Praha : Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků : Klinika adiktologie, 1. lékařská fakulta Univerzity Karlovy v Praze a Všeobecná fakultní nemocnice v Praze ve vydavatelství Togga, 2012
136 s. ; 24 cm
ISBN 978-80-87652-59-6 (Národní ústav pro vzdělávání ; brož.)
Obsah // Úvodní slovo editorů 7 // Existuje primární prevence rizikového chování v „ústavní péči“? 13 // (Mgr. Jan Žufníčck) // Má profese: vychovatel. Dva pohledy na roli vychovatele // v zařízení institucionální výchovy 25 // (Mgr. Pavel Dosoudil) // Kdo je dítč, které k nám přichází? 39 // (PhDr. Pavla Skasková) // Détská skupina - zrcadlo reality. Jak se před néj postavit? // Jak do néj pohlížet? 51 // (PhDr. ct Mgr. Veronika Pavlas Martanová, Ph.D.) // Procesy zmény, motivace ke zméně chování a motivační rozhovory 61 // (PhDr. Jan Soukup, Ph.D.) // Práce s rodinou v podmínkách preventivné výchovné // a institucionální výchovy 73 // (Mgr. Tereza Polesná) // Příbéh rodiny a rodinný kontext jako klíč ? porozumění dítéti 85 // (PhDr. Božena Lányová) // Pro cesty ? druhým břehům je třeba stavét mosty z vlastní strany 95 // (PhDr. Božena Lányová) // Právní vymezení a systém ústavní péče ve školských zařízeních pro výkon // ústavní a ochranné výchovy 113 // (PaedDr. Jiří Pilař) // Výklad nejčastéji kladených dotazů výchovných pracovníků 125 // (PaedDr. Jiří Pilař)