Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 30.07.2022. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(2) Půjčeno:4x 
BK
EB
Vyd. 1.
Brno : Masarykova univerzita, 2012
140 s. : il. (některé barev.), mapy ; 23 cm
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 
   Plný text PDF 
   * Návod pro vzdálený přístup 

objednat
ISBN 978-80-210-5756-2 (brož.)
ISBN 978-80-210-8170-3 (e-kniha)
Na obálce nad názvem: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta
Obsahuje bibliografii na s. 109-124, bibliografické odkazy a rejstřík
Prostor a čas jsou základními determinantami lidského chování; jinými slovy představují základní dimenze reality každodenního života. Publikace se zaměřuje na lidské chování, respektive jeho nejrůznější projevy v prostoru a čase, a představuje vybrané výsledky práce na projektu „Prostorové modely chování v měnícím se urbánním prostředí z pohledu geografie času“. Výzkumný projekt byl inspirován mimo jiné teorií difuze inovací analyzující procesy šíření nových fenoménů – myšlenek, technologií, produktů či norem a vzorců chování – v prostoru a čase a opíral se o teoretické koncepty a metodologické přístupy uplatňované v rámci tzv. geografie času..
Anglické resumé
Popsáno podle tištěné verze
000241633
1 Úvod: koncepce, cíle a struktura knihy 7 // 2 Prostorové chování a geografie času 10 // 2.1 Vznik a vývoj geografie času 10 // 2.2 Základní koncepty v geografii času 12 // 2.3 Kritika a renesance geografie času 15 // 2.4 Nové aplikace časoprostorového přístupu ve výzkumech lidského chování 17 // 2.5 Závěr 18 // 3 Mapování, analýza a vizualizace prostorového chování 20 // 3.1 Základní metody výzkumu prostorového chování 20 // 3.2 Proměny prostorového chování v kontextu technologických inovací 24 // 3.3 Vizualizace časoprostorových dat 25 // 3.4 Závěr 30 // 4 Aplikace geografie času: případové studie Bma a Olomouce 31 // 4.1 Vybrané koncepty geografie času 31 // 4.2 Několik poznámek k technice výzkumu 32 // 4.3 Město Brno: stanice, jejich distribuce a funkce 33 // 4.4 Město Olomouc: cesty a jejich distribuce 43 // 4.5 Závěr 51 // 5 Difúze inovace na příkladu maloobchodních řetězců 52 // 5.1 Stručný nástin teorie difúze inovace 52 // 5.2 Síťová struktura českého maloobchodu v konfrontaci s teorií difúze inovace.57 // 5.3 Vybrané maloobchodní řetězce a ilustrace časoprostorové difúze inovace 58 // 5.4 Inovační křivky vybraných maloobchodních řetězců 62 // 5.5 Závěr 63 // 6 Dojížďka obyvatel za nákupy: příklad brněnské aglomerace 65 // 6.1 Nakupování a nákupní chování v konceptu bchaviorální geografie 66 // 6.2 Dojížďka za maloobchodem (službami): teoreticko-metodický nástin 67 // 6.3 Vybrané výsledky výzkumu: nákup základních potravin 69 // 6.4 Vybrané výsledky výzkumu: nákupní centra 74 // 6.5 Závěr 78 // 7 Časová kultura kyborgů’ 81 // 7.1 Hybridní koncept kyborga 81 // 7.2 Metodika výzkumu 84 // 7.3 Časová kultura kyborgů 85 // 7.4 Závěr 92 //
8 Geografie, postižení a přístupnost: vozíčkáři v Brně 94 // 8.1 Přístupy ke studiu postižených 95 // 8.2 Přístupnost veřejného prostoru města Brna 97 // 8.3 Prostorová mobilita vozíčkářů ve městě Brně 103 // 8.4 Závěr 106 // Závěrem 108 // Seznam literatury 109 // Rejtřík 125 // Seznam tabulek 133 // Seznam obrázků 134 // Summary 136 // O autorech 139 // 5
(OCoLC)820693964
cnb002393679

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC