Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 14.01.2023. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
BK
Biografie
V Praze : J. Otto, 1911
364 s. : noty ; 8°

objednat
Sbírka přednášek a rozprav ; serie 6, č. 1
000194177
Předmluva : účel spisu, literatura...3-4 // I. Fibich a Smetana’. Fibichovo vystoupení 5-7. Jeho mládí a výchova 7-9, vliv mistrů na něho 9-10. Fibich a Schumann 10-14. Fibichův sklon k divadlu, láska k Weberovi 14-17. „Bukovín“ 17-20. Fibichův wagnerianismus a Smetana 20-25. Shody a rozdíly mezi Fibichem a Smetanou 25-28. „Blaník“ 28-38 // II. Nevěsta Messinská a Hippodamie. Hudební tragedie Fibichovy: O. Hostinský 39 až 41. Hostinský a Fibich 41-44. Důslednost Fibichova slohu 44-45. „Nevěsta Messinská“: zhudebnění činohry 45-7. Poměr k Wagnerovi 47. Tragičnost 47-52, sloh 52-4, karakteristika osob 54-5, deklamace 55-57, hudba 57-58. Osudy díla 58-61. Další plány 62-63. „Hippodamie“: vznik díla 63--4. Antický ráz 64, melodrama 65-7, zhudebnění činohry důsledné 67-69. Technické problémy 69-70, deklamace 70, motivismus 70, formy 71. Antický ráz v hudbě 71--3, psychologismus 7З-4. Postava Hippodamie 75-78. Osudy díla 79 ...39-79 // III. Bouře. Hedy. Šárka: Fibich z nové generace, moderna 80-81, její aristokratismus a Subjektivismus 81. Nový princip národnosti 82-84. látky: antika 84-5, nový romantismus 85-87. Nový sloh 87-89, hudební Impressionismus 89-92. „Bouře“: vznik pohádky 92-94. Pohádkovitost 94-97, drama erotické 97-99. Sloh díla: motivismus 99, dramatická lyrika 99-10?. „Hedy“: intimní tragedie 101, poměr k „Tristami“ 101-3. Subjektivnost 103. Erotismus 103-107. Sloh díla: niternost 107-109, tragičnost 109-110; motivismus 110, pantomima a ensembl 110-111. „Šárka“: českost díla, jeho smetanismus a poměr k „Libuši“ 111-114. Subjektivnost 114-115, erotismus 115-116, romantismus lesa 116-120. Sloh 120-121, sbory 121. Úspěch díla 122, další plány 122 // IV. Pád Arkvna. Osobnost Fibichova. „Pád Arkuna": objektivní drama 123, tragičnost 124-125,
element náboženský 125-129. Subjektivnost 129, erotismus 129-133. Baladičnost „Helgy“ 133-135. Deklamace 135-137. - Plán další zpěvohry ze současného života 137-139. - Názor na Fibicha 139 až 140. Aristokratismus jeho 140, vzdělání literární, malířské a hudební 140-142. Fibich učitel 142. Jeho českost 142-3. Fibichův aristokratismus technický 143-5, poměr melodie k rhythmu 145-146. Fibichova osobnost 146-7: jeho povaha 147. Způsob života 147-149. Láska k životu 149, k přírodě 149 až 150. Způsob práce 150-151, lehkost tvoření 151 až 152, komposiční žerty 152-154. Poměr k veřejnosti 154-5, k divadlu 155-6, ke kritice 156. Veřejné postavení 156-7. Historický význam Fibichův 157 až 159. Otázka Fibichova otázkou divadelní 159-160. // V. Jos. Foerster: zástupci starší generace 161-2, vliv Dvořákův 162-3, přechod mladší generace 163. Karel Weis 163-164. Foerster z nové generace 164-165, nový poměr k opeře 165-168. Foersterova lidovost 168-170, kulturnost 170, Spiritualismus 170-172. Jeho láska a modlitba 172-174. Písně 172-3, symfonie 173-5. Nové drama obsahové 175. „Debora“ a „Eva”: dramata rodinné lásky 175 až // 176, vesnická dramata 176-177. Vznik z činoher 177-9. Psychologičnost děl 179. Lidovost 179-181. Poesie kostela 181-182. Moravská opera: separatismus moravský 182-4. L. Janáčka „Její pastorkyňa" 185, jeho naturalismus 185-7 a formalismus 187-8, deklamace a nápěvek 188-191. Foersterův sloh dramatický: deklamace 191-194, psychologický motivismus 194-196. Velké konstrukce dramatické 196-199. Podmínky provedení 199-200. „Jessika": poměr k ,,Evě“ 200-201. Láska k Shakespearovi 201-2. Pohádka 202-3. Komická opera 203-7. Nálada barev 207-210. Melodramatický sloh díla 210: hudoa k činohrám 210-212, nový sloh pro komické scény 212-216. -
Foersterovy dva typy dramatu 217. Další zpěvohra: psychologie lásky 217-218. Úkol veřejnosti a Národního divadla 218 až 220 // VI. K. Kovařovic. O. Ostrtil. Fibichovi žáci, jich poměr 221-2. K. Kovařovic: technická výchova 223, jeho směr 223-4. Osobnost: velkoměstský člověk 224-7, rozštěpení a extensita umělecké povahy 227. Otázka „lehké hudby“ u nás otázkou sociální 227-229, opereta 220-231, balet a pantomima 231 až 232. Kovařovicovy balety 232-3, hudba k feeriím 233-4. Lehká hudba a komické opery 234-5. Kovařovicovy komické opery 233-237. Sentimentalita 237 až 239, vliv francouzské hudby 239-240, cizí látky 240-241, nečeskost hudební 241-2. Lidová hudba 242-3, národní eklekticismus 243-4. Kovařovicův eklekticismus slohový 244-7. Hledání libreta 247 až 248. ,,Psohlavci“, úspěch díla 248-9. Historická opera 249-250, její zastaralost myšlenková a citová 250-2, vnější provedení 252-3. Kontrast dvou světů 253-6, sentimentalita lidová 236-8. Postava Kozinova 258-64. Motivičnost díla 264-5. Jeho jasnost 265-267. Stan. Suda: „Lešetínský kovář“ 267. Hledání populární látky další 267-9. Němcové „Babička“ a opera 269-70. A. V. Horák a jeho „Babička“ 270-1. Kovařovicovo „Na starém bělidle“: poměr k „Psohlavcům“ 271-2. Děj díla a poměr k „Babičce“ 272-4. Vnější ráz scén 274-276. Nepřirozenost deklamace 276-7, nedostatek humoru 277 až 278. Sentimentalita a nečeskost lyriky 278-280. Látka překážkou úspěchu 280-1. Dirigent Kovařovic 281-285. - Otakar Ostrčil: nová generace 286. Technická výchova 286-7. Dramatická vloha 287 //
9. Jeho mistři: Fibich 289, Smetana 290, Wagner 290, Mahler 290-1, Forster 291. Hostinský 291-2. Poměr k literatuře 292-3, dirigentství 293. Osobnost 293-4: niternost 294, prostoty citu 294-5, positivnost 295, spiritualnost 295-6. „Vlasty skon“: romantismus český 297-301. Psychologismus dramatu 301-4. Hudba a sloh díla 304-6. „Kunálovy oči“: filosofické drama 306-8. Vznik díla 308-9, drama // filosofické tikce 309-10. Poměr k naturalismu 310, scénování díla 310-12. Ryšja Rakšita 312-15. Kunála 315-6, spirituálnost 316-7, sentence 317-9, zázrak 319-21. Ráz hudby 321-2, vliv Mahlerův 322, sloh díla 322-3. - Verismus 323-4. Zpěvohra ze současného života: L. V. Čelanského ,,Kamilla“ 325 až 326. Komická opera: O. Zicha „Malířský nápad“ 326 až 329. „Poupě“ : positivnost obsahu 330-1, hudební veselohra 331-2. Dvojí ráz díla 332-6. Hudebnost veselohry 336-7. Ráz hudby 337, motivy 337-8, celistvost scén 338-9. Deklamace 339-41, nový hudební materiál 341-3, instrumentace 343-4. - Úkol Národního divadla 344. Budoucnost české zpěvohry 344-5 ...221-345 // Chronologický přehled...346-348 // Rejstřík... 349-355 // Rejstřík českých dramatických děl 357-359 // Obsah...361-364
(OCoLC)38630596
cnb000632051

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC