Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 27.04.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(36.3) Půjčeno:397x 
BK
Příručka
Vyd. 1.
Praha : Portál, 2011
332 s. : il. ; 23 cm

objednat
ISBN 978-80-7367-871-5 (brož.)
Obsahuje bibliografi na s. 321-332 a bibliografické odkazy
000196970
PRVNÍ ČÁST: // Klíčové poznatky pro léčbu šikany // i Co je a co není šikanování // 1.1 Trojrozměrný praktický pohled na šikanování // 1.1.1 Šikanování jako nemocné chování (behaviorální pohled) // 1.1.2 Šikanování jako závislost (psychodynamický pohled) // 1.1.3 Šikanování jako porucha vztahů ve skupině (sociálněpsychologický pohled) // 1.2 Chování zaměnitelné se šikanou // 1.2.1 Zlo, či dobro, šikanování, nebo škádlení // 1.2.2 Příbuzné fenomény zla aneb sociální patologie vztahů ve škole // 1.3 Zvláštnosti šikany u dětí a mládeže // 1.3.1 Šikana v mateřské škole // 2 Formy šikany // 2.1 Základní formy šikany // 2.1.1 Dívčí šikana se děje v kamarádském převleku // 2.1.2 Kyberšikana moderní způsob psychického šikanování // 2.2 Neobvyklé formy šikany a jejich mapa // 3 Zakrývající a protiúzdravný systém // 3.1 Základní varianta, komplot velké šestky // 3.2 Rozšířená varianta, spiknutí ochránců spravedlnosti // 3.2.1 Uniformní schéma obrany ředitelů // a tichá konspirace ochránců spravedlnosti // 3.2.2 Co ještě podporuje selhávání ochránců spravedlnosti? // DRUHÁ ČÁST: // Filozofie léčby šikany // 4 Co přiměje lidskou bytost, aby krutě mučila jiné lidi? // 4.1 Předpoklady k šikanování máme v sobě // 4.1.1 Jsou agresoři nějací nenormální, těžce nemocní lidé? // 4.1.2 Závislost na sobě a šikanování // 4.1.3 Původ morální slepoty u agresorů // 4.1.4 Kořeny sobectví // 4.2 Co vede k šikanování? // Příčiny a podmínky spouštěcí mechanismy šikanování // 4.2.1 Skupinová dynamika šikanování // 4.2.2 Rizikové osobnostní charakteristiky protagonistů šikany // 4.2.3 Některé nedostatky a poruchy prostředí // 5 // Mnohostranná bolest šikanování // 5.1 Škody v nemocné skupině // 5.2 Následky šikanování u obětí // TŘETÍ ČÁST: // Nová cesta k léčbě šikany //
6 Tajemství účinné a bezpečné léčby šikany // 6.1 Tři kroky kvalifikované pomoci: // Odlišení šikany od příbuzných fenoménů, vnitřní mapa šikanování, alternativní léčba šikany // 6.1.1 První krok pomoci: Diferenciální diagnostika // 6.1.2 Druhý krok pomoci: Vnitřní diagnostika // 6.1.3 Třetí krok pomoci: Určení typu scénáře pro základní směr léčby // 7 První pomoc při šikanování // 7.1 První pomoc pedagogů a dalších odborníků // 7.2 Čtyři skupiny metod první pomoci // 7.2.1 Obyčejná počáteční šikana // 7.2.2 Obyčejná pokročilá šikana // 7.2.3 Počáteční šikana s neobvyklou formou // 7.2.4 Pokročilá šikana s neobvyklou formou // 7.3 Kapitola pro rodiče: Oběť šikany může být i vaše dítě // 7.3.1 Nepřehlédněte varovné signály! // 7.3.2 Jak dítě ochránit? // 7.3.3 Kdy doporučení a metody platí a kdy ne? // 8 Léčba skupiny zasažené šikanou // 8.1 Dvě skupiny metod // 8.2 Je možná celková léčba pro čtvrté a páté stadium? // 8.3 Celková léčba nastavená pro zvládnutí třetího stadia-základní intervenční program (ZIP) // 8.3.1 O co v programu jde a jaký je jeho cíl? // 8.3.2 Kdo může být průvodcem skupiny při obnově jejího zdraví? // 8.3.3 Zmapování skrytého života jako východisko pro plán terapie // 8.3.4 Základní intervenční program // 9.4 Vlastní program jeho klíčové součásti // 9.5 Úkoly v kostce, které vedou k efektu // 9.6 Závěr // 10 Ucelená prevence dává naději // 10.1 Cesta přes intervence ve škole // 10.2 Dobrá zpráva // 10.3 Zásadní otázka // ČTVRTÁ ČÁST: // Reflexe léčby šikany u nás a ve světě // 11 Léčba šikany v Česku // 11.1 Jak to bylo v ČR? Malý exkurz od počátků do současnosti // 11.2 Rozsáhlé školní intervence proti šikaně // 11.2.1 Hradecký školní program proti šikanování // 11.2.2 Minimalizace šikany // 12 Léčba šikany ve světě//
12.1 Otevření problému a způsob nejúčinnější pomoci // 12.2 Přínos české šikanologie // Přílohy // PŘÍLOHA 1: Mechanismy morální vyvázanosti podle Bandury et al. (1996) // PŘÍLOHA 2: Šikanování z hlediska právaJUDr. PhDr. Oldřich Choděra // PŘÍLOHA 3: Případy, které skončily vězením // PŘÍLOHA 4: Dotazník o šikanování // PŘÍLOHA 5: Guess Who technika Hádej kdo, zaměřená na šikanu // PŘÍLOHA 6: Obsah ZIP a jeho krátký komentář // PŘÍLOHA 7: Některé techniky ze základního intervenčního programu // PŘÍLOHA 8: Dopisy spolužáků oběti šikanování // PŘÍLOHA 9: Schéma Hradeckého školního programu proti šikanování // PŘÍLOHA 10: Dopis rodičům o programu školy proti šikanování // PŘÍLOHA 11: Organizace, na něž se lze s problémem šikany obrátit v ČR // PŘEHLED PŘÍPADŮ A PRAKTICKÝCH ILUSTRACÍ // PŘÍPAD 1: Dopis vysokoškolačky // PŘÍPAD 2: Oběti v sobě šikanu dusí (dopis) // PŘÍPAD 3: Dítě si udělá obrázek o světě, jaký je (slohová práce) // PŘÍPAD 4: Prvňáček následkem šikanování oslepl // PŘÍPAD 5: „Lynčování" vedlo k invalidizaci // PŘÍPAD 6: Trauma vysokoškoláka // PŘÍPAD 7: Obětní tanec // PŘÍPAD 8: Oběť zavraždila svého trýznitele 37 bodnými ranami // kuchyňským nožem // PŘÍPAD 9: Krásný dopis Bucharina Stalinovi // PŘÍPAD 10: Neznámí útočníci // PŘÍPAD 11: Nájemný vrah za 200 Kč // PŘÍPAD 12: Dívka, která má najednou několik „handicapů" // (ilustrace prvních dvou stadií) // PŘÍPAD 13: Chip (ilustrace prvních dvou stadií) // PŘÍPAD 14: Otloukánek z děcáku (ilustrace prvních dvou stadií) // PŘÍPAD 15: Klasický mazánek (ilustrace třetího stadia) // PŘÍPAD 16: Velký fuhrer (ilustrace čtvrtého a pátého stadia) // PŘÍPAD 17: „To pajdavý kopyto" za všechno může //
PŘÍPAD 18: „Vnitřní pláč" chlapce s mozkovou obrnou // (zkrácená a upravená výpověď oběti) // PŘÍPAD 19: Psychoteror v dívčí třídě PŘÍPAD 20: ICQ, // PŘÍPAD 21: Sexuální šikana v 1. třídě // PŘÍPAD 22: Dopis řediteli (část textu) // PŘÍPAD 23: Žáci obklopili učitelku a házeli na ni zbytky od svačiny // PŘÍPAD 24: Hra na homosexuální obtěžování // PŘÍPAD 25: Obyčejná šikana ve školce // PRAKTICKÁ ILUSTRACE 26: Prvky šikany v mateřské škole // PŘÍPAD 27: Ranařka // PŘÍPAD 28: Premiantka třídy // PŘÍPAD 29: Petice // PŘÍPAD 30: Barbíno, uděláme ti ze života peklo // PŘÍPAD 31: Hrůza z veřejného ponížení vedla oběť k volání o pomoc. PŘÍPAD 32: Zabijte Fendrycha a ucítíte dobrý skutek (dopis rodiče) PŘÍPAD 33: Falešná virtuální láska // PŘÍPAD 34: Tokio Hotel // PŘÍPAD 35: Oběť byla označena za pachatele // PŘÍPAD 36: Smrt na polském gymnáziu // PŘÍPAD 37: Místostarosta mediálně chránil strůjce šikany // PŘÍPAD 38: Z kamarádek se staly nepřítelkyně // PŘÍPAD 39: „Obyčejná" pokročilá šikana // PŘÍPAD 40: Monolog pedagoga // PŘÍPAD 41: Obrácení pravdy naruby // PŘÍPAD 42: Podivný provokatér // PŘÍPAD 43: Okamžité vyšetřování ve třídě // PŘÍPAD 44: Nešťastný krok // PŘÍPAD 45: Oba rodiče nedůvěřivě naladěni // PŘÍPAD 46: Nedokonaná poprava // PRAKTICKÁ ILUSTRACE 47: Výpovědi rodičů agresorů // PŘÍPAD 48: Vzorný předseda // PŘÍPAD 49: Tristní závěr vyšetřování školy // PŘÍPAD 50: Údajná oběť šikany poškodila celé město // PŘÍPAD 51: Vzpurná oběť // PŘÍPAD 52: Praktiky osmáků // PŘÍPAD 53: „Typická" oběť // PŘÍPAD 54: Oběť-provokatér // PŘÍPAD 55: Jsou strašně hloupí // PŘÍPAD 56: Rozbiju ti na cucky tu starou škodovku // PŘÍPAD 57: Gang dal třídu „do latě" //
PŘÍPAD 58: Zpověď oběti počátečního stadia šikanování // PŘÍPAD 59: Nůž až po střenku do hrudníku // PŘÍPAD 60: Manipulace a obelhání pedagoga // PŘÍPAD 61: Otec mě zbil, až jsem se počural // PŘÍPAD 62: Příliš lámavé kosti (doslovný přepis neodeslaného dopisu // agresora oběti) // PŘÍPAD 63: Falešné obvinění z vykrádaček // PŘÍPAD 64: Oběť byla zkopána spolužáky tak, až se pomočila a pokálela PŘÍPAD 65: Scénář dění poté, kdy se pedagog stal nenadálým svědkem // „malého lynčování" // PRAKTICKÁ ILUSTRACE 66: Orientační mapa neočekávaného reagování // „herců" v modelové situaci školního „lynčování" // PŘÍPAD 67: Váš syn si za to může sám 2 // PŘÍPAD 68: Bezradná a bezmocná matka 2 // PŘÍPAD 69: Výmluva oběti 2 // PŘÍPAD 70: Syn si vymýšlí báchorky o šikanování 2 // PŘÍPAD 71: Matka, která vyřídila svého syna 2 // PŘEHLED TABULEK A SCHÉMAT // TAB. 1 Seznam zákazů a příkazů pro židovské obyvatelstvo // v nacistickém Německu // TAB. 2 Procento studentů, kteří vypovídali, že byli šikanováni // TAB. 3 Klasifikace agresí a manipulací u učňovských šikan // TAB. 4 Mapa vnějších projevů šikanování // TAB. 5 Rozdíly mezi šikanováním a škádlením // TAB. 6 Základní formy šikany // TAB. 7 Mapa šikan se zvláštnostmi u útočníků // TAB. 8 Typy iniciátorů šikanování // TAB. 9 Ilustrativní diagnóza podle dvou základních a doplňujících kritérií // TAB. 10 Klasifikace scénářů pomoci podle cíle léčby, stadia a formy šikanování // TAB. 11 Varovné signály // TAB. 12 Orientační ukazatelé pro rozlišení počáteční a pokročilé šikany // TAB. 13 Základní scénář pro obyčejnou počáteční šikanu // TAB. 14 Typy strategií vyšetřování // TAB. 15 Základní otázky taktiky vyšetřování // TAB. 16 Otázky „římského" devatera //
TAB. 17 Časté omyly při vyšetřování šikany // TAB. 18 Základní krizový scénář pro výbuch skupinového násilí // TAB. 19 Obranné reakce při setkání s brutálním násilím // TAB. 20 Otázky pro zjištění situace, zdaje škola schopna poskytnout // kvalifikovanou pomoc // TAB. 21 Pravidla třídní komunity // TAB. 22 Charta třídy proti šikanování // TAB. 23 Přehled 13 klíčových komponent školního programu proti šikanování
cnb002158433

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC