Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 18.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(53) Půjčeno:53x 
BK
Vyd. 1.
Praha : Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků : Univerzita Karlova v Praze, 1. lékařská fakulta, Klinika adiktologie 1. LF a VFN : Togga, 2012
208 s. : il. ; 25 cm

objednat
ISBN 978-80-87652-87-9 (NÚV ; brož.)
ISBN 978-80-7476-020-4 (Togga ; brož.)
Obálkový podnázev: přehledová studie
Obsahuje bibliografii na s. 183-203
000241725
Obsah // Úvod 9 // 1 VÝCHODISKA PROBLEMATIKY NÁHRADNÍ VÝCHOVNÉ PÉČE 13 // 1.1 Vymezení pojmů a diskuze nad nimi 15 // 1.1.1 Ohrožení dítéte versus ohrožení společnosti 15 // 1.1.2 Ohrožené dítč a dítč v riziku vzniku poruchy chování 16 // 1.1.3 Sociálnč patologické jev)’ versus rizikové chování 17 // 1.1.4 Prevence 21 // 1.1.5 Péče versus výchova 22 // 1.2 Podpora ohrožených dčtí a jejich rodin v ČR 23 // 1.2.1 Aktuální stav institucionální výchovy v ČR - // Školský legislativní rámec 23 // 1.2.2 Statistika zanzení ÚV, OV z hlediska umístěných dčtí 27 // 1.2.3 Transformace systému péče o ohrožené dčti v ČR - // slabé stránky NVP 32 // 1.2.3.1 Aspekt systému a jehofiinkčnosti 34 // 1.2.3.2 Aspekt dítéte a jeho charakteristik 37 // 1.2.4 Navrhovaná opatření 40 // 1.3 Standardy kvality péče o dčti mimo domov v mezinárodním kontextu 47 // 1.4 Typologie osobnosti dítéte v zařízení pro výkon ÚV, OV 50 // 1.4.1 Emocionální insuhcicncc 52 // 1.4.2 Kognitivní insuíícicncc 53 // 1.4.3 Sociální insuficicncc 54 // 2 SPECIÁLNĚ PEDAGOGIČKA DIAGNOSTIKA A VČASNÁ // INTERVENCE 59 // 2.1 Etiologické přístupy v historiografickém kontextu 59 // 2.1.1 Monofaktoriální teorie kauzalit 60 // 2.1.1.1 Nativislické teorie 60 // 2.1.1.2 Environmentalistické teorie 61 // 2.1.2 Multifaktoriální teorie kauzalit a teorie resilience 61 // 2.1.2.1 Proteklivnífaktory 62 // 2.1.2.2 Rizikovéfaktory 65
2.1.2.3 Bio-psycho-sociálné-spirituální model 73 // 2.2 Prediktivní a prognostické teorie vývoje poruch chování 74 // 2.2.1 Teze prcdiktivních teorií 74 // 2.2.2 Mechanizmy rozvoje poruch chování 75 // 2.2.2.1 Teorie životní česly 76 // 2.2.2.2 Teorie sociálních deviací 77 // 2.3 Vývoj poruch chování v dětském věku 80 // 2.4 Screening a diagnostika chování 83 // 2.4.1 Véasná identifikace problému - screening 84 // 2.4.1.1 Sledování životní linie - kazuislika 86 // 2.4.1.2 Diagnostické’nástroje 87 // 3 PROCES SOCIALIZACE V KONTEXTU SOCIÁLNÍ REHABILITACE 91 // 3.1 Člověk jako sociální bytost 91 // 3.2 Mechanizmy procesu socializace 94 // 3.2.1 Raná symbiotická vazba (attachment) 94 // 3.2.2 Sociální uécní 100 // 3.2.3 Jazykový kód 104 // 3.3 Produkty socializace 105 // 3.3.1 Konstrukt sociální kompetence 105 // 3.3.1.1 Sociální kompetence jako souhrn dílčích dovedností 106 // 3.3.1.2 Sociální kompetence jako konstrukt sociálních // způsobilostí _ _ 108 // 3.3.1.3 Koncept sociální validity (sociálníJiinkčnosti) 109 // 3.3.1.4 Soáální kompetence jako funkce kognitivního // zpracování sociálních informací 109 // 3.3.1.5 Sociální kompetence jako element konceptu // klíčových kompetencí 111 // 3.4 Determinanty sociálně kompetentního jednání a možnosti // preventivních aktivit 112 // 3.5 Diagnostika aktuální úrovně sociální kompetence 114 // 3.5.1 Indikátory sociální kompetentnosti 115
// 3.5.2 Situační analýza problému 118 // 3.5.3 Metody a nástroje evaluace sociální kompetence 119 // 4 VÝCHOVNÉ TERAPEUTICKÉ PŘÍSTUPY ZAMĚŘENÉ // NA ROZVOJ SOCIÁLNÍ KOMPETENCE DĚTÍ V ZAŘÍZENÍCH // PRO VÝKON ÚV, OV 123 // 4.1 Východiska rozvoje sociální kompetence v zařízeních NVP 124 // 4.1.1 Limity NVP pro rozvoj sociální kompetence 125 // 4.1.2 Princip podpor>’a koniroly 127 // 4.1.3 Neformální a cílený rozvoj sociální kompetence 130 // 4.2 Metody tréninku sociálních dovedností 133 // 4.2.1 Vybrané příklady zahraničních programů rozvoje // sociálních dovedností 136 // 4.2.1.1 Přípravný program rozvoje prosociálních dovedností 136 // 4.2.1.2 Systém cíleného intervenčního tréninku sociálních // dovedností (TSD) 140 // 4.3 Komunitní a skupinové principy práce 141 // 4.4 Formativní hodnocení 145 // 4.5 Individuální plánování (case management) 147 // 5 PŘÍPRAVA NA ODCHOD DÍTÉTE Z NVP // DO SAMOSTATNÉHO ŽIVOTA 151 // 5.1 Charakteristika procesu přípravy na odchod dítéte z NVP // do samostatného života 152 // 5.1.1 Legislativní rámec procesu příprav)’ na vstup do života 153 // 5.1.2 Fáze procesu příprav na vstup do života 155 // 5.1.3 Proces přípravy na vstup do života jako výzkumný problém 157 // 5.1.3.1 Úspéinosi integrace do společnosti po // odchodu ze zařízení 157 // 5.1.3.2 Identifikace problematických stránek systému 158 // 5.1.3.3 Postoje dětí a mladistvých
? přípravě na vstup do života 159 // 5.2 Následná podpora 164 // 5.2.1 Typy služeb následné podpory a péče 165 // 5.2.2 Klíčové nedostatk)’ v oblasti následné podpor)’ 166 // 5.2.3 Doporučení ? následné podpoře détí a mladistvých // vychovávaných mimo vlastní rodinu 167 // 5.3 Práce s rodinným systémem 168 // 5.3.1 Sociální terapie 169 // 5.3.2 Sanace rodiny 172 // 5.3.3 Případová konference (case conference) 172 // Závěr 175 // Seznam tabulek a schémat 179 // Seznam použitých zkratek 181 // Použité a doporučené zdroje 183 // Přílohy 205

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC