Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 08.10.2022. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(26.5) Půjčeno:53x 
BK
EB
1. vyd.
Praha : Grada, 2011
221 s. ; 24 cm
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 

objednat
ISBN 978-80-247-3750-8 (brož.)
ISBN 978-80-247-7515-9 (online ; pdf)
Dotisk 2012
Obsahuje bibliografie, bibliografické odkazy a rejstřík
Publikace přináší komplexní pohled na problematiku mezinárodního cestovního ruchu. Je určena studentům vysokých a středních škol zaměřených na turismus, institucím zabývajícím se rozvojem turismu, cestovním kancelářím, hotelovým a dopravním společnostem působícím v mezinárodním prostředí. Věnuje se analýze postavení turismu e světové ekonomice a zhodnocení jeho významu v mezinárodním obchodě službami. Zaměřuje se na regionální a subregionální rozložení mezinárodního cestovního ruchu, pozornost je věnována i rozvojovým zemím. Autorka charakterizuje také vybrané subjekty mezinárodního turismu v podobě cestovních kanceláří, hotelových skupin a mezinárodních organizací. Mezi další témata publikace patří hodnocení konkurenceschopnosti v mezinárodním turismu, prosazování principů udržitelnosti a řešení otázek spojených s důsledky členství v EU. V závěru je rekapitulován vývoj mezinárodního cestovního ruchu a podána vize jeho dalšího rozvoje. Výklad je doplněn praktickými příklady..
Anglické resumé
000197326
1 Turismus jako světový fenomén // 1.1 Mezinárodní turismus // 1.1.1 Vymezení základních pojmů // 1.1.2 Turismus jako světový fenomén // 1.2 Přístupy k hodnocení významu turismu ve světové ekonomice // 1.2.1 Statistické hodnocení vlivu mezinárodního turismu // 1.2.2 Ekonomicko-peněžní hodnocení vlivu mezinárodního turismu // 1.2.3 Individuální hodnocení vlivu mezinárodního turismu // 1.2.4 Sociokulturní hodnocení vlivu mezinárodního turismu // 1.2.5 Globální dopady mezinárodního turismu na světovou ekonomiku // 1.3 Shrnutí a úkoly // 2 Postavení a význam turismu ve světové ekonomice // 2.1 Turismus a světová ekonomika // 2.1.1 Vznik a vývoj světové ekonomiky a turismu do 2. světové války // 2.1.2 Rozvoj mezinárodního turismu po 2. světové válce // 2.2 Turismus v mezinárodních ekonomických vztazích // 2.2.1 Subjekty mezinárodního turismu // 2.2.2 Turismus a mezinárodní ekonomické vztahy // 2.3 Kvantitativní hodnocení pozice turismu ve světové ekonomice // 2.3.1 Neoficiální satelitní účet světové ekonomiky // 2.3.2 Kvantitativní ukazatele mezinárodních ekonomických vztahů v turismu // 2.3.3 Pozice hlavních exportérů služeb turismu // 2.4 Shrnutí a úkoly // 3 Postavení turismu v mezinárodním obchodě službami // 3.1 Mezinárodní klasifikace služeb // 3.1.1 Služby a jejich vlastnosti // 3.1.2 Klasifikace služeb s ohledem na vymezení sektoru turismu // 3.2 Kvantifikace mezinárodního obchodu službami turismu // 3.2.1 Možnosti kvantifikace mezinárodního obchodu službami turismu // 3.2.2 Současný stav mezinárodního obchodu službami turismu // 3.3 Liberalizace mezinárodního obchodu službami turismu // 3.3.1 Role WTO v liberalizaci obchodu službami // 3.3.2 Všeobecná dohoda o obchodu službami (GATS) obecné závazky a pravidla //
3.3.3 Všeobecná dohoda o obchodu službami (GATS) specifické oblasti úpravy a výjimky // 3.4 Liberalizace pohybu služeb turismu v evropském prostoru // 3.4.1 Obecná východiska volného pohybu služeb // 3.4.2 Směrnice 2006/123/ES o službách na vnitřním trhu // 3.4.3 Směrnice 2005/36/ES o uznávání odborných kvalifikací // 3.4.4 Směrnice 90/134/EHS o souborných službách pro cesty, pobyty a zájezdy // 3.5 Shrnutí a úkoly // 4 Statistický monitoring mezinárodního turismu // 4.1 Vymezení a hlavní instituce statistického monitoringu mezinárodního turismu // 4.1.1 Pojem a charakteristiky statistického monitoringu mezinárodního turismu // 4.1.2 Statistický monitoring mezinárodního turismu UNWTO // 4.1.3 Statistický monitoring mezinárodního turismu WTTC // 4.2 Statistický monitoring vybraných institucí // 4.2.1 Eurostat // 4.2.2 OECD // 4.2.3 Ostatní subjekty statistického monitoringu turismu // 4.3 Shrnutí a úkoly // 5 Regionální rozložení mezinárodního turismu // 5.1 Regionální rozložení mezinárodního turismu podle UNWTO // 5.1.1 Pět regionů světového turismu // 5.1.2 Regionální rozložení mezinárodních příjezdů a příjmů // 5.1.3 Regionální rozložení mezinárodních příjezdů a výjezdů // 5.2 Subregionální rozložení mezinárodního turismu podle UNWTO // 5.2.1 Subregionální rozložení turismu v regionu Asie a Pacifik // 5.2.2 Subregionální rozložení turismu v regionu Ameriky // 5.2.3 Subregionální rozložení turismu v regionu Afrika // 5.2.4 Rozložení turismu v regionu Střední východ // 5.3 Evropa jako dominantní region světového turismu // 5.3.1 Charakteristika Evropy jako regionu mezinárodního turismu // 5.3.2 Subregionální rozložení v evropském regionu // 5.3.3 Hlavní evropské trhy mezinárodního turismu // 5.3.4 Význam turismu v evropské ekonomice // 5.4 Shrnutí a úkoly //
6 Hlavní světové trhy mezinárodního turismu // 6.1 Hlavní světové trhy příjezdového turismu // 6.1.1 Přehled hlavních světových trhů příjezdového turismu // 6.1.2 Charakteristika hlavních světových trhů příjezdového turismu // 6.2 Hlavní světové trhy výjezdového turismu // 6.2.1 Přehled hlavních světových trhů výjezdového turismu // 6.2.2 Charakteristika hlavních světových trhů výjezdového turismu // 6.3 Shrnutí a úkoly // 7 Význam mezinárodních organizací pro mezinárodní turismus // 7.1 Vymezení mezinárodních organizací // 7.1.1 Vymezení a klasifikace mezinárodních organizací // 7.1.2 Mezivládní organizace // 7.1.3 Mimovládní organizace // 7.2 UNWTO (Světová organizace turismu) // 7.3 WTTC (Světová rada cestování a turismu) // 7.4 OECD (Organizace pro ekonomickou spolupráci a rozvoj) // 7.5 Organizace a programy v systému OSN // 7.5.1 OSN (Organizace spojených národů) // 7.5.2 WTO (Světová obchodní organizace) // 7.5.3 ILO (Mezinárodní organizace práce) // 7.5.4 UNESCO (Organizace OSN pro výchovu, vědu a kulturu) // 7.5.5 IMF (Mezinárodní měnový fond) a WB (Skupina Světové banky) // 7.5.6 UNCTAD (Konference o obchodu a rozvoji) // 7.5.7 UNEP (Program OSN pro životní prostředí) // 7.6 Shrnutí a úkoly // 8 Privátní subjekty mezinárodního turismu // 8.1 Privátní subjekty mezinárodního turismu // 8.1.1 Hotelové skupiny // 8.1.2 Cestovní kanceláře a agentury // 8.1.3 Letecké společnosti // 8.1.4 Ostatní soukromé subjekty mezinárodního turismu // 8.2 Hotelové skupiny // 8.2.1 Intercontinental Hotels Group (IHG) // 8.2.2 Wyndham Hotel Group // 8.2.3 Accor // 8.3 Cestovní kanceláře a agentury // 8.3.1 TUI // 8.3.2 Thomas Cook // 8.3.3 Kuoni // 8.3.4 Club Méditerrannée // 8.3.5 Virgin // 8.4 Shrnutí a úkoly //
9 Prosazování udržitelnosti v mezinárodním turismu // 9.1 Pozitivní a negativní vliv turismu // 9.1.1 Vliv turismu na fyzické prostředí // 9.1.2 Vliv turismu na sociokulturní prostředí // 9.1.3 Globální působení turismu na fyzické prostředí // 9.2 Možnosti řešení negativních vlivů turismu // 9.2.1 Udržitelný turismus // 9.2.2 Strategie prosazování udržitelnosti v mezinárodním turismu // 9.2.3 Udržitelnost v certifikačních systémech kvality // 9.3 Role mezinárodních organizací v prosazování udržitelného turismu // 9.3.1 UN WTO a udržitelný turismus // 9.3.2 Aktivity dalších mezinárodních organizací // 9.4 Shrnutí a úkoly // 10 Konkurenceschopnost a možnosti jejího měření v mezinárodním turismu // 10.1 Konkurenceschopnost v mezinárodním turismu // 10.1.1 Pojem konkurenceschopnost // 10.1.2 Vývoj pojetí konkurenceschopnosti // 10.2 Možnosti měření konkurenceschopnosti v mezinárodním turismu // 10.2.1 Metody hodnocení konkurenceschopnosti // 10.2.2 Monitoring konkurenceschopnosti turismu // 10.3 Pozice země v mezinárodním turismu // 10.3.1 Kvantifikace pozice země v mezinárodním turismu // 10.3.2 Další způsoby hodnocení pozice země v mezinárodním turismu // 10.4 Shrnutí a úkoly // 11 Postavení rozvojových zemí v mezinárodním turismu // 11.1 Rozvojové země a mezinárodní turismus // 11.1.1 Vymezení a typologie rozvojových zemí // 11.1.2 Specifické skupiny rozvojových zemí // 11.2 Specifika rozvoje turismu v rozvojovém světě // 11.2.1 Problémy turismu v rozvojových zemích // 11.2.2 Problém a možnosti rozvoje udržitelného turismu // 11.2.3 Pozice turismu v ekonomice rozvojových zemí // 11.3 Možnost zapojení rozvojových zemí do mezinárodního turismu // 11.3.1 Rozvojová pomoc a podpora turismu // 11.3.2 Podpora rozvoje turismu vybraných skupin zemí //
11.3.3 Program rozvojové pomoci UNWTO na podporu udržitelného turismu // 11.3.4 Rozvojová podpora turismu vybraných mezinárodních organizací // 11.4 Shrnutí a úkoly // 12 Turismus v evropském prostoru // 12.1 Vliv evropského integračního procesu na turismus // 12.1.1 Historický vývoj turismu v integrované Evropě // 12.1.2 Politika turismu // 12.1.3 Vybrané politiky EU a jejich dopad na turismus // 12.2 Institucionální zajištění turismu v Evropské unii // 12.2.1 Role evropských institucí v zajištění rozvoje turismu // 12.2.2 Evropská komise turismu a ETAG // 12.2.3 Zásadní dokumenty a akty rozvoje turismu // 12.2.4 Udržitelný turismus // 12.3 Legislativní úprava evropského turismu // 12.3.1 Působnost směrnic a nařízení v turismu // 12.3.2 Směrnice 314/1990/EHS o souborných službách pro cesty, pobyty a zájezdy // 12.3.3 Další směrnice upravující ochranu spotřebitele v turismu // 12.4 Shrnutí a úkoly // 13 Předpokládané trendy a aktuální problémy mezinárodního turismu // 13.1 Předpokládané trendy podle Vize 2020 // 13.1.1 Vize 2020 // 13.1.2 Trendy v regionálním rozložení mezinárodního turismu // 13.1.3 Kvalitativní trendy v mezinárodním turismu // 13.2 Aktuální problémy mezinárodního turismu // 13.2.1 Globální problémy a mezinárodní turismus // 13.2.2 Aktuální ekonomické problémy // 13.3 Shrnutí a úkoly
(OCoLC)730407992
cnb002174213

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC