Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 13.04.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(23.3) Půjčeno:350x 
BK
EB
Vyd. 1.
Praha : Grada, 2011
199 s. ; 24 cm
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 

objednat
ISBN 978-80-247-3603-7 (brož.) ISBN !978-80-247-3181-0 (chyb.)
ISBN 978-80-247-7384-1 (online ; pdf)
Psyché
Obsahuje bibliografii na s. 185-194, bibliografické odkazy a rejstřík
Popsáno podle tištěné verze
000194086
1. Fenomén „dětská řeč" a jeho zkoumání // 1.1 Historie vědeckého zkoumání dětské řeči // 1.2 Informační zdroje k výzkumu dětské řeči a komunikace // 2. Osvojování jazyka a vývoj řeči u dětí: Teoretické explanace // 2.1 Teorie osvojování jazyka podle Chomského // 2.2 Současné koncepce ve vývojové psycholingvistice // Racionalistický přístup // Empiristický přístup // Interakční přístup // 3. Charakteristiky vývoje dětské řeči: Výzkumné evidence // 3.1 Prenatální kořeny jazyka a komunikace dětí // 3.2 Počáteční jazykový input // Prozodické vlastnosti jazykového inputu // Fonémový repertoár jazykového inputu // Schopnost kojenců učit se komunikovat // 3.3 Počáteční stadia vývoje řeči // Kdy nastává přechod od percepce řeči dospělého k porozumění řeči // dospělého? // Kdy děti začínají mluvit? // 4. Konstruování jazykové a komunikační kompetence dětí // 4.1 Konstruování gramatické kompetence // Mechanismus osvojování gramatických prostředků u dětí // Osvojování syntaxe // Osvojování tázacích konstrukcí // Osvojování souvětných konstrukcí // 4.2 Konstruování sémantické (lexikální) kompetence // Rané období vývoje dětské slovní zásoby // Osvojování významů slov // Osvojování druhů slov // Akcelerace vs. kontinuální vývoj dětské slovní zásoby // Diference ve vývoji slovní zásoby mezi dívkami a chlapci Příčiny genderových rozdílů v osvojování slovní zásoby dětmi // 4.3 Předškolní období vývoje dětské slovní zásoby // 5. Jazykový input // Současné pojetí role jazykového inputu // Základní jazykový input: mateřština / mateřská řeč // Řeč matek a řeč otců // Jazyková senzitivita matek // Dlouhodobé efekty řeči matek // Vliv frekvence slov v jazykovém inputu //
Jazykový input z širšího komunikačního prostředí // 6. Osvojování komunikační kompetence a charakteristiky dětské komunikace // Komunikační chování dětí a jejich interakční (pragmalingvistické) // dovednosti // Podpůrná role dospělých v rozvíjení komunikace dětí // Vliv různých faktorů na komunikaci dětí s dospělými // 6.1 Osvojování pragmatických typů výpovědí (řečových aktů) dětmi // Role otců v rozvíjení komunikace dětí // 6.2 Komunikace dětí s dětmi // 7. Komunikační kompetence dětí a vliv předškolní edukace // 7.1 Podpora jazykové a komunikační kompetence dětí v mateřských školách // 7.2 Reálná komunikace dětí v mateřských školách // 7.3 Komunikace učitelek mateřských škol s dětmi // 8. Sociální a kulturní determinanty vývoje řeči a komunikace dětí // 8.1 Sociální faktory rodinného prostředí // Bernsteinova teorie o sociální podmíněnosti jazykových kódů dětí // Další poznatky o sociální podmíněnosti vývoje dětské řeči // Jazykový input v sociálně odlišných rodinách // 8.2 Faktory národních a etnických kultur // 8.3 Komplexní vliv sociálních, rasových a kulturních faktorů // 9. Dětský bilingvismus // 9.1 Fenomén bilingvismus // 9.2 Dětský bilingvismus a jeho zdroje // 9.3 Vliv jazykového inputu rodičů na bilingvismus dětí // Vývoj slovní zásoby bilingvních dětí // Pozitivní nebo negativní efekty dětského bilingvismu? // Na závěr // Příloha: Metody a nástroje aplikované ve zkoumání dětské řeči a komunikace
(OCoLC)713797614
cnb002166920

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC