Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 13.04.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

pedagogika (@@20120515-11:29:40@@) -- 
4 (hodnocen1 x )
(27.6) Půjčeno:386x 
BK
EB
Vydání 1.
Praha : Grada, 2011
265 stran ; 21 cm
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 

objednat
ISBN 978-80-247-2433-1 (brožováno)
ISBN 978-80-247-7535-7 (online ; pdf)
Pedagogika
Obsahuje bibliografii na stranách 250-258 a rejstřík
Anglické resumé
Popsáno podle tištěné verze
000194691
I. VÝZNAM PSYCHOLOGIE VE VZDĚLÁVÁNÍ, SOUVISLOST SE VZDĚLÁVACÍMI TEORIEMI A CÍLI // 1. Psychologie, její role a význam v procesu vzdělávání // 1.1 Současné pojetí psychologie ve vzdělávání // 1.1.1 Modernizace současného pojetí psychologie // 1.2 „Pilíře" vzdělávání a jejich psychologické aspekty // 1.3 Základní „stavební kameny" kurikulární reformy // 2. Vzdělávací cíle a jejich psychologické a psychodidaktické souvislosti // 2.1 Vzdělávací cíle a jejich provázanost s rozvíjením klíčových // kompetencí // 2.1.1 Specifické cíle psychologie // 2.2 Učení rozvíjení psychických jevů // 2.3 Klíčové kompetence, psychologický výklad jednotlivých pojmů 2.3.1 Kognitivní svébytnost // 2.4 Kognitivní procesy a jejich souvislosti s osvojováním vědomostí // a pojmových systémů // 2.5 Myšlení jako schopnost řešit problémy // 2.5.1 Významné faktory ovlivňující řešení problému // 2.6 Rozvoj metakognice a tvořivosti // 2.6.1 Metakognice // 2.6.2 Tvořivost // 2.7 Postoje a hodnoty, jejich psychologické a filozofické souvislosti // 2.7.1 Zvnitřňování hodnot z hlediska věku // 2.7.2 Klasifikace hodnot z hlediska cílů, potřeb a prožívání // 3. Teorie učení z pohledu současného vzdělávání // 3.1 Behaviorální koncepce // 3.2 Kognitivně psychologické koncepce // 3.3 Koncepce humanisticky orientované // 3.4 Shrnutí // 3.5 Vzdělávací koncepce transmisivní // 3.6 Vzdělávací koncepce interpretativní // 3.7 Vzdělávací koncepce autonomní // II. PSYCHOLOGICKÉ A PSYCHODIDAKTICKÉ ASPEK1 MODERNIZACE ŠKOLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ // 4. Psychologické otázky modernizace vyučování // 4.1 Zprostředkující model výuky // 4.2 Výukový cíl a jeho motivační funkce // 4.2.1 Aktualizace žákovských potřeb // 4.3 Bloomova taxonomie cílů ve školní praxi //
4.4 Vstřícný model výuky // 4.5 Pedagogické situace a činnostní učení žáků // 4.6 Učivo a jeho místo ve školním vzdělávání // 4.6.1 Psychodidaktický přístup k učivu // 4.7 Kritéria žádoucího modelu vyučování // 5. Výukové strategie v kontextu autoregulace žáka // 5.1 Organizační formy výuky s důrazem na žákovu autoregulaci 5.1.1 Organizační formy výuky // 5.2 Kooperativní výuka a cíle z ní vyplývající // 5.2.1 Cíle sociální // 5.2.2 Cíle osobnostně rozvíjející // 5.2.3 Cíle (auto)diagnostické // 5.3 Výukové metody, jejich charakteristika a klasifikace // 5.3.1 Klasifikace metod stručný přehled // 5.4 Metody jako způsoby komplexního rozvoje žáků // 6. Konstruktivistická teorie v praxi // 6.1 Didaktický konstruktivismus // 6.2 Konstruktivistické didaktické postupy // 6.2.1 Základní pojmy // 6.2.2 Proces vytváření pojmů a komplexních představ // 6.3 Konstruktivní vyučování // 6.3.1 C íle a význam, praktická ukázka // III. PSYCHODIDAKTICKÉ SOUVISLOSTI V PROCESU ŠKOLNÍHO HODNOCENÍ // 7. Pojetí hodnocení, hodnotící cíle a strategie // 7.1 Pojetí hodnocení v podání našich i zahraničních autorů // 7.2 Funkce hodnocení s důrazem na formativní funkci // 7.2.1 Funkce informativní // 7.2.2 Funkce regulativní // 7.2.3 Funkce výchovná // 7.2.4 Funkce sociální // 7.2.5 Funkce prognostická // 7.2.6 Funkce motivační // 7.2.7 Funkce diagnostická // 7.3 Druhy a typy hodnocení // 7.3.1 Typy hodnocení // 7.4 Formy hodnocení // 7.4.1 Jakou formu hodnocení zvolit? // 7.5 Metody hodnocení s důrazem na interpretativní a dialogické // metody // 7.5.1 Shrnující pohled (nejen) na metody // 7.6 Cíle a obsah hodnocení (nejen) v psychologii // 7.7 Vzájemná návaznost výukových a hodnotících cílů // 7.7.1 Tři oblasti cílů a jejich charakteristika //
8. Hodnocení a sebehodnocení // 8.1 Objektivita a subjektivita hodnocení // 8.1.1 Hodnocení j ako zpětná vazba // 8.2 Od kvalitního hodnocení k sebehodnocení žáků // 8.2.1 Interpretace hodnocení žákem // 8.3 Školní hodnocení jako vyjádření vztahů mezi učitelem a žákem 8.3.1 Formativní funkce hodnocení // 8.4 Autonomní hodnocení a hodnotící kritéria // 8.4.1 Proces přijímání hodnotících kritérií žákem // 9. Práce s chybou a její psychologické souvislosti // 9.1 Jak přistupovat k chybě? // 9.1.1 Psychologický pohled na chybu // 9.2 Rozvíjení metakognice žáků při práci s chybou // 9.2.1 Práce s chybou a věkové zvláštnosti // 9.2.2 Procesuální pojetí práce s chybou // 9.2.3 Chyba se musí identifikovat na začátku učební činnosti // 9.3 Konotace významů jako zdroj „chybné interpretace" pojmů 9.3.1 Smysluplná chyba jako zdroj aktivního učení žáka // 9.4 Sebehodnocení vlastní učební činnosti, atribuce příčin (ne)úspěchů a chyb // IV. ŠKOLNÍ ÚSPĚŠNOST A ŠKOLNÍ DIAGNOSTIKA V PROCESU VZDĚLÁVÁNÍ // 10. Psychologické aspekty školní úspěšnosti // 10.1 Pojetí školní úspěšnosti // 10.1.1 Společenská, pedagogická a psychologická rovina školní // úspěšnosti // 10.2 Přehled nejčastěji uváděných příčin školního neúspěchu // 10.2.1 Školní úspěšnost, motivace, hodnocení // 10.3 Učitelovy postoje a očekávání a jejich souvislost se školní // (ne)úspěšností // 10.3.1 Učitelovo očekávání a obraz neúspěšného žáka // 10.4 Psychologický pohled na známky, hodnocení a zkoušení žáků, uplatňování principu pozitivního hodnocení // 10.4.1 Proč priorita pozitivního hodnocení // 10.4.2 Emocionální a sociální aspekt // 11. Psychologické podmínky a zvláštnosti výchovně vzdělávacího procesu //
11.1 Chybné předpoklady v procesu vzdělávání a jejich negativní důsledky // 11.1.1 Rogersovy žádoucí přístupy ke vzdělávání // 11.2 Principy výchovného působení vedoucí k autonomii žáka // 11.3 Analýza vlivů rodinného prostředí ve vztahu ke vzdělávacímu procesu // 12. Školní diagnostika jako nástroj psychodidaktiky // 12.1 Základní pojmy pojící se k diagnostikování ve škole (diagnostika, hodnocení, evaluace) // 12.1.1 Diagnostika // 12.1.2 Hodnocení // 12.1.3 Evaluace // 12.2 Komplexní diagnostika žáka // 12.2.1 Diagnostické otázky // 12.3 Diagnostika nadaných žáků // 12.3.1 Gardnerova typologie inteligence // 12.3.2 Diagnostické údaje vyplývající ze školního prospěchu // 12.4 Úroveň sebepojetí žáka důležitý diagnostický údaj // 12.4.1 Mentální reprezentace Já // 12.4.2 Otázky směřující k sebereflexi žáků (i učitelů) // 13. Diagnostika výuky, učebního stylu žáků a vyučovacího stylu učitele // 13.1 Diagnostika učebního stylu žáků // 13.1.1 Diagnostické otázky a metody // 13.2 Autodiagnostika učitele, učitelův profesní profil // 13.2.1 Profesní kompetence učitele // 13.2.2 Učitelův vyučovací styl // 13.3 Příklady hodnocení vyučovacího procesu a jeho podmínek // V. UKÁZKY VYUČOVACÍCH HODIN, PRAKTICKÉ NÁVODY, PŘÍLOHY, LITERATURA // 14. Praktické ukázky a návody // 14.1 Konkrétní příklady využití Bloomovy taxonomie na téma „Vztah člověka k prostředí", „Psychohygiena", „Návykové látky" // 14.1.1 První cíl: Ochrana životního prostředí // 14.1.2 Druhý cíl: Péče o sebe // 14.1.3 Třetí cíl: Péče o druhé // 14.2 Užití metod podle charakteru poznávacích činností žáka s propojením Bloomovy taxonomie na téma „Zvládání náročných životních situací" //
14.3. Ukázky vyučovacích hodin: (postavených na pedagog, situacích s využitím kooperace) na téma „Zdraví" a „Životní styl" // 14.3.1 Závěrečné shrnutí // 14.4 Model tříhodinové vyučovací jednotky z psychologie na téma „Sebepojetí" // 14.4.1 Vyučovací hodina psychologie téma „Sebepojetí-sebepoznání" // 14.4.2 Vyučovací hodina psychologie téma „Sebepojetí-vědomí sebe" // 14.4.3 Vyučovací hodina psychologie téma „Sebepojetí-kognitivní, emocionální, konativní složka" // 14.5 Využití konstruktivistických postupů ve výuce psychologie při objasňování pojmu „Představivost, typ představivosti" // 14.6 Formulace výukových cílů a jejich souvislost s požadavky na výkon žáka a s hodnotícími kritérii žákova výkonu-praktická ukázka na téma „Masmediální sdělení manipulace" // 14.7 Dotazník k diagnostice klíčových kompetencí žáků // 14.7.1 Diagnostika kompetencí žáka, dotazník „Moje schopnosti" // 15. Ukázky vyučovacích hodin z psychologie // 15.1 Vyučovací hodina psychologie na téma „Kamkoli mimo tento svět" // 15.2 Vyučovací hodina psychologie na téma „Osobnost" // 15.3 Vyučovací hodina psychologie na téma „Jak to vidím já aneb Různé názory a pohledy"
(OCoLC)730407970
cnb002174201

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC