v -- ČÁST I: Manipulace a učení -- 1. Manipulace jako neverbální komunikace mezi učitelem a žákem -- 2. Přístup ke komunikativní manipulaci ČÁST II: Základní metoda -- 3. Jednotka komunikativní manipulace (manipulon) -- 4. Klasifikace manipulonů -- 5. Různé způsoby žákovy reakce: Limbické a kortikální roviny kontroly -- ČÁST III: Další úvahy týkající se techniky -- 6. Některé fyzikální zákony působící ve funkční integraci -- 7. Zvyšování účinnosti: Pokyny k provádění pohybu, načasování a k uvědomování si těla ze strany učitele -- ČÁST IV: Provádění cvičení -- 8. Podoba nápravných cvičení -- 9. Schematické ukázky několika modelových cvičení -- 10. Několik typických a častých projevů nedostatečně fungujícího neuromotorického uspořádání -- 11. Další pokyny pro budoucí učitele -- ČÁST V: Ilustrační případy ze života -- 12. Jak se Hanoch vrátil k flétně -- 13. Zlepšování schopnosti vykonávat určitou činnost -- 14. Poznámky o bolesti, funkci a struktuře -- 15. Úvahy o tvůrčím procesu