Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 11.03.2023. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
3 (hodnocen1 x )
(13) Půjčeno:26x 
BK
Příručka
1. vyd.
Praha : Grada, 2012
216 s. : il. ; 21 cm

objednat
ISBN 978-80-247-4009-6 (brož.)
ISBN 978-80-247-8410-6 (online ; pdf)
ISBN 978-80-247-8411-3 (online ; epub)
němčina
Přeloženo z němčiny
Obsahuje bibliografii na s. 213-216
Chtěli byste se snadněji učit, více si pamatovat a nebát se zkoušek? Pomůže vám tato knížka! Najdete v ní řadu ojedinělých a zároveň osvědčených metod, tipů a triků, jak se učit efektivně a s lepšími výsledky. Dozvíte se, jaké existují techniky pro lepší učení a zapamatování, jak si učení zorganizovat a rozložit pracovní výkon či jak zvýšit pracovní motivaci. Seznámíte se s cvičeními pro autohypnózu a mentální trénink, zjistíte, jak se lépe koncentrovat díky propojení duševních a tělesných funkcí nebo proč je důležité rozlišovat mezi prací a zábavou. V neposlední řadě získáte speciální rady pro přípravu na zkouškové období a den, kdy zkoušku podstupujete. Mnoho lidí si učení a zkoušky spojuje s bušením srdce, pocity strachu a paniky. Už nemusíte patřit mezi ně! Kniha je určena lidem jakéhokoli věku: od studentů všech úrovní škol až po dospělé, kteří se chtějí naučit něco nového nebo si potřebují zvýšit kvalifikaci..
000228233
O autorovi 9 // Z dopisů čtenářů 10 // Předmluva 11 // Poděkování 12 // Úvod 13 // Obecná poznámka 13 // Jak s knihou pracovat 14 // ČÁST PRVNÍ // 1. Úvod ke zkvalitnění studia prostřednictvím hypnózy 19 // 1.1 Existují kouzelné formulky, které učení ulehčí? 19 // 1.2 Hypnózou k lepšímu výkonu i studijním výsledkům 22 // 1.3 Čeho se má a může hypnózou dosáhnout během učení, před // zkouškou a při ní 25 // ČÁST DRUHA // 2. Základy učení a duševní práce 29 // 2.1 Dovolte, abych vám představil mozek! 30 // 3. Základní principy 34 // 3.1 Zpevněním k lepším výkonům 34 // 3.2 Přestaňte se učení vyhýbat 37 // 4. Pracoviště 41 // 4.1 Rozlišování na pracovišti usnadňuje učení 41 // 4.2 Ergonomie u pracovního stolu, jenž stojí na počátku vaší kariéry 43 // 4.3 Knihovna - místo, kde se nám dobře a někdy dokonce i lépe učí 45 // 6. Jak se snadno učit a více si pamatovat // 5. Člověk jako jednota duše a těla 48 // 5.1 Myšlenky jsou jen částí celku - učení s jednotou duše a těla 48 // 5.2 Myšlení je pohybem hmoty aneb správná výživa 53 // 5.3 Ranní ptáče dál doskáče? Výkonnost v průběhu dne 59 // 5.4 Jak se učit - samostatně nebo ve skupině? 64 // 6. Sbírání, procházení, uspořádání, opravy 71 // 6.1 Pracoviště a jeho pořadače - seznámení s pořádkem 71 // 6.2 Sběr materiálu a jeho utřídění (opravdu to jde i bez nervů!) . 73 // 6.3 Rozvržení 76 // 7. Počítač - náš velký pomocník 80 // 7.1 Možnosti multimediální techniky - učení na počítači, odpočinek // s počítačem a hudbou? 80 // 7.2 Praktické tipy pro práci s počítačem 83 // 7.3 Závěrečná kontrola před předposledním výtiskem - generální // zkouška 93 // ČÁST TŘETÍ // 8. Metody a techniky pro snazší učení a zapamatování 97 //
8.1 Pracovní plán - chvála lístečkům! 98 // 8.2 Optimalizace učebního procesu - je třeba nastartovat vnitřní // motor a pečovat o něj 101 // 8.3 Učební porce - rozdělení uložené práce 103 // 8.4 Správné umístění učiva - drobný a přitom účinný trik 105 // 8.5 Učební brzdy - podobnost a jiné překážky 106 // 8.6 Učení, zapomínání, plato efekt a rozložené učení 109 // 8.7 Přestávky - milované i obávané 112 // 8.8 Konec dobrý, všechno dobré - pozitivní zakončení 120 // 8.9 Ukončení pracovního dne - závěrečné rituály 121 // 8.10 Příprava dalšího učebního úseku 123 // 9. O zraku, sluchu a chápání 124 // 9.1 Vstupní kanály - k mozku vede mnoho cest 124 // 9.2 Vidět a rozumět - uvolnění pro oči 131 // 9.3 SQ3R- zázračná formule pana Robinsona 133 // 9.4 Kartotéka slovíček - záruka úspěchu 140 // 9.5 Poslech prednášky - nuda, nebo aktivní spolupráce? 143 // 10. Průběžný výsledek 145 // 10.1 O správném poradí 145 // 10.2 Krátké shrnutí hlavních bodů 146 // ČÁST ČTVRTÁ // 11. Cvičení k autohypnóze a mentálnímu tréninku - metody // na zlepšení paměti a zvýšení motivace 147 // 11.1 Jak funguje hypnóza? 148 // 11.2 Autohypnóza - navození a uklidňující obraz 151 // 11.3 Přcdučební příprava s autohypnózou 156 // 11.4 Jak správně zacházet s duševními obrazy 157 // 11.5 Blesková hypnóza - rychleji to opravdu nejde 159 // 12. Cvičení k optimalizaci práce 161 // 12.1 Mentální cvičení - uzel na kapesníku funguje! 161 // 12.2 Přesnost a čas k uložení do paměti 162 // 12.3 Spěchej pomalu - o správném vybavení naučeného 163 // 12.4 Mentální trénink - pro fyzický výcvik a etudy 165 // 12.5 Hledaný obraz k „pracovnímu zadání“ - všechno má strukturu 168 // 12.6 Časová imaginace - vnímání času je subjektivní 170 //
12.7 Autohypnózou ke kvalitnějšímu čtení 172 // 13. Posílení sebedůvěry a motivace k práci 174 // 13.1 Pokud ti chybí snaha, dopřej si pocit úspěchu! 174 // 13.2 Sebcnaplňující se proroctví - proč koně umí počítat a banky // krachují 176 // 13.3 Aktivita vzniká v hlavě - podpora pracovní motivace 177 // 13.4 Obrazy důvěry - jistota vzniká v hlavě 180 // 13.5 Duševní hygiena - usínání s počítáním oveček? 181 // 14. Odstranění překážek 184 // 14.1 Stop technika - rozběhnuté myšlenky je třeba zastavit 184 // 14.2 Negativní obrazy - o žádném ruském medvědovi 186 // 8 / Jak se snadno učit a více si pamatovat // 14.3 Jak sc zbavit myšlenkového odpadu 188 // 14.4 Pozitivní obrazy - úspěšný člověk 189 // ČÁST PÁTÁ // 15. Doporučení pro předzkouškovou přípravu a den zkoušky 193 // 15.1 Několik týdnu před zkouškou - rozplánování až do dne D 193 // 15.2 Uč se bez útrap - dny pro strýčka příhodu 197 // 15.3 Týdenní a denní plánování 198 // 15.4 Co by bylo, kdyby? 199 // 15.5 Den před zkouškou 200 // 15.6 Den zkoušky 202 // 15.7 Nádherný den poté 203 // PŘÍLOHY // Příloha A Dotazník k opakované kontrole 205 // Příloha B Shrnutí nejdúležitějších bodu 208 // Příloha C Metoda SQ3R 210 // Příloha D 211 // Příloha E 212 // Použitá literatura 213

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC