Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 18.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
5 (hodnocen1 x )
(47.5) Půjčeno:804x 
BK
EB
Vyd. 2., rozš. a přeprac.
Praha : Karolinum, 2012
531 s. : il. ; 22 cm
Externí odkaz    Plný text PDF 
   * Návod pro vzdálený přístup 

objednat
ISBN 978-80-246-2153-1 (váz.)
ISBN 978-80-246-2846-2 (e-kniha)
Dotisk 2014
Obsahuje bibliografii na s. 483-517, bibliografické odkazy a rejstříky
Vydavatel: Univerzita Karlova v Praze
Popsáno podle tištěné verze
000240477
PŘEDMLUVA // ČÁST I. - OBECNÝ ÚVOD // 1. VYMEZENÍ PŘEDMĚTU VÝVOJOVÉ PSYCHOLOGIE // 1.1 Psychický vývoj a faktory, které jej ovlivňují // 1.1.1 Dědičnost // 1.1.2 Prostředí // 1.2 Způsob realizace psychického vývoje // 1.3 Centrální nervový systém (CNS) jako biologický základ psychických funkcí // 1.3.1 Některé rozdíly ve struktuře a funkci CNS jsou závislé na pohlaví // 1.4 Obecné znaky psychického vývoje // 1.5 Teorie psychického vývoje // 1.5.1 Psychodynamické teorie vývoje osobnosti // 1.5.2 Teorie kognitivního vývoje // 1.5.3 Teorie emočního vývoje // 1.5.4 Vývojové teorie, které kladou důraz na způsob, jakým se psychika rozvíjí // 1.6 Metody vývojové psychologie // ČÁST II. - DĚTSTVÍ // 1. PRENATÁLNÍ OBDOBÍ // 2. NOVOROZENECKÉ OBDOBÍ // 3. KOJENECKÉ OBDOBÍ // 3.1 Vývoj poznávacích schopností // 3.1.1 Vývoj zrakového vnímání // 3.1.2 Vývoj motorických schopností // 3.1.3 Vývoj poznávacích aktivit // 3.1.4 Rozvoj paměti a pozornosti // 3.2 Vývoj sluchového vnímání a základů řeči // 3.2.1 Vývoj vnímání řečových podnětů 92 // 3.2.2 Vývoj předřečové aktivity a první slova 96 // 3.2.3 Podmínky rozvoje jazykových schopností 99 // 3.3 Emoční vývoj 101 // 3.4 Socializace 103 // 3.4.1 Proces socializace a jeho průběh 107 // 3.4.2 Specifičnost vývoje vztahu matky a dítěte 112 // 3.4.3 Vztah s otcem 118 // 3.5 Vývoj vztahu k sobě, základ sebepojetí kojence 118 // 4. BATOLECÍ VĚK 120 // 4.1 Vývoj a význam motorických dovedností 121 // 4.1.1 Význam rozvoje pohybových aktivit ve vztahu k vlastnímu tělu 121 // 4.1.2 Význam rozvoje pohybových aktivit ve vztahu k okolnímu světu 122 // 4.2 Vývoj poznávacích procesů 124 // 4.2.1 Vývoj paměti a pozornosti 134 // 4.3 Vývoj jazykových schopností a dovedností 137 //
4.3.1 Vývoj sémantické složky 139 // 4.3.2 Vývoj gramatické složky 143 // 4.3.3 Vývoj fonologické složky 145 // 4.4 Emoční vývoj 146 // 4.5 Socializace 149 // 4.5.1 Proměna vztahu s matkou 152 // 4.5.2 Vztah s otcem 153 // 4.5.3 Vztah se sourozenci 155 // 4.5.4 Komunikace 157 // 4.5.5 Normy chování, premorální uvažování a jednání 158 // 4.5.6 Sociální učení: nápodoba a identifikace 163 // 4.6 Vývoj osobnosti batolete 166 // 4.6.1 Sebepojetí batolete 169 // 5. VĚK HRY A PRÍPRAVY NA ŠKOLU - PŘEDŠKOLNÍ OBDOBÍ 177 // 5.1 Vývoj poznávacích procesů 177 // 5.1.1 Selekce a zpracování informací 177 // 5.1.2 Vývoj způsobů uvažování 181 // 5.1.3 Zpracování informací a přístup k řešení problémů 185 // 5.1.4 Kresba, hra a pohádky 187 // 5.1.5 Chápání prostoru, času a počtu 192 // 5.1.6 Vývoj poznání lidské mysli 198 // 5.1.7 Vývoj paměti a učení 202 // 5.2 Vývoj exekutivních funkcí a autoregulace 208 // 5.3 Vývoj verbálních schopností 214 // 5.4 Emoční vývoj 218 // 5.4.1 Znalost a porozumění emocím 219 // 5.4.2 Emoční regulace 221 // 5.4.3 Rozvoj sociálních emocí 222 // 5.5 Socializace 223 // 5.5.1 Rodina, vztahy s rodiči a sourozenci 225 // 5.5.2 Vztahy s lidmi mimo rodinu 231 // 5.5.3 Vývoj sociálních vlastností a dovedností 237 // 5.5.4 Hodnocení a regulace chování, postoj k pravidlům 239 // 5.5.5 Rozvoj komunikačních kompetencí 244 // 5.6 Vývoj dětské osobnosti a sebepojetí 246 // 5.6.1 Vývoj genderové identity jako součásti sebepojetí 250 // 6. ŠKOLNÍ VĚK 254 // 6.1 Školní zralost a připravenost 256 // 6.1.1 Školní zralost 256 // 6.1.2 Školní připravenost 258 // 6.2 Vývoj poznávacích procesů 261 // 6.2.1 Vývoj zrakového a sluchového vnímání 261 // 6.2.2 Vývoj myšlení, zpracování informací a řešení problémů 266 //
6.2.3 Metakognice 284 // 6.2.4 Vývoj exekutivních funkcí a autoregulace 286 // 6.2.5 Paměť a učení 293 // 6.3 Vývoj jazykových kompetencí 296 // 6.3.1 Zvládání tištěného a psaného jazyka 300 // 6.4 Emoční vývoj 305 // 6.5 Socializace 311 // 6.5.1 Rodina 313 // 6.5.2 Škola 327 // 6.5.3 Vrstevnická skupina 338 // 6.5.4 Vztah školáků k dodržování norem a vývoj morálního uvažování 351 // 6.6 Vývoj dětské osobnosti a sebepojetí 358 // ČÁST III. - DOSPÍVÁNÍ 367 // 1. CHARAKTERISTIKA OBDOBÍ DOSPÍVÁNÍ - ADOLESCENCE 367 // 1.1 Zrání mozku a jeho vliv na psychický vývoj 372 // 1.2 Tělesná proměna a její význam 373 // 2. VÝVOJ POZNÁVACÍCH PROCESŮ 379 // 2.1 Vývoj myšlení a přístup k poznávání 379 // 2.2 Zpracování informací a řešení problémů 384 // 2.3 Vliv změny uvažování na osobnost dospívajícího 387 // 2.4 Paměť a učení 389 // 3. EMOČNÍ VÝVOJ 390 // 4. VÝVOJ AUTOREGULAČNÍCH MECHANISMŮ 393 // 5. SOCIALIZACE 395 // 5.1 Socializace v období rané adolescence 395 // 5.2 Socializace v období pozdní adolescence 397 // 5.3 Rodina 399 // 5.3.1 Vztah dospívajících k matce 404 // 5.3.2 Vztah dospívajících k otci 406 // 5.3.3 Vztahy dospívajících se sourozenci 407 // 5.3.4 Separace od rodiny v období pozdní adolescence 409 // 5.4 Škola 412 // 5.4.1 Vztah mladších adolescentů k výuce a školní práci 412 // 5.4.2 Vztah mladších adolescentů k učitelům 414 // 5.4.3 Vztah starších adolescentů ke škole 416 // 5.4.4 Ukončení profesní přípravy 420 // 5.5 Vrstevnická skupina 423 // 5.5.1 Význam vrstevnické skupiny v období adolescence 423 // 5.5.2 Školní třída 427 // 5.5.3 Specifika vrstevnických skupin dospívajících 429 // 5.5.4 Dyadické vztahy — přátelství 431 // 5.5.5 Experimentace s partnerskými vztahy a první lásky 433 //
5.5.6 Sexualita jako součást partnerského vztahu 438 // 5.5.7 Předčasné manželství a rodičovství 440 // 5.6 Sociálně-kognitivní vývoj a komunikační specifika 442 // 5.7 Morální prožívání, uvažování a chování 445 // 6. VÝVOJ OSOBNOSTI A POJETÍ VLASTNÍ IDENTITY 452 // 6.1 Vztahy s lidmi a vlastní výkon jako důležitá součást identity dospívajících 458 // 6.2 Proces rozvoje individuální identity 461 // 6.3 Vývoj genderové identity 471 // SEZNAM LITERATURY 483 // VĚCNÝ REJSTŘÍK 519 // JMENNÝ REJSTŘÍK 523
cnb002396219

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC