1 Kvalita učitele a profesní standard -- 1.1 Kvalita učitele a jeho přípravy v kontextu měnících se požadavků na vzdělávání -- 1.2 Hledání formy nebo kvality přípravného učitelského vzdělání? -- 1.3 Může vysoká škola připravit kvalitního učitele? -- 1.4 Proměny kvality přípravy učitelů v kontextu proměn diskursu výchovy a vzdělávání -- 1.5 Jak zvelebit učitelství -- 1.6 Shrnutí -- 1.7 Literatura -- 2 Specifické oborové kompetence -- 2.1 Analýza vzdělávacích potřeb studentů učitelství odborných předmětů -- 2.2 Pedagogické kompetence učitelů odborných předmětů -- 2.3 Pedagogické kompetence učitelů odborných předmětů v kontextu celoživotního vzdělávání -- 2.4 Výuka psychologie v pedagogické přípravě učitelů technických předmětů -- 2.5 Problémy osvojení pedagogických dovedností učitele tělesné výchovy ---
2.6 Možnosti rozvoje specifických kompetencí učitelů psychologie a výchovy ke zdraví -- 2.7 Přístup učitelů k diagnostice plánování řešení problémů -- 2.8 Sociokognitivní koncepce v ekonomickém vzdělávání -- 2.9 Aktuální problémy ve výuce ekonomických předmětů na obchodních akademiích -- 2.10 Axiologický rozměr racionálního a emocionálního aspektu v přípravě učitelů výtvarné výchovy -- 2.11 Shrnutí -- 2.12 Literatura -- 3 Praxe v přípravě učitelů -- 3.1 Psychologické aspekty pedagogické praxe v rámci strukturovaného učitelského studia -- 3.2 Didaktická znalost obsahu na výstupu z přípravného vzdělávání učitelů -- 3.3 Příprava učitelů na řešení nevhodného chování žáků -- 3.4 Zkušenosti s praxí ve strukturovaném bakalářském studiu -- 3.5 Klinický semestr očima studentů PedF UK v Praze jako zdroj možné inspirace pro nový typ praxe v navazujícím magisterském studiu ---
3.6 Pedagogická a učitelská praxe v profesní přípravě učitelů tělesné výchovy -- 3.7 Dimenze praxe v přípravě učitelů odborných předmětů -- 3.8 Organizace pedagogické praxe budoucích učitelů odborných předmětů -- 3.9 Využití podnikového praktika při přípravě učitelů odborných ekonomických předmětů -- 3.10 Fakultní školy a jejich možnosti při uvádění začínajících učitelů do praxe