Obsah // K uskutečnění dobrých záměrů při výchově a vzdělávání potřebujeme i dobré nástroje... // Jak jsem prožila to, o čem je tato kniha... // I. Hranice jsou nutné - jde ale o to, jak je vytváříme // Partnerský versus mocenský přístup ve výchově a vztazích // II. Mluvíme, mluvíme... a nějak to nefunguje // Neefektivní způsoby komunikace... // III. Jsi fajn. Jen je třeba udělat... // Efektivní komunikační dovednosti a postupy... // IV. Potřebujeme, aby druzí chápali a přijímali, když se cítíme v nepohodě // Zvládání negativních emocí... // V. A za trest budeš...! // Rizika trestů ve výchově... // VI. Opravdu se zlobím!... Tak co teď navrhuješ? // Co namísto trestání - přehled výchovných postupů a komunikačních dovedností... // VII. Když budeš hodný, dostaneš za odměnu... Ty jsi ale šikulka! // Rizika odměn a pochval ve výchově a co namísto nich... // VIII. Cukr a bič nebo vlastní chtění? // Vnější a vnitřní motivace... // IX. Co všechno děti potřebují // Výchova, vzdělávání a základní lidské potřeby // X. Kdo se naučí vážit si sám sebe, naučí se vážit si také ostatních // Sebeúcta - jádro naší osobnosti... // XI. Lepší je předcházet, než napravovat // Proaktivní výchova... // XII. Škola má větší možnosti, než nabízí její tradiční podoba // XIII. Výchova ? poslušnosti je rizikem pro demokracii // XrV. Z knížky do praxe // XV. O kurzech a o autorech // Kurzy a semináře // Společnosti pro mozkově kompatibilní vzdělávání On This Book... // Literatura