Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 26.02.2022. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(13.7) Půjčeno:41x 
BK
EB
Vyd. 1.
Praha : Grada, 2011
230 s. : il. ; 21 cm
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 

objednat
ISBN 978-80-247-7455-8 (online ; pdf)
ISBN 978-80-247-3563-4 (brož.)
Žurnalistika a komunikace
Obsahuje bibliografii na s. 211-218, bibliografické odkazy a rejstříky
Problematika masové komunikace a veřejného mínění poutá v poslední době stále více pozornosti nejen odborné, ale i laické veřejnosti. Už při letmém pohledu na současnou společnost člověk velice rychle pochopí, proč je nazývána společností médií a informací, společností komunikující a znalostní, společností celebritní, karnevalovou a legrační. Je ale opravdu tak legrační? Renomovaní čeští a slovenští autoři koncipují svoji knihu jako vizitku současné společnosti. Analyzují proměny sociální a masové komunikace, média a jejich vybrané problémy, téma kultury a masové kultury, veřejného mínění a jeho významu. Zvláštní pozornost věnují problému mediální prezentace násilí a zločinu. Unikátní publikaci jistě ocení studenti příslušných oborů vysokých škol, vyšších odborných škol, ale i široká veřejnost..
000199132
O autorech // Úvod // // 7 // 9 // 1. část - Společnost, média a masová komunikace // Mgr. Lukáš Urban, PhD. // 1. Komunikace a společnost // 1.1 Specifika a funkce lidské komunikace // 1.2 Exkurz do dějin lidské komunikace // 1.3 Verbální a neverbální komunikace // 1.4 Další formy lidské komunikace // 1.5 Komunikační schéma // 2. Masová komunikace // 2.1 Předpoklady vzniku masové komunikace // 2.2 Historické souvislosti vzniku a rozvoje masové komunikace. // 2.3 Masy a masová společnost // 2.4 Masová komunikace: její definice a charakteristické znaky.. // 3. Masová média // 3.1 Druhy médií // 3.2 Funkce médií // 3.3 Média a moc // 3.4 Problémy médií // 3.5 Kontrola a odpovědnost médií // 4. Mediální produkt // 4.1 Žurnalistika a zpravodajství - // 5. Publikum // 5.1 Televizní diváci // 6. Účinky médií // 6.1 Vliv televize na diváka // 6.2 Média a informační globalizace // 7. Média a masová kultura // 7.1 Masová kultura na pranýř!? // 2. část - Veřejné mínění 117 // Mgr. Josef Dubský // 1. Veřejné mínění a jeho výzkum 119 // 1.1 Veřejné mínění 120 // 1.2 Počátky zájmu o veřejné mínění 121 // 1.3 Veřejné mínění ve 20. století 122 // 2. Klíčové související pojmy 125 // 3. Tvorba a funkce veřejného mínění 129 // 4. Spirála mlčení 131 // 5. Fáma 133 // 5.1 Zrození fámy, její šíření a pravdivost 134 // 5.2 Fáma a média 137 // 5.3 Zánik fámy 137 // 6. Výzkum veřejného mínění 139 // 6.1 Realizace výzkumu veřejného mínění 141 // 6.2 Rizika výzkumu veřejného mínění 144 // 7. Výzkum veřejného mínění v ČR 149 // 8. Výzkum veřejného mínění v praxi 151 //
3. část-Vliv médií na konstrukci bezpečnostní reality 165 // doc. Karol Murdza, PhD. // 1. Bezpečnostní realita a postoj médií k interpretaci bezpečnosti 167 // 1.1 Mediální a bezpečnostní realita 167 // 1.2 Mediální dekonstrukce a simulace bezpečnostní reality 173 // 1.3 Sekuritizace bezpečnostních hrozeb a „agenda-setting“ 176 // 1.4 Mediální konstrukce obrazu války 180 // 1.5 Terorismus jako specifická forma „public relations“ 183 // 2. Prezentace násilí, vybraných druhů kriminality a etnických // konfliktů v médiích 187 // 2.1 Mediální násilí 187 // 2.2 Kriminalita v médiích versus realita kriminality 190 // 2.3 Strach z kriminality a morální panika 192 // 2.4 Formativní vliv mediálního násilí 195 // 2.5 Sexuální násilí a mediální konstrukce negativních genderových // stereotypů 200 // 2.6 Interetnické konflikty a mediální rasismus 204 // 2.7 Vliv médií na korupci a vytváření protikorupčního prostředí 208 // Použitá literatura 211 // Věcný rejstřík 219 // Jmenný rejstřík 225 // Seznam boxů, schémat a tabulek 229
(OCoLC)757676809
cnb002197102

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC