Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 20.04.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(18.7) Půjčeno:187x 
BK
Příručka
Vyd. 1.
Ostrava : Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2010
184 s. : il. ; 24 cm

objednat
ISBN 978-80-7368-918-6 (brož.)
Obsahuje bibliografii na s. 182-184 a rejstřík
Anglické resumé
000194799
1. Životní příběh žáka a „nová" role učitele // 1.1 Děti a mládež po roce 1989, současnost // 2. Motivace a vznik závislostí // 2.1 Práce s žáky sociálně handicapovanými v odměňovacích systémech // 2.2 Různé typy tendencí k patologii // 3. Potřeby a zájmy jako zdroje motivace // 4. Interakční role jako motivace k jednání a chování // 5. Akceschopnost jako přirozený fenomén organismu // 5.1 Stud, vina a role oběti // 6. Motivace obsah pojmu // 6.1 Motivace nemotivovaného jedince // 7. Fáze změny // 7.1 Vnější podpora a intervence ve fázích změny // 8. Třídní kolektiv a jeho dynamika z hlediska motivace // 8.1 Společná pravidla kontrakt // 8.2 Kontrolní mechanismy kvality výuky // 9. Poznání komunikace čin // 10. Akceschopnost // 10.1 Směry akceschopnosti // VEDENÍ HODIN RODINNÉ VÝUKY DIALOGEM // 11. Vedení hodin rodinné výuky dialogem (praktické návody) // 11.1 Kviz jako médium a jeho tvorba // 12. Rodina a širší sociální prostředí // 12.1 Postavení a role ženy a muže v rodině // 12.2 Vliv rodinného prostředí na rozvoj osobnosti, potřeby rodiny vzhledem k bydlení, soukromí v rodině, estetika prostředí, údržba a úklid bytu // 12.3 Mezigenerační konflikty, problémy spojené se samostatným vstupem do života // 12.4 Změny v rodině a jejich důsledky // 12.5 Nezletilá manželství a jejich důsledky // 12.6 Ekonomické a právní otázky rodinného života // 12.7 Potřeby rodiny vzhledem k bydlení // 12.8 Faktory ovlivňující stabilitu rodiny // 12.9 Sociální komunikace v rodině, mezi vrstevníky, v různých sociálních rovinách // 12.9.1 Rozehrávání situačních dialogů // 13. Rozvoj osobnosti // 13.1 Dědičnost a výchova // 13.1 Sebepoznání // 13.1.1 Technika KAMENY // 13.2 Sebeovlivňování // 13.3 Typy osobnosti //
13.4 Duševní a tělesné zdraví, základní podmínky pro jeho zachování // 13.5 Situace ohrožující zdravý vývoj osobnosti, možnosti jejich předcházení, řešení // 13.6 Relaxační techniky // 14. Péče o zdraví, osobní hygiena, režim dne // 14.1 Zdraví psychické, fyzické, sociální, zodpovědnost za vlastní zdraví // 14.2 Životní rytmy a zdraví, prostředí a zdraví // 14.3 Základní zdroje a příčiny nemocí, prevence // 14.4 Nemoc v rodině, etické vztahy, vztahy k nemocnému // 14.5 Osobní hygiena, intimní hygiena chlapců a dívek // 14.6 Základy kosmetiky, ochrana pleti před klimatickými vlivy // 14.7 Životní styl a jeho proměny, civilizační choroby // 14.8 Režim dne děti, dospívající, dospělí // 14.9 Biorytmy a negativní vliv prostředí // 15. Sexuální výchova // 15.1 Vztahy mezi lidmi, k druhému pohlaví, partnerské vztahy // 15.1.1 Partnerské a manželské mýty // 15.2 První sexuální kontakty // 15.3 Založení rodiny, biologická, sociální zralost // 15.4 Probuzené pohlaví zvýšený zájem o vlastní pohlaví, masturbace, mýty // 75.5 Nekoitální aktivity, odložení startu do pohlavního života // 15.6 Metody antikoncepce // 15.7 Umělé ukončení těhotenství, nemoci přenášené pohlavním stykem, prevence // 15.8 Poradenská zařízení ke zmírnění konfliktů v mezilidských vztazích // 15.9 Sexuální orientace, promiskuita, prostituce, pornografie. Předsudky a diskriminace, deviantní chování, sexuální zneužívání a ochrana před ním // 15.9.1 Sexuálně orientovaná kriminalita // 15.9.2 Postoj víry a morálky k sexualitě // 16. Osobní bezpečí // 16.1 Bezpečné chování při kontaktu s vrstevníky, v dopravních prostředcích, chůze po noční ulici, v parku, na diskotéce //
16.2 Způsoby chování v krizových situacích, poskytnutí první pomoci, sebeobrana a její použití // 16.3 Šikanování // 16.4 Nebezpečí sekt a nových náboženství // 17. Prevence zneužívání návykových látek // 17.1 Pozitivní životní cíle, hodnoty, zneužívání návykových látek // 17.2 Mechanismy vzniku a rozvoje závislostí // 17.3 Možnosti pomoci při závislostech // VEDENÍ VÝUKY ZA POMOCÍ PŘÍBĚHU // 18. Vedení výuky za pomoci příběhu

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC