexie na život jedince // Část II. Čtení a oční pohyby // 15. Oční pohyby // 15.1 Oční pohyby obecně // 15.2 Oční pohyby a čtení // 16. Percepční rozpětí // 16.1 Pojem percepčního rozpětí a metody výzkumu // 16.2 Percepční rozpětí a čtení // 17. Čerpání čtenářské informace a oční pohyby // 18. Pozornost, čtení a oční pohyby // 18.1 Pozornost a percepční rozpětí // 18.2 Přesuny pozornosti a oční pohyby // 18.3 Pozornost zjevná versus skrytá // 18.4 Úrovně pozornosti // 18.5 Pozornost mikro-a makrokuželová // 18.6 Integrace pozornosti a očních pohybů jako podmínka čtení // 19. Kontrola očních pohybů při čtení // 19.1 Úrovně kontroly kdy a kam oči přemístit // 19.2 Vliv parafoveální informace na rozhodování, kdy a kam oči přemístit // 19.3 Fixační pozice // 19.4 Sakády // 19.5 Individuální rozdíly v očních pohybech při čtení // 20. Modely čtení // 20.1 Morrisonův procesní model // 20.2 Procesní model E-Z Reader // 20.3 0’Reganův okulometrický model // 21. Oční pohyby a pracovní paměť // 21.1 Role očních pohybů v pracovní paměti // 21.2 Vztah pracovní paměti, čtení a očních pohybů // Část III. Oční pohyby u dyslektiků // 22. Z historie výzkumu očních pohybů u dyslektiků // 22.1 Pavlidisův výzkum // 22.2 Reakce na Pavlidisův výzkum // 22.3 Soudobý pohled // 23. Mozečková hypotéza a oční pohyby // 23.1 Nystagmus a jeho funkce při vizuálním sledování // 23.2 Nystagmus a dyslexie // 23.3 Senzoricko-motorické učení dyslektiků // 24. Antisakády //
24.1 Pojem antisakády // 24.2 Antisakády a diagnostika dyslexie // 25. Expresní sakády // 25.1 Pojem expresní sakády // 25.2 Expresní sakády a dyslexie // 26. Sakády dyslektiků // 26.1 Sakády v neverbálních úlohách // 26.2 Účinek gravitačního středu a adjustace čtenářských sakád // 27. Fixační instabilita // 28. Vergence a binokulární kontrola // 28.1 Vergence při čtení a binokulární (fixační) stabilita // 28.2 Test Dunlopové // 28.3 Binokulární instabilita a její náprava // 28.4 Vergence a fonologické schopnosti // 28.5 Binokulární kontrola během sakád // 29. Plynulé sledovací oční pohyby
(OCoLC)707609502
cnb002158207

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC