Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 25.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(4.5) Půjčeno:9x 
BK
Ostrava : Ostravská univerzita v Ostravě, 2012
186 s. : il. (některé barev.) ; 25 cm

objednat
ISBN 978-80-7464-077-3 (brož.)
Na obálce nad názvem: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta
Obsahuje bibliografii na s. 155-174 a rejstřík
Anglické resumé
000242535
Úvod 5 // 1 Rozvoj klíčových kompetencí v přírodovědném vzdělávání u žáků (E. Mechlová) 7 // 1.1 Lisabonské cíle vzdělávání v evropském kontextu 7 // 1.2 Klíčové kompetence pro celoživotní učení - evropský referenční rámec 9 // 1.3 Změny ve vzdělávání v ČR v rámci poslední reformy 21 // 1.4 Cíle vzdělávání v České republice - kompetence absolventa 26 // 1.5 Klíčové kompetence pro trh práce v Moravskoslezském kraji 29 // 1.6 Rozvíjení klíčových kompetencí žáka v přírodovědném vzdělávání na středních školách // s podporou informačních technologií 32 // 2 Tradiční a moderní paradigmata vzdělávání (M. Malčík, E. Mechlová) 38 // 2.1 Tradiční paradigma vzdělávání 39 // 2.2 Moderní paradigma vzdělávání 41 // 2.3 Další paradigma ve vzdělávání - konektivismus 45 // 3 Výzkumná šetření paradigmatu učitelů přírodovědných předmětů ve vazbě na ICT (E. // Mechlová, L Koníček, L Švecová) 50 // 3.1 Výzkumné šetření podpory klíčových kompetencí informačními technologiemi 50 // 3.1.1 Výsledky dotazníkového šetření podpory klíčových kompetencí informačními technologiemi 52 // 3.1.2 Závěry ke zjištěním podpory klíčových kompetencí informačními technologiemi 69 // 3.1.3 Opatření provedená na základě zjištění u učitelů přírodovědných předmětů 71 // 3.2 Výzkumné šetření zaměřené na tradiční a moderního pojetí vzdělávání 72 // 3.2.1 Podmínky dotazníkového šetření zaměřeného na paradigmata vzdělávání 72 // 3.2.2 Výsledky dotazníkového šetření zaměřeného na paradigmata vzdělávání 76 // 3.2.3 Závěry ke zjištěním z dotazníkového šetření zaměřeného na paradigmata vzdělávání 84 // 4 Metodologie výzkumu v přírodních vědách (E. Mechlová) 87 //
4.1 Co je předmětem zkoumání přírodních věd 88 // 4.2 Didaktický postup učitele přírodních věd 89 // 4.3 Příčinnost v přírodních vědách 89 // 4.4 Metody vědeckého poznání v přírodních vědách 92 // 4.4.1 Elementární postupy v přírodních vědách 93 // 4.4.2 Idealizace objektů a procesů 94 // 4.4.3 Formalizace 96 // 4.4.4 Systémový přístup 96 // 4.5 Metody získávání empirických poznatků v přírodních vědách 101 // 4.5.1 Pozorování 101 // 4.5.2 Experiment 106 // 4.5.3 Měření v přírodních vědách 112 // 4.6 Metody rozvoje vědění v přírodních vědách 113 // 4.6.1 Dedukce v přírodních vědách 113 // 4.6.2 Indukce v přírodních vědách 115 // 4.6.3 Analogie v přírodních vědách 116 // 4.6.4 Modely a modelování v přírodních vědách 117 // 4.7 Metodologická analýza obsahu vzdělávání přírodovědných předmětů 120 // 4.7.1 Obsah přírodovědného vzdělávání 120 // 4.7.2 Logická struktura přírodních věd 121 // 4.8 Informační model vzdělávacího procesu v přírodních vědách 122 // 4.9 Závěry k metodám poznání v přírodovědném vzdělávání 129 // 5 Akční výzkum a učitelský výzkum (A. Seberová) 131 // 5.1 Politická nedorozumění či neporozumění aneb terminologická sběrna 131 // 5.2 Stanou se učitelé „výzkumníky“ ve svých třídách? Teoretická východiska učitelského výzkumu 134 // 5.2.1 Východiska učitelského výzkumu: akční výzkum 135 // 5.2.2 Přístupy a historická východiska 139 // 5.3 Učitelský výzkum 142 // 5.4 Typologie akčních a učitelských výzkumů 142 // 5.5 Evaluace jako učitelský výzkum 146 // Závěr 151 // Summary 153 // Citovaná a použitá literatura: 155 // Příloha 1 173 // Příloha 2 180 // Rejstřík 182

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC