Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 18.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(19.5) Půjčeno:155x 
BK
EB
Příručka
Vyd. 1.
Praha : Grada, 2012
248 s. : il. ; 21 cm
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 

objednat
ISBN 978-80-247-4369-1 (brož.)
ISBN 978-80-247-8186-0 (online ; pdf)
ISBN 978-80-247-8187-7 (online ; epub)
Pedagogika
Terminologický slovník
Obsahuje bibliografie a rejstříky
Určeno studentům oborů v oblasti pedagogických věd a psychologie na SŠ i VŠ, začínajícím pedagogům, poradenským a školním psychologům, učitelům 1. i 2. stupně a rodičům a prarodičům dětí se specifickými poruchami učení a chování
Anglické resumé
Popsáno podle tištěné verze
000242645
POUŽITÉ IKONY 9 // ÚVOD 11 // 1. SPECIFICKÉ PORUCHY UČENÍ A CHOVÁNÍ 13 // 1.1 Historický vývoj specifických poruch učení 13 // 1.1.1 Historický vývoj specifických poruch učení v zahraničí 13 // 1.1.2 Historický vývoj specifických poruch učení u nás 15 // 1.2 Historický vývoj specifických poruch chování 18 // 1.3 Specifické poruchy učení - charakteristika 21 // 1.3.1 Přehled symptomů specifických poruch učení 25 // 1.3.2 Druhy specifických poruch učení 26 // 1.4 Specifické poruchy chování - charakteristika 34 // 1.4.1 Pojmy LMD a ADHD 34 // 1.4.2 Přehled symptomů specifických poruch chování 40 // 1.5 Současný systém péče o žáky se specifickými poruchami učení a chování 41 // 1.5.1 Školy 41 // 1.5.2 Pedagogicko-psychologické poradny 42 // 1.5.3 Speciálnépedagogická centra 43 // 1.5.4 Střediska výchovné péče 44 // 1.5.5 Dys-centra 44 // 1.5.6 Zdravotnictví 44 // 1.5.7 Soukromý sektor 45 // 2. DIAGNOSTIKA 47 // 2.1 Úvod do problematiky diagnostiky 47 // 2.2 Druhy diagnostiky 48 // 2.3 Typy diagnostiky 49 // 2.4 Diagnostický proces 49 // 2.4.1 Východiska diagnostického procesu 49 // 2.4.2 Vstupní diagnostika - anamnéza 50 // 2.4.3 Diagnostické metody 51 // 2.4.4 Diagnostika specifických poruch učení a chování 62 // 2.4.5 Diagnostika specifických poruch učení a chování na základní škole učitelem 65 // 3. KOMUNIKACE VE ŠKOLNÍ A RODINNÉ EDUKACI 73 // 3.1 Komunikace ve škole 73 // 3.2 Teorie sepětí školy a rodiny 74 // 3.2.1 Faktory ovlivňující komunikaci rodič-učitel-zák 76 // 3.2.2 Mediace — podpora komunikace ve školní edukaci 84 // 3.3 Podpora společných prožitků a komunikace v rodinné edukaci 83 // 3.3.1 Oblasti podpory 86 // 3.3.2 Podpora interakcí v rodině ze strany veřejně činných organizací. 91 //
4. ZPŮSOBY PRÁCE S DĚTMI SE SPECIFICKÝMI PORUCHAMI // UČENÍ A CHOVÁNÍ 95 // 4.1 Rehabilitace 96 // 4.2 Kompenzace 97 // 4.3 Terapie 98 // 4.3.1 Neuropsyekologická terapie dyslexic 98 // 4.3.2 Kognitivně-behaviorální terapie 100 // 4.3.3 Psychoanalytička psychoterapie 101 // 4.3.4 Rodinná terapie 102 // 4.3.5 Další druhy terapeutických postupu 104 // 5. NÁPRAVNÉ (REEDUKAČNÍ) PROGRAMY I37 // 5.1 Percepčně-motorická nápravná cvičení 141 // 5.2 MAXÍK 142 // 5.3 HYPO 142 // 5.4 Feuersteinova metoda I43 // 5.5 Programy Kuncové I43 // 5.5.1 KUPREV 143 // 5.5.2 KUMOT 143 // 5.5.3 KUPOZ 144 // 5.5.4 KUPUB 143 // 5.5.5 KUKUČ 145 // 5.6 Trénink jazykových schopností podle D. B. Efkonina - V Krajině slov a hlásek I45 // 5.7 Já na to mám I45 // 5.8 Využití informačních technologií v nápravných programech 146 // 5 8.1 Počítačové reedukačníprogramy 147 // 6. NÁPRAVNÉ (REEDUKAČNÍ) POMŮCKY 159 // 6.1 Zraková percepce 160 // 6.2 Sluchová percepce 162 // 6.3 Pozornost 163 // 6.4 Motorika, jemná motorika, grafomotorika 166 // 6.5 Pravolevá orientace 170 // 6.6 Matematické představy 171 // 6.7 Další pomůcky pro reedukaci a výuku dětí se specifickými poruchami učení a chování 174 // 7. EDUKAČNÍ TECHNIKY PODPORUJÍCÍ OSOBNOSTNÍ ROZVOJ U DĚTÍ SE SPECIFICKÝMI PORUCHAMI UČENÍ A CHOVÁNÍ 183 // 7.1 Pozitivní scénář života 183 // 7.2 Profil mé osobnosti 183 // 7.3 Videotrénink interakcí 188 // 7.4 Skupiny osobnostního a sociálního rozvoje 189 // 7.4.1 Cílové kompetence ve skupinách osobnostního rozvoje 190 // 7.4.2 Metody rozvoje kompetencí 190 // 7.4.3 Vrstevnické skupiny 193 // 7.5 Režimová opatření 193 // 7.6 Neurolingvistické programování 194 // 8. RELAXAČNÍ TECHNIKY 197 // 8.1 Základní relaxační techniky 197 // 8.2 Základní relaxační polohy 200 //
8.3 Relaxační postupy a techniky 201 // 8.3.1 Relaxace na bázi dechových cvičení 201 // 8.3.2 Autogenní trénink — relaxační technika podle Schultze 203 // 8.3.3 Jacobsonova metoda — metoda progresivní relaxace 204 // 8.3.4 Alexandrova technika 205 // 8.3.5 Benso nova relaxační odpověď 205 // 8.3.6 Aromaterapie 206 // 8.3.7 Bodová relaxace 206 // 8.3.8 Sofrologická technika — tělesná relaxace 207 // 8.3.9 Couéismus (čti kuéismus) 207 // 8.3.10 Psychowalkman 207 // 8.3.11 EEG Biofeedback 208 // 8.4 Kdy je cvičení relaxačních technik nevhodné? 211 // 9. MASÁŽ JAKO PROSTŘEDEK RELAXACE 213 // 9.1 Automasáž obličeje a hlavy 214 // 9.2 Míčková facilitace - míčkování 215 // 9.2.1 Základní mechanismus účinku 216 // 9.3 Reflexologie 217 // SLOVNÍČEK POJMŮ 219 // LITERATURA 225 // 8 / SPECIÁLNÍ PEDAGOGIKA V PRAXI // SHRNUTÍ 237 // SUMMARY 239 // JMENNÝ REJSTŘÍK 241 // VĚCNÝ REJSTŘÍK 243 // AUTORKY PUBLIKACE 247
(OCoLC)829661597
cnb002430490

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC